گلبدین برای باج گیری آمد نه برای صلح
آمریکا راهبر و فرمانده گلبدین حکمتیار است و به فرمان این کشور می رقصد. پس به هیچ عنوان برای صلح و ثبات به افغانستان نمی آید. چرا که باداران وی، صلح و ثبات را نمی خواهد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۱    ۱۳۹۵/۳/۳۰ کد خبر: 117279 منبع: پرینت

افغانستان کشوری است که نزدیک به چهل سال جنگ در آن جریان دارد. از جنگ میان تنظیم های جهادی گرفته تا طالبان. از آغاز حکومت چهارده ساله گرفته تا حال افغانستان دریک جنگ از قبل اعلام ناشده می باشد. در آخرین مورد هم حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، خواستار پیوستن به روند صلح حکومت افغانستان شده است. حکمتیار از شروط خود که مهم ترین آن خروج نیروهای خارجی از افغانستان بود گذشته است. آیا این تفاهم دیرپای خواهد بود؟ با برگشتن وی به صحنه سیاسی افغانستان شاهد چه تحولاتی می توانیم باشیم؟

بلقیس روشن، عضو پیشین مجلس سنا، در برنامه «نگرش» گفت: آمدن حکمتیار به افغانستان، دردی را از مردم دوا نمی کند، بلکه یکبار دیگر حاکمی به صحنه افغانستان می آید که به جمع مرده ها پیوسته بود و برای مدتی از حاکمیت بر مردم بیچاره افغانستان دور بود. با آمدن وی، به حکومتی کمک می شود که توسط بیگانه ها ساخته شده است. چرا که این حزب نیز مزدور بیگانه ها و مخصوصاً آی اس آی و CIA است.

وی، در خصوص گذشته نه چندان دور حکمتیار می گوید: با آمدن حکمتیار به کابل، یک بار دیگر، زنان به یاد تیزاب پاشی های حزب اسلامی و مردان افغانستان، به یاد کشتارهای حزب اسلامی می افتند. پس آمدن این حزب به افغانستان و پیوستنش به حکومت نه تنها باعث خوشبختی و صلح برای مردم افغانستان نمی شود بلکه بار دیگر صف آرایی برای قدرت پیش می آید و مردم در این میان قربانی می شوند. در واقع حزب اسلامی در طول چهارده سالی که از نظام جدید می گذرد از قدرت دورهم نبوده اند. می بینیم که سران آنها مانند محمدخان، جمعه خان همدرد، فاروق وردک، ارغندیوال و بسیاری دیگر از آنها در حکومت بوده و هستند و نقش دارند و برنامه های آنها را به پیش می برند. بنابراین با آمدن حکمتیار، این حزب به طور رسمی تر و آشکارتر در حکومت برمردم شریک می شود.

روشن، آمدن حکمتیار به کابل را به مفهوم صلح نمی داند و افزود: حکمتیار در واقع برای برقراری صلح و ثبات به افغانستان نیامده، بلکه برای گرفتن سهم و حق خود از قدرت به کابل آمده است. مردم هرگز نمی توانند جنگ هایی را که حزب اسلامی در افغانستان به راه انداخته بود و در آن خون های بی گناه مردم را ریخت فراموش کنند.

این عضو پیشین سنا، با بیان اینکه حزب اسلامی برای باج گیری آمده است، افزود: آنها در طول این چهارده سال نیز باج می گرفتند و افرادشان در قسمت های مختلف حکومت دخیل بوده اند. از خارجی ها به نام اینکه ما با دولت هستیم باج می گرفتند و تهدید می کردند که اگر باج ندهید مردم را می کشیم. گلبدین کسی است که با حمایت CIA آمریکا بزرگ شده است و حالا هم برای آن خدمت می کند. آمریکا راهبر و فرمانده گلبدین حکمتیار است و به فرمان این کشور می رقصد. پس به هیچ عنوان برای صلح و ثبات به افغانستان نمی آید. چرا که باداران وی، صلح و ثبات را نمی خواهد.

وی، در پایان گفت: مردم افغانستان هیچگاه حکمتیار را یک قهرمان ملی و یک رهبر انعطاف پذیر نخواهند گفت. حالا هم برای یک سازش و یک معامله با حکومت آمده است و این معامله هم به زودی افشا می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین هیچ وقت به افغانستان نمی آید.
بعد از مردن ملا عمر و کشته شدن ملا اختر و انفجارات کابل توسط طالبان،پروسه صلح طالبان با دولت بهم خورد و از بین رفت.
چون پروسه صلح با طالبان از دوران کرزی تا بحال یک نوع قدرت نمایی در مقابل جنبش شمال بود،حالا در عوض آن پروپاگند آمدن گلبدین را میکنند تا تاجکان و ازبکان و هزاره ها را بترسانند. همانطوری که درین ده سال پروسه صلح با طالبان یک دروغ محض بیش نبود،آمدن گلبدین نیز یک دردغ محض بیش نیست.

