ماه مبارک رمضان ماه رحمت و غفران است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۵/۴/۳ کد خبر: 117440 منبع: پرینت

خداوند (ج) خطاب به حضرت محمد (ص ) کرده می فرماید (قل یا عبادی الذین اسرفواعلی انفسهم لاتقنطوا من رحمته الله ان الله یغفرالذنوب جمیعاً انه هوالغفور الرحیم) (سوره زمر آیه 53) بگو (از طرف من) ای بندگان من! آنان که زیادتی و اسراف کردید بر نفس های خود ناامید مشوید از رحمت خدا، به تحقیق که خداوند می آمرزد گناهان را همه، به تحقیق او است آمرزگار مهربان.

مفسران می گویند: این آیه مقام رفیع عفو و رحمت بی پایان حضرت خداوند ارحم الراحمین را اعلان می کند که در حق شدیدترین مریضان (مایوس العلاج) حکم اکسیر شفا را دارد.
مشرک ملحد، زندیق، مرتد، یهودی، نصرانی، مجوسی، مبتدع، بدکردار، فاسق و فاجر هر که باشد بعد از اینکه این آیه قرآن کریم را بشنود سببی وجود ندارد که از رحمت و غفران خداوندی مایوس و نا امید گردد و به کلی قطع امید نماید، زیرا که حق تعالی گناهان هر که را بخواهد معاف نموده و می بخشد و هیچکس مانع او شده نمی تواند.

بنابر این نباید بنده از رحمت حضرت حق تعالی مایوس و ناامید شود. بخصوص در این ماه پر فیض وماه رحمت وغفران که دروازه های رحمت خداوند (ج) به روی همه بندگانش باز و مفتوح است و انسان مومن باید سعی و تلاش نماید تا از دستش در همه اوقات زمان و بخصوص در این ماه مبارک رمضان کسی آزار نبیند. چشمش بنوامیس دیگران نیفتد. زبانش به دروغ و تهمت باز نگردد.

همان طوریکه از نظر ظاهری روزه دار است از نظر باطنی نیز روزه دار باشد باکسی نیت بد نداشته و به همه چیز و همه کس به حسن نیت ببیند و در همه حالات از خداوند برای همه مردم خیر طلب کند و دعای خیر نماید و امید وار باشد که خداوند (ج) او را از رحمتش بی نصیب نمی گرداند و آنهایی که نمی توانند بواسطه مریضی و یا عوامل دیگری این ماه پر فیض را روزه بگیرند آنها را نیز از فیض و رحمت ماه مبارک رمضان بی نصیب نمی گرداند و همه ما امید وار باشیم تا در پر تو لطف خداوند در امان بوده باشیم و در کشور عزیز ما صلح و امنیت دایمی را برقرار داشته جنگ و خونریزی را از کشور ما از اساس بر چیند و رحمت بی پایان خود را از ما دریغ نفرماید.

بمنه وکرمه آمین یارب العالمین والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقرا از قبل هم روزه دار بودند اشرافیون هم روزه را به دیگران امر قطعی دارد ولی خودش معاف است . هرکسی اگر آدم کشت و چور و چپاول هم کرد به برکت نماز و روزه مالک جنت بوده کسانیکه به تقدیر الهی نانگدامتولد شده نماز و روزه هم ادا کرده نتوانسته روانه قهر دوزخ است . ملاصاحب میگید . خوب و بد از روز ازل به تقدیرت نوشته است یعنی کسی دوزخی دیگری جنتی خلق شده دست و پای دزن بی پایده است همینکه دوزخی تولدشده جایت حتما دوزخ است .
جنرال قسیم فهیم , رسول سیاف و امثال شان تاحال هزاران نفر را روانه جنت کرده هنوز کلید جنت درجیب دارد از اول جنتی تولد شده دنیا را قتل هم چپاول کند بازهم همان که جنتی هست و بازهم جنتی هست .
جنت در قباله ملایان است تقدیر دیگران وابسته به ملا است اگر فدیه دادی جایت جنت ندادی دوزخ است .
وطندار

