دو میلیون امضا برای تغییر تصمیم انگلیسی‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۹    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117548 منبع: پرینت

بیش از دو میلیون تن از مردم بریتانیا با امضای طوماری از مجلس عوام این کشور خواستند تا یک رفراندوم دیگر برای تصمیم‌گیری درباره خروج از اتحادیه اروپا برگزار شود.

سخنگوی مجلس عوام بریتانیا گفت: «سایت مجلس به دلیل حجم بالای ترافیک برای ثبت درخواست مردم در برگزاری دومین رفراندوم برای تصمیم‌گیری درباره خروج از اتحادیه اروپا به صورت موقتی کند شد.»

ویلیام اولیور هیلی، ارایه‌دهنده این طومار گفت:‌ «ما این درخواست را مطرح کردیم چون اگر میزان رأی‌های خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا کمتر از 60 درصد و براساس حضور کمتر از 75 درصدی شرکت‌کنندگان باشد، باید یک رفراندوم دیگر برگزار شود.»

گرچه روند جمع‌آوری امضا برای تکرار رفراندوم ساعاتی پس از اعلام نتایج آغاز شد اما توانست به سرعت به هدف مورد نظر یعنی جمع‌آوری بیش از 100 هزار امضا برسد. این بدین معناست که پارلمان انگلیس باید ظرف مدت یک سال این مسأله را به بحث بگذارد. میزان امضاکنندگان این طومار تاکنون از مرز دو میلیون تن گذشته است.

مذاکره احتمالی درباره این مساله بلافاصله برگزار می‌شود، درصورتیکه دیوید کامرون،‌ نخست وزیر انگلیس این مسأله را مدنظر قرار دهد. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه امضاکنندگان طومار اینترنتی تکرار رفراندوم از 500 هزار نفر صبح به بیش از دو میلیون تن رسیده‌اند.

کامرون اعلام کرد که در پی رای مثبت مردم به خروج از اتحادیه اروپا از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است