خدا کند اعلامیه ناتو فقط یک تهدید نظامی نباشد!
جزییات اعلامیه ابهاماتی دارد که منتظر توضیحات بیشتری از سوی مقام های آمریکایی هستیم اما فقط امیدواریم که این اعلامیه فقط در حد یک تهدید نظامی نباشد. 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116963 منبع: پرینت

در دسترس قرار گرفتن سیستم بایومتریک به دست طالبان فعلا در حد شایعه بوده اما در جنگ همه چیز ممکن است، گاه ما با در دست گرفتن برخی از ابزارهای تجهیزاتی و اطلاعاتی دشمن پیروز می شویم و گاهی عکس این اتفاق می افتد، اما بزرگترین خطا تخریب روحیه نیروهای خودی توسط خودمان است.

عبدالباری عارض آگاه مسایل نظامی طی گفتگویی که در برنامه "همگام" داشت، ضمن ابراز خرسندی از اعلام مواضع جدید ناتو نسبت به طالبان گفت: خوشبختانه موضع آمریکا در برابر طالبان واضح شده است چنانچه در گذشته به این شفافیت نبود و اعلام شده بود که" طالبان دشمن آمریکا نیست" اما امروز می بینیم که رهبران طالبان را در پاکستان مورد هدف قرار داده اند حالا هم امیدواریم این اعلامیه ناتو فقط در حد تهدید نظامی نباشد.

وی در رابطه با اعلامیه صادر شده از سوی ناتو گفت: جزییات اعلامیه ابهاماتی دارد که منتظر توضیحات بیشتری از سوی مقام های آمریکایی هستیم.

این آگاه مسایل نظامی در رابطه با حضور ناتو در افغانستان گفت: پس از خروج قوای ناتو از افغانستان پروسه انتقال مسوولیت ها در امور نظامی به نیروهای داخلی داده شد و هم اکنون در تمام ولایت ها، اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی، امنیت کشور را بدست گرفته اند.

وی با توجه به ابهامات موجود در اعلامیه جدید ناتو ابراز کرد: مطابق اعلامیه صادر شده، فرمانده کل نیروهای آمریکایی صلاحیت صدور این مجوز را دارد که در افغانستان، نظامیان آمریکایی در کنار نظامیان افغان برای جنگ علیه طالبان حضور داشته باشند اما به لحاظ تکنیکی ورود دوباره آمریکا به جنگ افغانستان بعید است.
عارض ادامه داد: این اعلامیه ناتو به فرمانده آمریکایی صلاحیت داده اما نحوه عملکرد در آن شفاف نشده است چنانکه می دانیم هم اکنون نیروی هوایی آمریکا در هلمند و ننگرهار در حال مقابله با مخالفان دولت هستند و نیز بعد از سقوط قندوز ناتو عملیات های هوایی را در جریان جنگ انجام داده است اما اگر منظور همکاری دوشادوش در جنگ باشد باید نیروی زمینی ارسال شود.

این آگاه سیاسی گفت: اگر هدف از اعلامیه صرفا تهدیدی برای مجبور ساختن طالبان بمنظور حضور در مذاکرات صلح باشد در صورت تحقق آن، گام خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دسترس قرار گرفتن سیستم بایومتریک حکومت در دست طالبان تبلیغاتی علیه حکومت است، گفت: توانمندی های حکومت وحدت ملی در درگیری با مخالفان از یک سو و مقابله با مخالفان نظام در داخل و خنثی سازی اعمال ضد تبلیغاتی آنان از سویی دیگر به اثبات رسیده است.

عارض افزود: در دسترس قرار گرفتن سیستم بایومتریک به دست طالبان فعلا در حد شایعه بوده اما در جنگ همه چیز ممکن است، گاه ما با در دست گرفتن برخی از ابزارهای تجهیزاتی و اطلاعاتی دشمن پیروز می شویم و گاهی عکس این اتفاق می افتد، اما بزرگترین خطا تخریب روحیه نیروهای خودی توسط خودمان است.

وی به توطیه چینی رییس ارتش پاکستان برای افغانستان مطابق با تقاضای راحیل شریف از ناتو اشاره کرد و گفت: قطعا این مواضع جدید نهایت ضعف و استیصال پاکستان را در صحنه سیاسی به نمایش می گذارد، بخصوص پس از اتفاق های سیاسی جدیدی چون تفاهمنامه روسیه و افغانستان، توافقنامه بندر چابهار و بند سلما که شکست و به انزوا کشاندن سیاسی و اقتصادی پاکستان در منطقه را رقم زده است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کوشش کنید که عینک های تان را ګم نکنید. ور نه مانند مګس بالای مرداری چرخک خواهد زدید.

>>>   بیخبر از اینکه شاید رهبران طالبان زمانیکه میخواهند راز های امریکا را افشاءنماید آنهارا از بین میبرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است