>>>   ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺟﻮﺯﺟﺎﻥ ﻭ ﻓﺎﺭﯾﺎﺏ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﻌﻠﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ
ﺍﻣﺎﺭﺕ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ
ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺟﯿﺮ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻭﻻﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﺭﯾﺎﺏ ﻭ
ﺟﻮﺯﺟﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺮﺑﻮﻃﺎﺕ ﻭﻟﺴﻮﺍﻟﯽ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﮕﺎﺏ، 150 ﺗﻦ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﻫﺪﯾﻦ ﺑﻪ
ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ .
ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻧﻤﻮﺩﯾﻢ ، ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻗﻮﻣﻨﺪﺍﻥ
ﺍﺭﺑﮑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻗﻮﻣﻨﺪﺍﻥ ﻇﺎﻫﺮ، ﺧﻮﯾﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺍﺭﺑﮑﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺧﻮﺩ
ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺠﺎﻫﺪ
ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺍﺟﯿﺮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺟﻌﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﯽ ﺁﻥ ﻣﻠﯿﺸﻪ ﻫﺎﯼ
ﺩﻭﺳﺘﻤﯽ ﻭ ﺍﺭﺑﮑﯽ ﻫﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﭘﻮﻝ، ﺑﺎ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﻔﯽ
ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ .
ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺭﺍﭘﻮﺭ ﺗﺴﻠﯿﻤﯽ ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ
ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﻧﺸﺮ ﻫﻤﭽﻮ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﻌﻠﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺿﻌﻒ ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ
ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﻢ .
ﺩﺷﻤﻦ ﺩﺭ ﺗﻼﺵ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﯼ ﺟﻌﻠﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻭﺍﻗﻌﯽ، ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ
ﻣﺠﺎﻫﺪﯾﻦ ﭘﺮﻭﭘﺎﮔﻨﺪ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺮ
ﻣﯽ ﭘﺮﻭﺭﺍﻧﺪ.
حبیب الله یوسفزی

>>>   حكومت وحدت ملى و رفتار متناقض و متناقص !؟
حكومت وحدت ملى در حاليكه به ده ها هزار كوچى مجهول الهويه و فاقد شناسنامه سعى دارد به عنوان شهروندان افغانستان تثبيت هويت ، مسكّن و تأمين امنيت نمايد، اما در برابر شهروندان سيك و هندو به وظائف اساسى خود به عنوان دولت عمل نمى نمايد.
شهروندان هندو و سيك مقيم افغانستان كه قرنهاست ساكن اين كشور هستند و ماليات مى پردازند و در جهت رشد و شگوفايى تجارت و اقتصاد فعال بوده اند ؛ چنان مورد بى مهرى حكومت قرار گرفته اند كه مجبور به ترك كشور مى شوند و تعداد شان امروز از دوصد و پنجاه هزار به دو هزار نفر رسيده است !؟
حكومت مطابق قانون اساسى وظيفه دارد تا در تأمين امنيت و تثبيت حقوق شهروندى آنها در همه اى امور بكوشد.
اگر قرار بر مقايسه باشد كوچى يك استفاده جو ، ماليات گريز و عنصر مجهول و مزاحم است؛ اما يك هندو و سيك مقيم افغانستان ؛ يك شهروند داراى شغل ، مسكّن معلوم ، درآمد زا و ماليات ده مى باشد كه در تعريف مدنى او را شهروند خوب مى توان برشمرد.
من از مطالعه اين مقاله واقعاً شرميدم و از خود پرسيدم كه آيا واقعاً ما وارث تمدن و فرهنگ خراسان هستيم ؟
چرا بايد شرايطى بوجود آمده باشد كه يك كسى جرئت نمايد در روز روشن در بازار شهر شهروند هندو و سيك را به جهت داشتن دين و اعتقاد متفاوت مورد حمله و تهديد قرار دهد؟
تمدن درخشان خراسان براساس تنوع ، تكثر و همگرايى و قانون پذيرى استوار بود و زيبايى و انسانيت و اسلاميت نيز در عدالت و رعايت حقوق مدنى و شهروندى تبلور مى يابد .
اميدوارم اين مقال و مقاله بگوش فرمانروايان حكومت وحدت ملى برسد و به وظيفه اى خود مطابق قانون اساسى در جهت حمايت و تأمين امنيت براى شهروندان هندو و سيك كشور قدم جدى برداند.

>>>   حاکمی که عدالت را رعایت نکند بر طبل تفرقه و تعصب میکوبد. تفرقه و تعصب کشور را رو نابودی میبرد. این جدول رئسای ولایت یا استان فراه است. در ولایت فراه نزدیک به 60% غیر پشتونها هستند. اما در لیست رئسای استان فراه تقریبا هیچ سهمی ندارند. ما مردم افغانستان شکر خود را مسلمان میدانیم. حاکمان هم خود را مسلمان عیار بالا میدانند. اما در عمل با اسلامیت هزاران کیلومتر فاصلیه دارند.

