به خواست ها و نگرانی های مردم بهایی نمی دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۸    ۱۳۹۵/۴/۴ کد خبر: 117462 منبع: پرینت

هشدارهایی از جانب جامعه جهانی به حکومت افغانستان رسیده است که هرگونه تاخیر در برگزاری انتخابات، جامعه جهانی را برای کمک به افغانستان بی انگیزه و ناامید می سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شاه سلطان عاکفی، رییس پیشین کمیسیون اصلاح انتخاباتی گفت: مانباید از این نگران باشیم که جامعه جهانی تشویش برگزاری انتخابات ما را دارند. ما باید به این بیندیشیم که مردم نگران این اوضاع و نگران برگزار نشدن انتخابات هستند.

وی افزود: متاسفانه سیاستگران افغانستان نگرانی های مردم افغانستان را جدی نگرفته اند. دلیل اینکه ما در عرصه های مختلف کشور، مشکلات فروانی داریم این است که ما به خواست ها و نگرانی های مردم خود بهایی نمی دهیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حب وطن که فریضه اساسی همه اتباع کشور در آبادی وطن است
لطفن بخوانید هموطنان اگر قابل نقد است تبصره و نقد کنید کمنت گذارید واگر قابل نقد نیست به اشتراک بگذارید.
هر شخص وطن دوست به معنای مادی آن ( زادگاه و سرزمین آباء و اجدادی ) خویش را دوست دارد ، باید کوشش و مبارزه و فعالیت بخاطر رفع فقر و عقب مانده گی در جعامه کند.
وطن دوستی در مسیر درست آن نیز به عنوان یک صفت نیک انسانی او شمررده می شود، تمام کسانی که نسبت به وطن خویش محبت دارند.
هر چه که ریشه های وجودی طبیعی یک انسان در یک مکان قوی تر باشد، ارتباط آن شخص از نظر روانی و طبیعی باآن محل بیشتر و قوی تر خواهد بود. اساساٌ انسان، رابطه مادی و معنوی فراوانی با زادگاه خود دارد و همین پیوند عاطفی باعث علاقه او به وطن می شود. بنابراین «حب الوطن من الایمان »، هم طبیعی و هم منطقی است .
طبیعی است به دلیل همان انس و الفتی که در قلب انسان نسبت به وطنش ایجاد می شود، و منطقی است به دلیل اینکه دفاع از حدود حربیه کشور موجب دفاع از ارزش های موجود در آن می شود البته به شرط آنکه حق و حقیقت در وطن حاکم باشد وگرنه باید برای برقراری حق در وطن کوشید و اگر مقدور نیست از آنجا هجرت کرد، چنانکه اصحاب رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم در آغاز دعوت به اسلام چنین کردند و به مدینه هجرت کردند.
منظور ما وحدت ملی یعنی همه مردم کشور ما هماهنگ درمورد حدود حربیه افغانستان فکر کنند و دفاع صروت گیرد . وحدت مردم یعنی نبود تفرقه و نفاق و درگیری و کشمکش بین اقوام ، حتی در جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی مثل هم نیستند, می توانند اتحاد داشت باشند، می توانند کنار هم باشند، می توانند دعوا برسر کرسی ها یا مقام برای افراد غیر شایسته سالار و بی سواد و نژاد پرست نکنند.
ملت افغانستان متشکل از اقوام مختلف یکپارچه اند، مانند پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک، ترکمن، بلوچ، پشه یی، نورستانی، آیماق، عرب، قرقیز، قزلباش، گوجار، براهوی وسایر اقوام می‌باشد.
چون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دو دوره بی نتیجه پایان انجامید. بنا ؛ کورسی های رهبری حکومت بر پایه توانایی و شایستگی افراد بر اساس تخصص مسلکی دانشکاهی گزیده می شد و نه بر پایه قدرت مالی یا موقعیت اجتماعی تک قومی یا تک حزبی ، فامیلی یا خانوادگی که برای رشد وحدت ملی جامعه کثیر الملیت آسیب رسانده است.
هم وطنان عزیز
درکشور های که پابند به شایسته سلاری هستند، توجه های خویشاوند سالاری ، قبیله گرایی ، حزب قومی سالاری و غیره بخاطر رشد اقتصاد جامعه از تقرر بی سواد و کم تحصیل در پست مهم دولتی جدآ پرهز می کنند.
باتائسف در کشور ما افغانستان از عدم مدیریت شایسته سالاری در امو ر اصلاحات و حکومت داری خوب وضیعت نا بساما ن امروز کشور را ربط آن با مسائیل اقتصادی وضعیت بد معیشتی مردم وبیکاری با عث فرار قشر جوانان تحصیل کرده کشور ما شده است که تصویری آن را رسانها ی بین المللی در اختیار خوانندگان مردم افغانستان در سرتاسر جهان قرار داده هند.
یکی از دلیلی اساسی شل و ناتوانی سران حکومت و حدت ملی عدم توجه در تقرر کادر های شایسته سالار در پست های مهم می باشد؛ شایسته سالاری در حقیقت یک روی کرد و یک فاکتور جهت انتصاب اشخاص متخصص و کارشناس دانشگاهی در یک حکومت داری خوب شایسته سالار است.
منظور از شایسته سالاری علمی و فرهنگی ؛ سپردن کار بدست اهل کار ، کار دان ، متخصص یا کارشناس همان بخش است که رفاه ، آسایش ، آزادی ، برابری و زندگی بهتر برای مرد م کشور به ارمغان آورد.
داکتر یارمحمد « حیدر زاده»
داکتر علوم محیط زیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است