اعتراض باشندگان کابل به تاسیسات مرزی دیورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۳ کد خبر: 117434 منبع: پرینت

شماری از باشندگان کابل در اعتراض به حمله نیروهای پاکستانی دست به تظاهرات زدند و حمایت خود را از نیروهای امنیتی کشور اعلام کردند.

اعتراض کنندگان، ساخت تاسیسات نظامی در تورخم را خلاف قوانین بین المللی می دانند و تاکید دارند که خط دیورند مرز تحمیل شده بر مردم افغانستان است و هیچ گاه این تحمیل را نخواهند پذیرفت.

این در حالی است که مقامات پاکستانی اعلام کرده اند که تاسیسات امنیتی جدید نه تنها در تورخم، بلکه در طول امتداد خط دیورند ساخته خواهد شد.

کد(22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ذودتر ساخته شود تا تروریست ها آزادانه اینطر و آنطرف گردش نکنند

>>>   اگر خط دیورند را ما به رسمیت میشناسیم، درینصورت طالبان تروریست در خاک پاکستان است و از خاک پاکستان بالای ما حمله میکنند و پاکستان باید جلو حملات آنها را بگیرد.
اگر خط دیوند را ما به رسمیت نمیشناسیم، درینصورت طالبان از خاک خود ما از ولایت پشتونخواه افغانستان بالای ما حمله میکنند، بنأ قوای مسلح ما حق دارند که در ولایت پشتونخواه افغانستان بالای طالبان حمله کنند و آنها را نابود کنند.

>>>   کسانیکه دعوای دیورند دارند بروند بجنگند

>>>   اعتراضات سياسي بي معني است، خط سرطاني ديورند از تشكيل آن تا حال در جهان رسميت دارد، و دولتهاي خائن ما هم از ابتدا خود را چپ گرفته كه معني آن قبولي شان بوده است، و ما از اين جهت تلفات بيجا را متقبِّل شده ايم، و علت آن هم گروه پاچاه خان غفار خان بوده، كه بتحريك هند و شوروي سابق صداي دا پشتونستان زمونژ، را بلند ميكردند، و از ابتداء خط ديورند هم برادران پشتون آنطرف إلحاق به افغانستان را نخواسته و نه ميخواهند، صرف بخاطر جذب منافع مالي از افغانستان بيرق هاي سرخ را بلند ميكردند، ما بايد احساسات را يكطرف بگذاريم، فائده مناطق آزاد مربوط چند قاچاقبر جهاني ميشود و بس، أفغانستان بايد به آينده خود فكر نمايد، داشتن مرز با مراقبت تام با تمام همسايه ها به نفع همه است. دولت فعلاً از إمكانات بين المللي زياد برخودار است، مسأله مرز را بايد با پاكستان، ايران، تاجكستان، چين، تركمنستان، ازبكستان و ...، حل نمايد، و مطابق به اسناد تعين نقاط مرزي را مشخص نموده و آنرا درج نقشه هاي جهاني نمايند.

>>>   از یک هفته پیش چهارحزب قوم پرست آگهی دادند که قرار است علیه پاکستان راه پیمایی میکند. این نتیجه آن شد. سرو تی راه پیمایی دو صد نفر هم نشد. به خوبی سر و ته راه پیمایی و تعداد افراد معلوم میشود. یعنی پیشتر از این نمیشود. چرا ؟؟؟ چون 90 % تاجران شرق کشور تابعیت پاکستانی دارند. سران احزاب پشتون تابعیت پاکستانی دارند. رئیس جمهور اشرف غنی هم چند وقت پیش اسنادش بر آمد که تابعیت پاکستانی دارد. بسیاری از آنهای که اسناد پاکستانی ندارند اما نزد پاکستانی ها اسناد شرمندگی دارند. که اگر دم خود را علیه پاکستان تکان دهند فورا رسوای شان میکند. حتی بسیاری همین تابعیت پاکستانی شان مخفی است. هر زمان پاکستان خواسته باشد علیه آنها استفاده میکند. در همین راه پیمایی که اسماعیل یون عامل اصلی است ، اما در راه پیمایی جلو رسانه ها قرار نگرفت. فقط چند عکس بین افرادش گرفت. تا هم به مردم بگوید که در راهپیمایی حضور داشته. اگر هم اربابان پاکستانی یخن او را گرفتند بگوید این عکس از قدیم است و در یک راه پیمایی دیگر.

>>>   پشتونهای پاکستان در یک راهپیمایی شعار میدهند: ما پاکستانی هستیم
قابل توجه هموطنانی که هنوز خوب لوی پختونستان را میبینند. این حقایق تلخ است. اما ندیدن آن فاجعه به بار می آورد. از گفتن بود. باز که میخواهید به فرماندهی صدیق متین پاکستان اتمی را یک شبه فتح کنید ، دست تان آزاد.

>>>   افتخار به مردم غيور و دليرپراون..دولت بوشالي وفاشيستي غني عبدالله ميخواهند تا پنج مليون پاكستاني وزيرستاني از نوع وحشت وتروررا در ولايات شمال اسكان بدهند تابتوانند تناسب نفوس را به نفع خويش تغير بدهند ودر يك عمل ووطنفروشانه مردمان ووارثين اصلي اين كشور را نابود بسازند طوريكه محمد گل مهمند چنين عمل فاشيستي را انجام داد كه تا امروز شمال امنيت خويش را دوباره نه ميتواند به دست آرد ،خوشبختانه دليران وعياران خراساني پروراني عليه اقدامات ووطنفروشانه انجنيرعاصم از حزب إسلامي گلويً بي دين قرار گرفتن ودر تاريخ كشور به پشتون هاي عقبگرا وتروريست نه گفتند پس به مردمان دلير هزاره است تاركين وحشيان را به نام كوچي از ولايات خويش به دوراندازندنگذارند كه مكروب كشانده به نام پشتانه در قريه وقصبه شان جاگزين شوند زيرا همه ميدانيم كه مزدور دگر ولابي اشرف غني به نام طاهر زهيردركمين است تا مهندسي هاي شوراي امنيت را به اجرا بگذارند،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است