>>>   جناب خیرخواه صاحب ژوندی باشی باچنین حدیث معتبر:
بلی آنهایکه ازدرگاه خداوندناامیداست فقط وفقط پیروشیطان باشددیگرهیچ بنده ذاتی ازدرگاه ایزدمنان ناامیدنیست.
ع

>>>   حرمت ماه رمضان را طالبان صهیو نیستی خوب نگهمیدارد اول بچه....دوم سر جدا کردن سوم به جای چای یک پیاله خون به جای نان گوشت ادمهای مظلوم
چهاروم اکر دلش خواستن نسوار چیلم سدریگ وبعدسوغات
ارباب شان از طرفی وهابی شراب این است حرمت طالبان
در ماه رمضان تا دیده شود که چه میشود
خر چه دانند حلوا قند نباط= جوال گاه باشد باری تطهی روباط

>>>   بخاطر خدا و خلق مظلوم خدا تمام تروریستان و طالبان را اعدام کنید.
اعدام
اعدام
اعدام
یعنی هر روز هفته 5 نفر از تروریستان را بطور علنی درحضور مردم و رسانه ها اعدام کنند.
بخدا سوگند دیگر طالبی وجود نخواهد داشت.
غوری

>>>   مردم گردیزحرمت رمضان را نگهداری نمیکند هر روز کبک جنگی ،سگ جنگی ،مرغ جنگی دراین ولایت ادامه دارد وهمچنان موسفیدان نیزدرمیان خود جنگ وجنجال دارند آرزودارم که فرهنگ هم شهری بودن را برای آنهایاد دهید.
یک شهروندگردیز

>>>   من به نظردهنده گردیزی کاملاًموافق هستم واقعاکه این مردم هیچ احترام شهروندی را نمیدانندوخصوصاً درماه مبارک رمضان ! باهمدیگرچنان دشنام میدهندکه خدامیدانند خدا اینهارا هدایت کنند.
طوطاخیل

>>>   راست میگویند دیروز هم سرملا درشهرگردیزجنگ داشتند.
غفور لنگ

>>>   اگر واقعأ میخواهید حرمت ماه رمضان را نگاه کنید، اغنیا سفره های افطاری خویش را با غریبان تبدیل کنند.
اما خوبتر از آن آن است که شما از نگاه اقتصادی یک جامعه یی را بسازید که هیچ کس از کمبود مواد خوراکه رنج نبرد. در آنصورت شما ضرورت به روزه گرفتن نیز ندارید. زیرا روزه بخاطر یک عامل فرض گردانیده شده است. در صورتی که عامل وجود نداشته باشد، معلول نیز از بین میرود.

>>>   رمضان کجاوحرمت آن کجا ودر شهرگردیزکجا وای وای ازدست این گنهکاران ما.
سیدصوفی گردیزی


>>>   طالبان...
واقعاخسته نشدین در این ماه مبارک از این همه جنگ و خون و بدبختی و تاریکی که باعثش شدین ؟؟؟ اگه این همه تلاش رو واسه بهتر شدن اوضاع میکردین چی میشد !!! دارین خودتونو گول میزنین که دارین کار مثبت انجام میدین شما حتی بلد نیستین ادای آدامای خوب رو در بیارین

>>>   به نظر من ملا امامان و علمای ما اول تلاش کنند که خود را تصفیه کنند همین کفایت میکند . برای راهنمایی مردم.
زیرا باید خود یک الگو باشند
هر چه بر سر این مردم می آید از جهل بزرگان است.
نوریه -مشهد

>>>   صرف نظر از عده بسیار محدودی از ملا امامان و مبلغین اکثریت مطلق انها کسانی اند که "سر شان در باره اوضاع کنونی جهان و تحلیل توطئه ها و اینکه روابط کنونی در میان کشورهای مختلف جهان و مخصوصا با جهان اسلام که باید با چه مهارت مدیریت شود، خلاص نمیشود" اکثریت ملاها متاسفانه در قرن 21 به کروی بودن زمین که خداوند بزرگ با قدرت خود انرا خلق نموده ، عقیده ندارند. همین حالا در همین شهر کابل چنین ملاصاخبان در مساجد تبلیغ میکنند که: "دختران تان که جوان شد به مکتب نمانید"!! نویسنده محترم چگونه از انها خواستار انست که جهان امروزی را با تمام مغلقیت ان تحلیل نمایند و بمردم عمق توطئه های دشمنان اسلام را نمایان سازد
و من الله التوفیق
مولوی .... یکی از خطبا در یکی از مساجد کابل

