همه مردم افغانستان خواهان صلح هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۹    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117544 منبع: پرینت

انکار طالبان از گفتگوهای صلح و فریب و نیرنگ پاکستان در برابر افغانستان، عرصه صلح را به بن بست کشیده است. اکنون گشودن گره های صلح از توان حکومت افغانستان بیرون شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر داوود مرادیان، رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان گفت: اکثریت مردم و طبقه های سیاسی که در افغانستان وجود دارند طرفدار صلح هستند. کمتر کسی در افغانستان هست که خواهان جنگ و منازعه باشند. یعنی مردم افغانستان و گروه های مختلف سیاسی، حکومت افغانستان و تمام جناح هایی که در حکومت هستند، طرفدار صلح هستند. این تصور که در بیرون وجود دارد و تاکید می کند که عده ای از افغان ها خواهان صلح نیستند، تصوری نادرست است. تصور واقعی اینجا است که همه ما افغان ها خواهان صلح هستیم.

وی، معتقد است فقط در راه رسیدن به صلح اختلاف وجود دارد و افزود: نقطه اختلاف نظر از اینجا شروع می شود که راه های رسیدن به صلح، نقاط اختلاف برانگیز است که برخی از جناح ها معتقد هستند که باید مستقیم با طالبان صحبت کنیم و برخی معتقد هستندکه باید مستقیم با پاکستان صحبت کنیم. پس در رسیدن به صلح بین افغان ها اختلاف نظر وجود دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امارت اسلامی افغانستان زمان بر میزه مذاکرات صلح خواهد نشست که تمام اشغالگران امریکایی خاک افغانستان را ترک کنند . حکومت دست نشنده کابل در این میان هیچ قدرتی ندارد برای مذاکره اگر امریکا بخواهد صلح در افغانستان بیاید راحت می تواند این کار را انجام دهد . وطن فروش حیاء کن بیگانگان را رها کن .
یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است