باید بر پاکستان فشار وارد کنیم
با آمریکا پیمان امنیتی امضا کردیم، در حال حاضر پاکستان به کشور ما تجاوز کرده است. حالا آمریکا چکار می کند؟ آمریکا کجا است؟ قرارداد امنیتی چه معنایی دارد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۱    ۱۳۹۵/۳/۲۵ کد خبر: 117097 منبع: پرینت

یکشنبه شب، 24 جوزای 95، درگیری میان نیروهای کشور و نیروهای پاکستان در ترخم به خاطر ایجاد تاسیسات در نقطه صفری صورت گرفت. در نتیجه آن یک تن از نیروهای امنیتی کشور، کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. براساس گزارش ها ده ها تن از نظامیان پاکستان نیز کشته و زخمی شدند. داکتر عبدالله گفته است که ایجاد تاسیسات و حمله نظامی پاکستانی به نیروهای سرحدی افغانستان خلاف فیصله های قبلی پذیرفته شده بین المللی میان افغانستان و پاکستان می باشد. افغانستان خواستار تشنج با هیچ کشوری نیست و مردم افغانستان دفاع از منافع ملی را فرض خود می دانند. مشاور امنیت ملی کشور به نیروهای امنیتی دستور داده است که از مردم خود دفاع نمایند.

احمد سعیدی، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «نگرش» در اینباره گفت: این جنگ، جنگ برای کنر و ننگرهار و نورستان نیست، تجاوز آشکار و روشن پاکستانی ها علیه افغانستان و ملت آن است. باور دارم که آنها جواب این تجاوز را با دلیری های نیروهای امنیتی دریافت کردند اما نیرنگ و حیله دشمن هنوز خاموش نشده است. تمام مردم افغانستان باید بدانند که این جنگ را نباید جنگ لوای سرحدی بدانند. آن را نباید جنگ فرقه ای که در جلال آباد است بدانند و نباید این جنگ را علیه ننگرهار و مردم جلال آباد بدانند. این جنگ را علیه مردم افغانستان و حیثیت و اعتبار آنها بدانند. مردم باید به صورت تمام آمادگی برای دفاع از ننگ و ناموس خود داشته باشند.

وی، در خصوص وظیفه دولت درمورد این تجاوز گفت: حکومت افغانستان باید هرچه سریعتر روی سه اصل کار کند. سربازان و نیروهای مسلح ما دوشب است که از خود همت نشان دادند و به پاکستان ضربه ای محکم زدند. درست است که نسبت به حکومت انتقادات شدیدی داریم اما در این زمان که کشوری بیگانه قصد تجاوز به ما را دارند، باید دست به دست هم دهیم و در برابر کشور و ناموس خود دفاع کنیم و عازم میدان شویم. مردم باید پشت سر نیروهای مسلح خود بایستند، فرزندان خود را حمایت کنند. دولت هم باید تدابیر روی یک بسیج ملی بگیرد. دوم، حکومت باید روی ذخایر استراتژیک برای مواد خوراکی، دارو و برنج کار کند که اگر پاکستانی ها سرحدات خود را بستند، به مشکل برنخوریم. سوم، حکومت باید به وزارت خارجه دستور دهد تا شکایتنامه خود را به شورای امنیت ملل متحد بسپارد. دیپلمات های ما باید فعال شوند و بتوانند لابی های لازم را برای گرفتن بیشترین رای از میان رای های پانزده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بگیرند. مادیپلمات هایی بسیار قوی چه در خارج و چه در داخل کشور داریم که اگر حکومت به آنها ماموریت دهد به راحتی می توانند رای ملل متحد را بگیرند.

سعیدی، معتقد است آمریکا از کشور ما در برابر این تجاوز دفاع نمی کند و افزود: ما با هجده کشور قرارداد استراتژیک امضا کرده ایم تا این کشورها از منافع ما دفاع کنند. با آمریکا پیمان امنیتی امضا کرده ایم، در حال حاضر پاکستان به کشور ما حمله کرده است و ما را مورد تجاوز قرار داده است. حالا آمریکا چکار می کند؟ آمریکا کجا است؟ اگر آمریکا این حرکت را محکوم نکند و اگر سربازان خود را در برابر این تجاوز به کار نگمارد قرار داد امنیتی چه معنایی دارد؟

این آگاه سیاسی، در خصوص واکنش در مقابل این عمل پاکستان بیان داشت: آنچه از عذر و زاری بود، ما به پاکستان کردیم، بارها و بارها سران حکومت مابه پشت درهای پاکستان برای صلح رفتند و هر کار خواستند انجام دادیم دیگر از این بیشتر چه کنیم؟ آنها در مقابل این اعتماد ها فقط فریب دادند و نیرنگ زدند. حالا در مقابل کمک های هند به افغانستان با ما جبهه گرفته اند و اجازه نمی دهند آب خوش از گلوی ما پایین رود.

