جنگ تورخم، جنگ زرگرى بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۵/۳/۳۰ کد خبر: 117260 منبع: پرینت

جنگ تورخم، جنگ زرگرى و يك سناريوى بيش نيست و من شخصاًهـيچ علاقمندى به اين جنگ ندارم.

مي خواهـم نظرم را در مورد اينكه عده ى بدون تحقيق مي گويند؛ هـزاره هـزاره است، در حاليكه اينطور نيست، افراد و باشندگان جامعه برحسب رنگ، پوست و صور ظاهـرى قابل سنجش نيست بل براساس منافع طبقاتى در يك كتگورى قرار مي گيرند.
بطورمثال طبقات بالا، متوسط و پايانى كه هـمه افراد جامعه بدون درنظرداشت شكل و صور ظاهـرى در ان شامل اند، مثلاً؛ خليلى، محقق، فهـيم، قانونى، سياف و ربانى از يك طبقه اند و نمايندگان فيودال كمپرادوراند و منافع طبقاتى مشترك دارند، چهـره ظاهـرى، بينى بلند وپخچ و بكروندنقشى ندارد.

از جانبى ديگر اگر هـزاره يك هـزاره مي بود، چرا در زمان اشغال كشور توسط روس هـا اينان هـشت گروه ساختند و بجنگ هـاى داخلى در هـزاره جات دامن زدند و هـزاران جوان هـزاره را بكام مرگ فرو بردند، خانه هـاى هـمديگر شانرا اتش زدند و حتى برنواميس هـمديگر تجاوز كردند، دامنه و عمق فاجعه چنان گسترده است كه در يك كامنت ذكر ان نمى گنجد و عبدالرحمن خون اشام قرن ١٩ خدابيامرزى مي برد، عبدالرحمن هـاى هـزاره در قتل و قتال و كشتار جوانان هـزاره دست بالا دارند.

نظر شخصى من اين است كه نسل نو بايد خودشان را با علوم معاصر ارايش دهـند، بمسايل سطحى و احساساتى برخورد نكنند، تقسيمات اجتماعى برمبناى جامعه شناسى و اصل طبقاتى تحليل و تفسير كنند.

سهراب حسن زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دو ستم در یک قشخانه بیست نفر را همراه غولک جمع کرده بود و گفت که آماده است تا به تورخم رفته و مثلی که جمال ناصر رییس جمهور مصر گفته بود که نان چاشت را در تل ابیب خواهیم خورد، او نیز نان چاشت را در اسلام آباد خواهد خورد.
پس دیگر چه میخواهید؟ بار و بستره پاکستان بسته شد.

>>>   محال از دست این گرگان زوزه کش که ملت افغانستان
یک پارچه صاحیب عزت و بصیرت و کمال خود شود دو باره محال
ملا شدند آسان = آدم شدند مشکیل==
ملا شدند مشکیل = آدم شدند محال==
اینها نخواهند آدم شوند محال محال محال محال محال محال
وسلام هم وطن مهاجر از ولایت دایکندی خارج از کشور==


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است