وزارت خارجه و ترویج کمپاین سرمایه‌گذاری در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117574 منبع: پرینت

محمد قربان حقجو رییس عمومی آیسا با عادله راز معین همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، دیدار کرد.
محور گفتگوها در این دیدار برنامه ملی و کمپاین بین‌المللی «سرمایه‌گذاری در افغانستان» بود که اخیراً از سوی آیسا راه اندازی شده است.

آقای حقجو در این گفتگو با تاکید بر نقش حیاتی وزارت امور خارجه کشور به‌ ویژه معینیت همکاری‌های اقتصادی، گفت:"سفارتخانه‌‌های جمهوری اسلامی افغانستان مقیم خارج، در زمینه معرفی این کمپاین بین‌المللی که سبب جلب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی می‌گردد، می‌توانند نقش فعالی را بازی کنند و این کارزار بین‌المللی را طی برنامه‌های گونه‌گون به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی نمایند. افزون برآن، سفارتخانه‌های کشورهای خارجی مقیم افغانستان نیز می‌توانند با استفاده از محتوای این کمپاین، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف، معلومات در مورد فضای سرمایه‌گذاری و سایر اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خصوصی کشور را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی، قرار دهند".

معین همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه، با تحسین از ابتکار آیسا در زمینه‌ی راه‌اندازی برنامه ملی و کمپاین بین‌المللی "سرمایه‌گذاری در افغانستان" این اقدام را در بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور حیاتی دانسته و تعهد نمود تا برای افزایش موثریت این برنامه، با اداره آیسا همکاری همه جانبه نماید.

او اظهار داشت که همکاری تمامی اداره‌های دولتی و غیر دولتی به‌خصوص نهادهای اقتصادی کشور در زمینه ترویج و کارآیی این برنامه نقش به‌سزایی دارد، از این رو معینیت همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه این برنامه را شامل فعالیت‌های داخلی و خارجی خود، خواهد ساخت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است