اردوغان با ناراحتی مراسم تشییع کلی را ترک کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116915 منبع: پرینت

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در مراسم خاکسپاری محمد علی کلی، بوکسور اسطوره‌ای آمریکا به ایالت کنتاکی سفر کرده بود پس از اینکه اجازه تلاوت آیات قرآن را نیافت، مراسم را با عصبانیت ترک کرد.
رجب طیب اردوغان به دلیل مشکل با برگزار کنندگان مراسم خاکسپاری محمد علی، مراسم را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در مراسم خاکسپاری محمد علی کلی، بوکسور اسطوره‌ای آمریکا به ایالت کنتاکی سفر کرده بود پس از این که اجازه تلاوت آیات قرآن را نیافت، مراسم را با عصبانیت ترک کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان که قصد داشت در مراسم خاکسپاری بوکسور افسانه‌ای آمریکا در ایالت کنتاکی آمریکا شرکت کند بعد از اقامتی کوتاه و شرکت در مراسم دعای مسلمانان در لوئیزویل راهی ترکیه شد. از قرار معلوم علت این تصمیم اختلافات شدید با برگزارکنندگان مراسم خاکسپاری محمد علی بوده است.

خبرگزاری دوغان می‌گوید، اردوغان می‌خواست پارچه‌ای از مسجدی در مکه را که بر روی آن آیاتی از قرآن نوشته شده بود روی تابوت محمد علی بیاندازد.

روزنامه حریت ترکیه با استناد به اظهارات همکاران اردوغان می‌نویسد، اردوغان از این که به او اجازه این کار داده نشد به شدت رنجید‌ه‌خاطر شد.

به گفته خبرگزاری دوغان، علاوه بر این او می‌خواست همراه با محمت گومز، روحانی سنی‌مذهب در این مراسم آیات قرآن را تلاوت کند که اجازه این کار نیز به او داده نشد.

محمد علی کلی، قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان جمعه گذشته در سن ۷۴ سالگی چشم از جهان فرو بست. او مدت‌های مدید از بیماری پارکینسون در رنج بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب اردوغان آنجاترکیه نیست که هرچی دلت خواست انجام دهی.
ع

>>>   خداوند محمد علی کلی را رحمت کند ولی اردوغان مانند همیشه بدنبال بدست آوردن شهرت برای خودش بود که به شکر خدا خنثی گردید . عایشه از ایران

>>>   ترکهای چاپلوس از نام اسلام استفاده سو میکنند . من منحیث افغان در میدان هوایی استنبانبول رفتم چون پاسپورت دیپلماتیک هم داشتم و بدون ویزه حق داخل شدن به ترکیه را داریم وقتی آگاه شدند که ما افغان هستیم برایتان در صورت اجازه میدهم که داخل شوید یا ویزه امریکا یا ویزه شنگن را داشته باشد ببنید که ترکها چقدر خوش آمد و چاپلوسی امریکا و اروپارا میکند بتوکل خدا که هرگز شامل جامع اروپا نگردد.

>>>   هههه ههه ههه ..............................

>>>   مردم دنيا به خوبي فهميده اند كه اردوغان حامي تروريست و گروه هاي تكفيري در سوريه و عراق و موج خشونت در أمت اسلام شده است

>>>   این کار اردوغان برای اعتبار بوده است زیرا میخواسته با اینکار طرفدار از میان مسلمانان برای خود جمع کند تا اعتبار خود را بالا ببرد .
سیلولو از بامیان

>>>   هوهوهو جناب اردوغان خب اگر این قدر مسلمان هستی چرا مسلمانانی مظلومی سوریه را خونش را تو شیشیه کردی نامرد مگر این مردم به اندازه ای محمد علی کلی ارزش ندارد ؟؟؟؟؟؟ ....
طاهر

>>>   محمد علی کلی به پارچه تو نیاز نداشت خدای کعبه خود خالق جهان و پروردگار مستضعفان است و او به نیکی میداند محمد علی کلی یک استکبار ستیز حقیقی بود نه چاپلوس غرب و نه تامین کننده اهداف استکباری غرب نبود.

>>>   محمد علی دوسفر به مشهد و کربلا هم کرد و امام حسین ع و امام رضا ع را زیارت کرده بود. در آن جا عکس هایی دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است