وی، در پایان گفت: هم اکنون مسوولیت ما در مقابل پاکستان این است که باید دوستان بین المللی خود رادر یک صف به دفاع از خود بیاوریم و بر پاکستان فشار وارد کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا همیشه گفته درموردمسایل فیمابین پاکستان وافغاتنستان مداخله نمیکند حالا خود شمابروید وبرضد پاکستان از وطن خود دفاع کنید جوانان امریکائی بیایند بخاطر شما کشته شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   بایدمردم ودولت امادگی جنگ سرنوشت ساز رابگیرند
دولت هرچه زودتر بیست هزار نیرویش رابا تانک وتوپ وملزمات ان که هلی کوپتر و غیره است برق اسابه طرف سرحدپاکستان سوق دهد و ضمنا ده هزار نیروی کمکی و اکمالاتی اش را در پشت جبهه نگهدارد.دیگر با قاطعیت باید با پاکستان حرف زد وباید گفت که پاکستان بایداشرار کثیف طالب راتسلیم بدهد ودرغیر سپاه ما انها را به زور تسلیم میکند.باور کنید تا یکی دو هفته این قوا تا اسلام ابادپیش میرود و انوقت به حرف و میانجیگری هیچکس نباید گوش دادحق وخواسته های مردم ما را بااین سیاه پایک های بی غیرت نشاند.
جمشید

>>>   هیلاری کلنتن پنهانی با پاکستانی ها رابطه دارد "
«داون نیوز»، پس از انتشار بیش از ۱۰۰۰ صفحه از ایمیل های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر این که وی از سرور شخصی خود برای انتقال ایمیل های دولتی استفاده کرده است هم اکنون از یکی از ایمیل های وی اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد او با «ملیحه لودی» نماینده پاکستان در سازمان ملل و سفیر حال حاضر این کشور در انگلیس و همچنین «اشفاق پرویز کیانی» فرمانده کل سابق ارتش پاکستان به صورت پنهانی در ارتباط بوده و در واقع ملیحه لودهی به عنوان جاسوس و پیام رسان کلینتون برای دولت پاکستان و ژنرال کیانی کار می کرده است.در واقع این مطلب از طریق یکی از ایمیل های ارسالی از دفتر «ولی نصر» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به کلینتون، کشف شده است که در آن ضمن پیامی کلینتون را از به اشتراک گذاشتن پیام ارسالی وی، توسط ملیحه لودهی به اشفاق پرویز کیانی خبر داده است.
نصر در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۱ نوشت: «ملیحه لودهی با من تماس گرفت و بیان کرد که هم اکنون در لندن به سر می برد و از طرف کیانی نیز پیغامی به من داد.»اما با این وجود به نظر می رسد که ملیحه لودی قبل از به اشتراک گذاشتن این پیغام با نصر آن را تغییر داه باشد.
لازم به ذکر است که ملیحه لودی که هم اکنون سمت سفیر پاکستان در انگلیس و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل را به عهده دارد، درزمان اشتراک گذاشتن پیام های کلینتون با کیانی سمتی به عهده نداشت وتنها به عنوان یک ستون نویس معروف در روزنامه های داخلی و بین المللی پاکستان مشغول به کار بود.از ایمیل اینگونه برداشت می شود که پیام نصر مشتمل بر دو پاراگراف است که دقیقا سه روز بعد از دستگیری «ریموند دیوس» شهروند آمریکایی متهم به قتل دو نفر در «لاهور» ارسال شده بود. لازم به ذکر است که بعد از دستگیری ریموند دیوس، روابط میان مقامات امریکایی و پاکستانی بخصوص ادارات «آی اس آی» و «سی آی ای» متاثر گردیده بود و چندین بار مقامات بلند رتبه آمریکا ضمن سفر به پاکستان خواهان رهایی ریموند دیوس شده بودند
گیلگمش

>>>   تنها نباید ازدولت توقویی داشت که بادشمن دیرینه ما یعنی پاکستان. به جنگ کنند اینها دست نشانده.آمریکا وارد هستند. ما افغانها. باید. خود تسمیم. بگیرم وبا پاکستان وارد جنگ. بشیم واین. تنها راه

>>>   متل مشهور است که میگویند که اول خانه را پر از ارزن کن وبعد فکر زن کن .
برادر اولا مردم افغانستان اتحاد و وحدت ملی خود را انسجام بخشند ،دوم اینکه دزدی و غارتگری را در دستگاه های دولتی به صفر برسانید تا باشد نظام از همه پاشیده تحکیم بنیادی یابد .
سوم دست گدایی را کوتاه سازید واز دست آورد های وطنی تان دفاع کنید و اقتصاد بی بنیاد افغانستان را تقویت نماید . مگر میتوانید با این احساسات خالی وسخنان بی سنجش جلوی تحاجم کشور های چون پاکستان را بگیرید .
عبدالله ریحان

>>>   نشود تینقدر فشار وارد کردن "بلیدر" هود ما را بترکاند!!!!!!!!!!

>>>   عبدالله ریحان
واقعا بعداز اينقدر سال حرف های خوب و سنجیده وبا متحواي عالی زدی آفرین بر شما.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است