>>>   تبریک و تهنیت ماه عظیم و پر از خیر وبرکت رمضان بر تمامی عالمیان !انشا الله که نصیب همه در عید فطر اجر وعیدی این ماه (قرب الی الله )بگردد.فرصت ها مانند ابر در گذر است و بهترین وقت جوانی است٫همه و مخصوصا این قشر عزیز و نیروی عظیم جامعه باید بکوشنئ تا از برکات این ماه٫از سحرهای ان٫با انس به قران و تدبر در ایات الهی کمال استفاده را ببرند.
وخداوند نیز به قشر موثر روحانیت روز به روز بصیرت و روشنگری و قدرت مبارزه با طاغوتیان را مرحمت بفرمایدکه انتطار و نیاز به الگو گیری مردم از این قشر بسیار میباشد.التماس دعا فرج از همه شما مهمانان خوب خدا.
خدمت گذار کوچک شما از جامعه روحانیت

>>>   ماه رمضان ماه نزول تمام برکات نعمت ها ی پرورد
گارعالمیان است ازخداوند ج تمام افغانها درماه رحمت دراین ماه که اصلا دعارد نمیشود بخواهیم ودعانمایم الله به فضل خود ماازشردشمنان اسلام ووطن ما نجات داده وامینت سرتاسری به وطن مان بیاید که دیگرمردم این ملت رنجیدیده درحقارت زنده گی نکنند.
عبدالقادر"دژکام " غور

>>>   اگر واقعآ امام هستند و به الله ايمان دارند بايد مردانه وار بگويند که وطن ما توسط کفر جهاني اشغال شده و جهاد مقدس بالاي فرد فرد اين وطن فرض است.
شکيب از مکروريان

>>>   بسیار...
یعنی اینکه در ماه رمضان جنک نه کنید بعدا حتما جنگ را شروع کنید.

>>>   ... بر طالبان

>>>   خداوند متعال به برکت این ماه مبارک که ماه نزول قرآنکریم وماه بخشایش است این طالبان مزدور و کاسه لیسان چتلستان (پاکستان ) را که ذره ای بوی از انسانیت واسلامیت نبرده اند ودرین ماه پرفیض هم از قتل وقتال هموطنان مطلوم ما دست بردارنیستند با تمام بادارانشان وکسانی که اینهار ا حمایت می کند درقهر وغضبش گرفتار کند . درین دنیا آنها را خوار وذلیل ودر آن دنیا در تا ترین طبقه جهنم به اندازد.
نبی از ده دانای کابل

>>>   کی میگوید که طالبان مسلمان واقعی هستند !!!!!
جز اشخاص جاهل کی طالب میشود.
ملا محی الدین سیوشانی از هرات

>>>   طالبان نه قران را میشناسند ونه هم خداو پیغمبر مارا .ودر تبانی با سردمدار جهانی و کشور مستعمرات اش (چتلستان)در پی کسب وانتشار یهودیت وعیسویت است وتوسط جاسوسان شان یعنی طالبان نام نهاد عملی میشود ...
غم خورک کابلی

>>>   طالبان نه پروای دین رادارد ونه پروای قران وپیغمبر را این کور دلان از خود شریعت جدا دارند که در نزد امریکا یها ونصرانیها است با لنگوته و لباس.. شان که پنجاه سال بشوی ازچرک و... پاک نخواهد شد این ... بما اسلا م را تعریف ولاف از اسلام میزنند.
برادر سیو شانی ازهرات هیچ درشبکه دیده نمی شی تو کجا هستی ببین که طالبان سفاک.. چی پخش کرده این خاینان وطن وملت.
باحترام امان الله.ورسجی

>>>   خدایا این قوم .. رابه راه راست هدایت نما، که این مردم زجردیده وبیچاره یی ما دیگر تحمل حریق شدن خانه های محقرانه و به خاک و خون نشستن عزیزان شان راندارند. آمین یا رب العالمین.

