یک اقتصاد دان پیروز انتخابات ریاست جمهوری پرو
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116924 منبع: پرینت

دفتر ملی‌ فرآیندهای انتخاباتی روز جمعه اعلام کرد،«پدرو پابلو کوزینسکی» نامزد انتخاباتی از حزب «پرویی ها برای تغییر» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در روز یکشنبه پنجم ژوئن برگزار شد به پیروزی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، «ماریانو کوچو» رئیس دفتر ملی فرآیندهای انتخاباتی‌ با اعلام پایان شمارش آرای انتخابات تصریح کرد، کوزینسکی در این دور ازانتخابات 50.12 درصد و رقیبش «کیکو فوجی موری» نامزد حزب نیروی مردمی 49.88درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

دفتر ملی فرآیندهای انتخاباتی همچنین اعلام کرد، در دومین دور انتخابات، 83 درصد از واجدان شرایط رأی دادن شرکت داشتند.
این در حالی است که رأی دادن در پرو اجباری است و 23 میلیون واجد شرایط برای این دوره انتخابات به پای صندوق ها فراخوان شده بودند.

مردم پرو در حالی روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای رفتند که پیش بینی ها حکایت از آن داشت که کیکو فوجی موری با توجه به این که در دور نخست، بیشترین رأی را کسب کرده بود، می تواند همانند پدرش آلبرتو فوجی موری به جایگاه ریاست جمهوری دست یابد.

فوجی موری در دور نخست انتخابات سراسری پرو که روز 10 آوریل برگزار شد، با کسب 39.85 درصد آرا و کوزینسکی نیز با کسب 20.99 درصد آرای مأخوذه به دور دوم راه یافتند.

ورونیکا مندوزا سومین کاندیدای ریاست جمهوری پرو نیز با کسب 18.80 درصد آرای مأخوذه در دور نخست انتخابات شکست خورد.
کیکو فوجی موری 41ساله بیشترین شانس پیروزی را در دور دوم انتخابات داشت، اما تنها رقیب او پدرو پابلو کوزینسکی 77 ساله موفق شد در روزهای آخر فاصله خود را با فوجی موری کاهش دهد.

فوجی موری پیش از دور نخست انتخابات، هیچ گاه از صدر نظرسنجی ها کنار نرفت اما در روزهای آخر، نظرسنجی ها حاکی از اقبال قابل ملاحظه از کوزیسنکی بود که وی را تقریبا در فاصله یک درصدی موری قرار داد.

کوزیسنکی افزون بر آن، دارای یک برگ برنده مهمی بود و آن، محبوب نبودن کیکو به دلیل گذشته تاریک پدرش آلبرتو فوجی موری است که در بین سال های 1990 تا 2000میلادی ریاست جمهوری پرو را بر عهده داشت و اکنون به جرم جنایت علیه بشریت در زندان به سر می برد.

در همین ارتباط، 43 درصد مصاحبه شوندگان در نظر سنجی ها گفته بودند که قطعا به فوجی موری رأی نخواهند داد. این دسته از افراد، همان کسانی بودند که در تظاهرات متعددی که در دو ماه اخیر در تمام پرو علیه خانواده فوجی موری برگزار شد، شرکت داشتند

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است