مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۳۹۵/۴/۵ کد خبر: 117464 منبع: پرینت

شمارش آرای رأی‌گیری تاریخی در پادشاهی متحده (انگلستان، ولز، اسکاتلند،‌ ایرلند شمالی) درباره خروج یا ماندن در اتحادیه اروپایی به پایان رسیده و مردم این کشور به پایان حضور در این نهاد اروپایی رأی داده‌اند.

نتیجه نهایی شمارش آرای رفراندوم خروج یا ماندن پادشاهی متحده از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که طرفداران خروج با تقریبا 4 درصد آرای بیشتر به پیروزی رسیده‌اند. میزان مشارکت در این همه پرسی 72 در صد اعلام شده است.

در میان کشورهای پادشاهی متحده انگلستان و ولز به جدایی از اتحادیه اروپایی و اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه اروپای رأی دادند. مسأله‌ای که می‌تواند بار دیگر مباحث مرتبط با استقلال کامل در این دو کشور را بار دیگر مطرح سازد.

پس از مشخص شدن نتایج رأی‌گیری و خروج پادشاهی متحده از اتحادیه اروپایی، ارزش پول رسمی این کشور (پوند) سقوط کرد. هم اکنون هر پوند انگلستان برابر با 1.3305 دالر آمریکا است که نشان از سقوط 10 درصدی دارد، رویدادی که از سال 1985 تاکنون بی‌سابقه بوده.

بانک مرکزی انگستان اعلام کرده که «تمام تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته» و تمام «اقدامات مقتضی» را برای حمایت از ثبات پولی اتخاذ خواهد کرد.

قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی سقوط کرده و نفت خام برنت با 5.2 درصد کاهش قیمت مواجه شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از انجای که انگلستان خواب استعمار قدیم و کشورهای تحت مستعمره ای سابق خودرا می بیند وهیچ گاه به تشکیل کتله های مانند اتحادیه اروپا ویا کشورهای شنغهای کنفرانس کشورهای غیر منسلک واتحادیه ای عرب وکشورهای کنفرانس اسلامی و... خوش بین نبوده تا میتواند به هر نیرنگی که شده انها را از هم متلاشی نماید بعید است که این جدای از اتحادیه ای اروپا بدون رضایت کامل تمام سیاست مداران ان کشور صورت گرفته باشند زیرا انها پیش از اقدامی تمام تبعات مثبت ومنفی یک پروژه را می سنجند وذره ذره حساب میگیرند واز اول میدانستند که تعداد ارای خروج بیشتر باید باشد وهمین نتیجه را از قبل طراحی نموده بودند تا کسی به ساختگی وحیله ای انها پی نبردچطور میشود که انها ندانند نتیجه ای رای گیری چه است ؟وچه کسانی وچه تعدادی به ماندن وکدام کسها وتعداد به خروج رای میدهند؟ وموضوع را طوری برنامه ریزی کردند که حتی سایر اروپای ها هم در شک افتیدند که چقدر دست دولت انگلستان درین کار دخیل است بهر صورت انچه دلخواه وخواست انگلیس ها بود انجام شد ودنیا ده ها تریلیون دالر خسارت مند شد وموسسه ها واشخاص به افلاس مواجه شدند وبانک ها ومصرفهای بانکی زیان مند شدند واقتصاد جهانی متزلزل گردید وانگلیس ها یکبار دیگر نشان دادند که این کردار شان استعمار جدید بود که ملت ها وکشور هارا اسیر برنامه ای خود ساخت
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است