معلومات كامل درباره علامت استاندارد افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۴/۱ کد خبر: 117355 منبع: پرینت

علامت استاندارد مربوط افغانستان بوده و ما وظيفه خود می دانيم تا معلومات كامل را برای هر شهروند كشور ارايه دهیم.

اين علامت دارای قيد زمانی نبوده و برای سال های آینده نیز مورد استفاده خواهد بود. روح ما با رنگ هاي سرخ، سياه، نارنجی و سبز عادت كرده است اما ما در اين علامت از رنگ آبی آسمانی استفاده كرديم چون از هفت سال بدينسو رنگ آبی بعنوان رنگ اداره استفاده می شود.

علامت استاندارد طوری طراحی شده است كه از دو طرف قابل خواندن است. در خارج به انگليسی ASA و در داخل به فارسی (انسا) خوانده می شود.
ما نمی توانستيم كه علامت ستاندرد را تنها به حروف انگليسی و يا تنها به الفبای عربی بسازيم، زيرا محصولات افغانستان هم به خارج صادر می شود و هم در داخل استفاده می شود.

در اين كشور هر چيز را بزودی تقلب می كنند. ما كوشش كرديم كه به سادگی تقلب صورت نگيرد.

تا هنوز در افغانستان كلمات نورم و همچنین استاندارد به فارسی و پشتو معادل ندارد و در تمامی كشورها معمول است كه نام اداره در علامت استاندارد تذكر يابد.

براي ساختن علامت استاندارد از تمامی متخصصان مشورت صورت گرفته و همچنین نماينده های وزراتخانه ها در شورای عالی استاندارد به رهبری احمد ضيا مسعود نماينده فوق العاده رييس جمهور تاييد گرديده است.

نجیب الله نجیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این چگونه ادارۀ استاندارد است که خود نمیداند چه بنویسد تا نمایندگی از علامت استاندارد یک کشور کند. مثلأ به حروف فارسی که نوشته شده (انسا) شما این را چه میخوانید که نمایندگی از زبان کشور خود ما کند؟ اگر هدف از حروف فارسی، زبان فارسی نیز بود، پس این حروف هرگز فارسی خوانده نمیشود. زیرا که "انسا" هم انگلیسی است (ANSA) که شکل مکمل آن "Afghanistan National Standard Authority". شما برای کلمۀ "انسا" همان که شما عالی جنابان روی این علامت نوشته اید، چه شکل مکملی دارید؟ یعنی اگر بخواهیم شکل مکمل این کلمه را بگوئیم، باید باز هم انگلیسی بگوئیم، که این خود خلاف هرگونه منطق پذیرفته شده در یک کشور میباشد. این علامت نیز مانند علامت ادارۀ حمایت از سرمایه گذاری افغانستان یا "آیسا" که آن نیز همین مشکل را متأسفانه دارد، میباشد.
لطفأ اول خود بیآموزید که علامت یعنی چه، ستاندارد یعنی چه، باز بیآئید و علامت سازی کنید.
رحیم سریر.

>>>   علامت ستندرد را طوری ساخته اید که تقلب نشود؟
فکر نمیکنید که این حرف شما خنده دار باشد؟
آیا همراه یک موبایل نمیشود از آن عکس برداری کرد و بعداً در یک پرینتر هزاران دانه آن را ساخت ؟
اشخاصی که نوت های بانکی را که از کاغذ های مخصوص با ترکیبات مخصوص ساخته شده است و دارای ده ها علامات آشکار و پنهان در خود شان هستند،کاپی و تقلب میکنند،آیا تقلب نشان ستندرد شما برایشان مشکل است؟

>>>   این علامت استندرد داعش است یعنی ISIS که صرف یک حرف S به عربی س نوشته شده است.

>>>   کی خود احمد ضيا مسعود نماينده فوق العاده رييس جمهور استاندرد نماینده گی است.

>>>   کار اداره ایسا قابل قدر است یک علامت استندرد قابل قبول خارج کشور به اموال صادرات ما و جلب خریداران خارجی در مارکیت های جهانی را در پی همین علامت دارد ودیگر اموال کشور پاکستان بنام کشورما افغانستان صادر نمیتواند بگردد وخرید بخود پیدا کند در داخل کشور هم از مزایای خوب هم بر خوردار است واینهم یک افتخار ملی است که ریاست ایسا انجام داده است وابتکاری خوبی را نوده اند ما نباید ارزشهای.. را کم بها جلو دهیم این یک خیانت است که اگرما میکنیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است