>>>   اگر گلو بر استی قصد صلح میداشت حالا آی اس آی وقت گردنش رازده بود یا در زندان بود معلو م نیست چی رازی درین ماجرا است هرچه هست شــــــــر است نه خیر !

>>>   گلبدین حکمتیار کار عاقلانه ای انجام داد . اگر واقعا ما میخواهیم صلح در افغانستان ایجاد شود باید حکمتیار را به صلح کردن تشویق کنیم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   گرچه گرایش خانم بلقیس را نمی دانم هرکه نظرات اورا بخواند احتمالا اورا به چپی بودن متهم خواهند کرد ولی تا جایکه گفتن حقیقت وشنیدن ان تلخ است{وکل حزب بما لدیهم فرحون }هر گروهی با داشته های خود مبالات مینماید در کشور ما مجموعه های هستند که بجای پرستش خدای واحد شخصیتها را می پرستند وباین باور اند که رهبرو امیرشان معصوم است وهیچ خطا نمی نماید روزی از استاد سیاف شنیدم که میگفت هر نوع جفای حکمتیار را میشودتحمل کرد اما او استبداد در رای ودین داردیعنی هرچه او میگوبید دین است ورای او باید پذیرقته شوددر گذشته هرچه بود وهرچه کرد گذشت ایکاش کنون به نیت خوب و برای صلح واصلاح امده باشد ولی از انجای خوی که از سر در اید از مرگ برمی اید واز اینکه او به اراده واختیار خود نیست بعید به نظر میرسد که از او خیر را تصور نمایم تا او نیامده شاگرد وفادارش جمعه خان سفاک وخون ریز قریب بود بلخ باستان را بخاک وخون بکشد وشاید به اربا ب گفته بود که تا اونیامده بستر بلخ را برایش می گسترد ودرین جا مامن وماوی میگیرند که لله الحمد تا هنوز نتوانسته اند از خداوند میخواهیم که او وامیر حزبش را نامراد وناکام بسازدشاید حکم تیار مستقیما به بارگاه حضرت اوباما را ه نداشته باشدولی بالواسته میخواهد برنامه های انها را جهت رسیدن به اسیای میانه پیاده نماید درین اواخر اقای حکمتیار به هرکه تلفون میکند وانها را از دوباره قدرت گرفتن کمونیست ها بر حذر میدارد وقتی ملاحظه مینمایم اقای غین از مشاورین اقتصادی داکتر نجیب وخانم رولا از چپی های لبنان وفامیل داکتر غبدالله کاملا از اعضای حزب پرچم واتمر صاحب یک عضو بدنش را در راه حزب دموکرات خلق از دست داده وستانکزی صاحب از اعضای معروف حزب دموکراتیک خلق و... پس کجا مانده که کمونیست ها انجا تصرف ندارند که اقای حکمتیار مردم را ازان بر حذر میدارند واین اقا با همین کمونیست ها دارد صلح می نمایدبرایش از طرف من بگوید از جوانی تا پیری واز پیری تابکی
من صحبت های خانم روشن را بطور زنده شنیدم اوبالای یک کلمه {کرینکار } زیاد تاکید داشت که منظورش را ندانستم وهم تهمت بسته بود که گویا حکمتیار صاحب از مکتب حربی به بد اخلاقی اخراج شده باشد ویگان اتهام های دیگر را نیز تکرار مینمود وخیلی احساساتی صحبت داشت که افغان پیپر از حیا ان صحبت هارا مکمل نشر نکرده اند
لالی از ننگرهار

>>>   اگر حکمتیار نفر دلخواه آمریکا میبود، حاجت به قدرت رسیدن دیگران چه بود؟

>>>   حکمتیاربرای صلح آمده نه برای باجگیری بسیارخوب کارشده ازهمین وطن است حق دارد که بیاید باج گیرها نیز معلوم است

>>>   بگفته حمید گل پاکستانی ریس استخبارات پاکستان در زمان حیاتش بیان کرده بود که از من کرده گلبیدین حکمتیار وملا عمر خوبتر یک پاکستانی است وبیشتر بفکر پاکستان هستند چگونه این پاکستانی خوب وبفکر پاکستان یکدم از پاکستان روی گذشتانده باشد و به صلح وترقی کشور ما فکر کرده باشد .

>>>   اکثریت اعضای حزب گُلبدینی قبلن در حکومت داخل هستند۰ دولت هیچ ضرورت ندارد تنها بخاطر آوردن شخص گلبیدین به کسی امتیاز بدهد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است