کرزی همچنان مقابل پاکستان سر خم می کند
کرزی از پاکستان بخاطر استقبال گسترده از میلیون‌ها مهاجر تشکر کرده و گفت: مردم افغانستان حمایت بی‌سابقه پاکستان را هرگز فراموش نخواهند کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116937 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس‌جمهور سابق کشور ماه آینده میلادی به پاکستان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری های "رویترز" و "اکسپرس تربیون" پاکستان ، حامد کرزی رییس‌جمهور سابق افغانستان در دیدار با روزنامه‌ نگاران پاکستانی در اقامتگاه خود در کابل با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش دعوتنامه‌ای را از نواز شریف، صدراعظم پاکستان دریافت کردم.

وی ضمن تشکر از نواز شریف، برای بهبود هر چه سریعتر و سلامتی وی پس از عملیات قلبش دعا کرد گفت: روابط صمیمی میان افغانستان و پاکستان به نفع این دو همسایه است.

وی از پاکستان و مردمش بخاطر استقبال گسترده از میلیون‌ها مهاجر افغان در زمانی بسیار دشوار تشکر کرده و گفت: مردم افغانستان حمایت بی‌سابقه پاکستان را هرگز فراموش نخواهند کرد!

حامد کرزی از سیاست پاکستان در خصوص افغانستان نیز انتقاد کرد و گفت: پاکستان باید بجای استفاده از تاکتیک‌های فشار، تمرکز خود را بر تقویت روابط دوستانه با افغانستان معطوف کند.

وی همچنان در رابطه با این که هند روابط میان افغانستان و پاکستان را متزلزل می‌کند، گفت: این مساله ضعف ما را نشان می دهد. این کشور ثالث از مدت‌ها پیش در افغانستان مشارکت داشته اما کابل هرگز اجازه مداخله هند در رویاهایش را نداده است.

وی در ادامه گفت: تمامی مسایل میان پاکستان و افغانستان می‌تواند براحتی از طریق درک متقابل و بصورت سیاسی حل شود.

رییس‌جمهور سابق کشور همچنین این عقیده را که دولت افغانستان نمی‌تواند بعنوان یک کشور مستقل تصمیم هایی را اتخاذ کند، محکوم کرد.

وی درباره احتیاط اسلام‌آباد نسبت به افزایش روابط میان افغانستان با هند گفت: کابل هرگز نسبت به روابط پاکستان با دیگر کشورها اعتراض نکرده است. هر کشوری حق دارد تا روابط اش با دیگر کشورها را ارتقا دهد. پاکستان حق ندارد نسبت به حق مطلق همسایه‌هایش اعتراض کند اما پاکستان حق دارد تا از این مساله که خاک همسایگان اش علیه اسلام آباد استفاده نمی شود اطمینان پیدا کند.

حامد کرزی همچنین از سازش میان دولت اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار استقبال کرده و گفت: از تمامی گام ها بسوی صلح و سازش حمایت می‌کند. به گفته وی، صلح تنها راه برای نجات است.


فقیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا مـــــــــــــــــــی خواهـــد شـاه شـجـاع پاکستانی شــــود

>>>   "روسای جمهور و رهبران" ؟؟!! بعد از 1371 همه در همه جا سر خم میکنند چون از نوجوانی عادت کرده اند و ترک عادت موجب مرض است!!!!

>>>   کرزی با ید از بادرانش تشکری کند، او مزدور شان است. این را هم بخاطر داشته تاریخ فردا در رابطه با جنایات کرزی قضاوت خواهد کرد.

>>>   این کرزی خان دیگر چه کاره است که هر از گاهی در همه موارد با بی حیائی تمام مداخله نموده و گویا همه کاره این کشور خودش است و خط و نشان میکشد که کی چه باید بکند

>>>   دیگر حرف های آقای کرزی واقعیت ندارد و آقای کرزی یک آدم است که بدون درنظداشت مردم شریف کابل دور از انسانیت میدان هوای بین المللی کابل را به نام خود کرد که هر گاه حکومت مردمی روی کار آید اولین بار این نام جعلی را تغییر خواهد داد و چوروچپاول زمین ها و ساختن شهرک ها را . زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است