>>>   طالب موجودی ..که جز نابودی خرابی ویرانی انتحار و انفجار کار دیگری از انها ساخته نیست. اطلاق کلمه اسلام و انسان به آنها نابجا و غلط است.
جنت گل

>>>   طالب یعنی سرنجی از مواد شیمیای و هسته یی که هرجا و هر آن سبب نابودی بشر و جامعه انسانی می شود..فقط باید دفن شوند جایی دور از انسان ها.اگر حریق ساخته شوند ممکن .. هوا را آلوه کرده و تنفس را نا ممکن سازد .
حسن

>>>   آفرين غمخو رك كابل بجا گفتي
طالبان بولدزر هاي مسيحيت اند كه رآه را براي مسيحيان باز ميكنند.

>>>   تروریست هم .. میشود دشمن خدا همشه دشمن است
این ها از خدا ترس ندارد چه رسد به ماه رمضان.. همه
است این ها بی راهه رفتن نمیشود برکشت ندارد
فرسنده یک طالیب بی را هه از خدا بی خبر

>>>   ... اگر عقل ميداشت خود را انتحار نميكرد وقتي خودرا انتحار ميكنند ديگر پشت ماه مبارك رمضان چي ميگردد.

>>>   از طالبان گلایه ای نیست؛ زیرا آنان طالبان علم نیستند، بلکه طالبان جهل و مزدور سازمانهای جاسوسی و نوکر روپیه و دالر اند که با بستن کلیدهای چوبی جهنم اقدام به خودمردارگری میزنند. اما سؤال این است که آیا به راستی مولوی صاحبان به عنوان کارشناسان مسائل دینی، عمل ننگین طالبان را نسبت به کشتن افراد بیگناه تأیید میکنند؟ اگر با آن مخالف اند، چرا در سکوت مرگبار و ذلیلانه به سر می برند؟ چنانچه این قبیل اعمال را تأیید میکنند چه دلیلی عاقلانه ای برای آن دارند؟
امان از وجدانهای خفته و مرده و بردة جماعتی که خود را نمایندگان دین میدانند و از ساعت 3 بجه صبح تا 10 بجه شب صدای نماز و قرائت قرآن شان از اسپیکرهای مساجد بیرون میایند!!!
ابن الرسول، کابل

>>>   سلام. چرا ملت افعانستان به فکر کشوروخودشان نیستند چرا امنیت را فقط با بودن اشغال گران میدانند ، درحالی که اگر ملت به فکر کشورو خودشان باشند خودشان را برادر یکدیگر گفته دست در دست هم بدهن و خودشان اینبار یک جبهه ملی را تشکیل دهن وبه جای عساکر خارجی خودشان مردانوار از وطن ،ناموس وخودشان دفاع کنند البته دفاعی که خدارا درنظر بیگیرین نه اینکه هنگام دفاع چوروچپاول و تجاوز به ناموس وطن صورت بگیرد . با فرار کردن چیزی به دست نمیاد جز نابود شدن مردمان مظلوممان .رییس جمهور وزیرا وکیلا رییسا معاونان شما که انقدر در رسانه ها طرف داری مردم و کشورمان را مکنید پس چرا صادقانه خدا را درنظر نمگیرید تا از وطن ومردمان وطن دفاع کنید چرا به فکر منافع شخصیتان هستید برای یک بارهم که شده فکر بکنید که خدای ناخواسته اگر افغانستان بازهم بحرانی شود شماها که نام خدا ازسرپناه تا هوتل ورستورانت در ممالک خارجی شخصی برای خودتان ذخیره کردین تا بایک ناامنی بااولین پرواز بدون دغدغه خودرا که وطنپرست مگفتی به آسایشگاه خود برسانی پس باقی مردمان وطن که که چشم به راه آرامی بودن ازسوی دولت آنها در گردوغبار جنگ به کجا بروند واگرهم بروند باکدام سرمایه باکدام پول وپیسه وباید در همان جاشاهد بدترین شکنجه ها باشن که خون همه ی این مظلومان به گردن این دولت میباشد که درظاهر یک شکل دارن ودر باطن شکل دیگر وبه فکر این نمیباشد که چگونه سرخود را پیش خداوند بالا کنیم و جواب خدارا بدهیم .پروردگارا به عظمت این ماه پرفضیلت دشمنان وبدخواهان افغانستان عزیزمان را سرنگون و ریشه کن کن آمین ...
آستانه سمندری ترنتو کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است