فیلیپ گراندی بیش از ع و غ به فکر مهاجران افغانستانی است
با توجه به اقدام گراندی در سفر به کابل، باید خطاب به اشرف غنی و عبدالله خاطرنشان کرد که پیش از بازگرداندن دوباره پناهندگان به وضعیتی که بدتر شده است، می بایست به فکر مردم ملکی مقیم کشور باشید که فرار را بر قرار ترجیح ندهند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۴    ۱۳۹۵/۳/۳۱ کد خبر: 117328 منبع: پرینت

درحالی که مهاجران سالخورده و زن و کودک و از همه جا رانده ی افغانستانی در بدترین وضع ممکن در کمپ ها و اردوگاه های اسکان موقت در مرزهای ترکیه و یونان و مقدونیه بسر می برند؛ سران حکومت وحدت ملی و ارگ نشینان کمترین توجهی به آنان ندارند و روز بروز از شعارهای انتخاباتی خود دورتر می شوند.

حتی بلاتکلیفی و سرگردانی فاجعه بار آوارگان و پناهندگان افغانستانی در شرق و غرب و آب های آزاد اروپا، رییس کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را تحت تاثیر قرار داده و منجر به سفر وی در روز جهانی پناهنده به کابل شده است تا حداقل برای یک روز نگاه جهانیان را به مهاجران افغانستانی معطوف کند.

درحال حاضر، فیلیپ گراندی نقش دایه ی دلسوزتر از مادر را برای ایتام و بی سرپرست های دو رهبره ی افغانستانی بازی می کند و بیش از آنکه روسای جمهور و اجرایی مسوول و متوجه مردم بعنوان زمامداران اصلی خود باشند؛ رییس این سازمان معتبر جهانی به تکاپو افتاده است.

در اوج سروصدای رسانه ها و دولت های غربی به مهاجرت بی سابقه ی اتباع افغانستانی و سوری به اروپا، اشرف غنی و عبدالله هر یک سازهای جداگانه ی خود را نواختند و اظهارنظرها و موضع گیری های متفاوتی درخصوص آوارگان و پناهندگان کشورمان داشتند اما رفته رفته همه چیز خاموش شد.

با موضع گیری ضعیف و اظهارنظر غیرمسوولانه ی رییس جمهور در برلین مبنی بر آغوش باز و زمینه ی مساعد افغانستان برای بازگشت اتباع این کشور، زمینه ی بی توجهی سران غربی به مهاجران افغانستانی مساعدتر شد و در نتیجه همان بلاتکلیفی و درماندگی مردم ملکی به کمپ ها نیز سرایت کرد تا اتباع کشورمان همه جا اصالت خود را به یاد داشته باشند!

با توجه به اقدام قابل توجه گراندی در سفر به کابل و دیدار با ارگ نشینان، باید خطاب به اشرف غنی و عبدالله خاطرنشان کرد که پیش از بازگرداندن دوباره ی آوارگان و پناهندگان به وضعیتی که بدتر شده است و بهتر نشده می بایست به فکر مردم ملکی هنوز مقیم کشور باشید که فرار را بر قرار ترجیح ندهند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کسی نه دولت و نه آقای بلخی به فکر ساماندهی مهاجرین نیست. به شکم خودشان هستند

>>>   وقتی در افغانستان امنیت نیست دولت چه اسراری برای باز گشت دارد .زمینه اسکان مجدد درکشور ثالث رافراهم کنند.

>>>   آقای بلخی در فکر مهاجرین هست یا نیست قضاوتش با خدا ولی غنی گک .... نیست
وقتی جرمن ها از دولت افغانستان خواست تا مهاجرین اش را برگردان رئیس روی سیای تان قبول کرد تا مهاجرین برگردانده شوند و لاف های زیادی هم زد و گفت زمینه کار را برای مردم مسائد میسازیم.
اما بلخی رضایت نشان نداد و گفت ما آماده نیستیم تا مهاجرانی که تا اروپا رفته اند آنها را بپذیریم
پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است