دیدار روسای جمهور افغانستان و قرقیزستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۵/۴/۵ کد خبر: 117490 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای که در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد با آلماس بیگ اتامبایوف رییس جمهور قرقیزستان دیدار کرد.

به گزارش ریاست جمهوری در این دیدار روسای جمهور دو کشور در رابطه به گسترش روابط میان افغانستان و قرقیزستان در عرصه مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور قرقیزستان گفت که کشورش از پذیرفته شدن افغانستان به عنوان عضو سازمان همکاری های شانگهای حمایت می کند و ما خواهان گسترش روابط با افغانستان هستیم.

او گفت که کشورش از اقدامات مثبت افغانستان در همکاری های منطقوی استقبال می کند و از آن حمایت می نماید.

در این دیدار هر دو جانب در مورد چگونگی اتصال دو کشور از طریق خط آهن نیز بحث و تبادل نظر کردند و پروژه برق کاسا ۱۰۰۰ را یکی از پروژه های مهم اقتصادی منطقه خواندند و تاکید نمودند که این چنین پروژه ها در آینده بیشتر گردد.

در مقابل رییس جمهور غنی گفت که کار های مطالعات مقدماتی در مورد ایجاد خط ریل نزدیک به نهایی شدن است از جانب افغانستان تکمیل شده است و کار امتداد خط آهن از ترکمنستان به افغانستان و همچنان از تاجکستان به افغانستان جریان دارد و عنقریب به افغانستان می رسد و ما آماده هستیم که قرقیزستان و همچنان ایران را نیز در این پروژه سهیم بسازیم زیرا برای همه منفعت های اقتصادی مشترک را به بار می آورد.

محمد اشرف غنی گفت که ما تهداب ثابت تجارت انرژی را در منطقه گذاشته ایم و افغانستان در آینده نزدیک به مرکز ترانزیت انرژی مبدل می شود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است