رییس جمهور در دیدار با تجار هموطن مقیم امارات
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۵/۳/۲۱ کد خبر: 116906 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با شماری از تاجران هموطن مقیم امارات متحدۀ عربی، در شهر ابوظبی دیدار کرد و حلول ماه مبارک رمضان را به آنان تبریک گفت.

در این دیدار تاجران هموطن مقیم امارات، مشکلات، پیشنهادات و طرح‌های سرمایه‌گذاری شانرا در راستای فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاری تجار افغانستانی، تأمین امنیت بهتر سرمایه گذاران، اعمار شفاخانه‌ها، اعمار مساجد، کاهش قیمت تعرفه‌های گمرکی، تنظیم بهتر سیستم مالیه دهی، جمع آوری کثافات از شهر کابل و تولید انرژی از آن، با رییس جمهور شریک نمودند.

رییس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های تجار ملی مقیم امارات، از علاقمندی تاجران افغانستانی برای سرمایه گذاری در افغانستان قدردانی نمود و به آنها اطمینان داد، که حکومت آماده است تا زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را برای تجار ملی افغانستانی در داخل و خارج از کشور فراهم نماید.

رییس جمهور محمد اشرف غنی از تاجران ملی افغانستانی مقیم امارات خواست، که طرح‌های سرمایه گذاری و تجاری شانرا ترتیب و به ریاست جمهوری ارایه نمایند، تا روی آن در شورای عالی اقتصادی بحث گردیده و بر اساس آن تصامیم لازم اتخاذ گردد.

رییس جمهور از آنان نیز خواست، تا جهت سرمایه گذاری بهتر در بخش‌های مختلف در مشارکت با دولت، مخصوصاً فعال شدن شفاخانه‌های شیخ زاهد و جناح در شهر کابل، طرح‌های مشخص را ترتیب و ارایه نمایند.

رییس جمهور کشور گفت که حکومت مکلف به تأمین امنیت شهروندان میباشد و ما زمینۀ بهتر سرمایه گذاری را برای تجار افغان فراهم می نماییم. وی تصریح کرد که حکومت در بخش ترمیم و اعمار مساجد بودجۀ قابل ملاحظه را تخصیص خواهد داد، که این طرح با تخصیص ۳۰۰ میلیون افغانی در بازسازی شش باب مسجد در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که کشور سویس در بخش جمع آوری کثافات از شهر کابل و حومۀ آن آمادۀ همکاری می‌باشد و طرحی را در زمینه نیز ارایه نموده است. او از تاجران افغانستانی خواست، در صورتیکه خواهان همکاری در این راستا باشند، طرح‌های شانرا به شورای عالی اقتصادی ارایه نمایند.

رییس جمهور غنی تاجران را در راستای فعالیت‌های بهتر تجارتی به ویژه توجه به تولیدات داخلی تشویق نموده گفت، حکومت آماده است که تعرفه‌های گمرکی را به روی محصولات افغانی کاهش دهد، تا تجار افغانستانی بتوانند زمینه‌های بهتر رشد تجارتی را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

در اخیر تاجران ملی افغانستانی مقیم امارات متحدۀ عربی، از برنامه‌های حکومت اعلام حمایت نمودند و از توجه رئیس جمهور نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات به تاجران افغانستانی قدردانی کردند. آنان از گفتگوها و مذاکرات صلح بین الافغانی به رهبری حکومت افغانستان نیز حمایت و پشتیبانی نمودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنده درین مجلس حضور داشتم درین دیدار چند نفر کاروباری های بیکار وبی روزگار مثل من امده بودند از تجار معروف ویا تاجر های واقعی کسی درینجا حضور نداشت یکی از حاضرین به مداحی حضرت ریس ارگ پرداخت ودیگری هم دستوری از اقای ذکریا سفیر افغانی در دبی قدردانی نمود نهاز مشکلات تجار وسرمایه گذاری درین مجلس صحبت شد ونه هم از مشکلات فراوان افغانهادرامارات تاجر های مشهور در دبیحکیم عمرزی وابراهیم محب وحبیب گلزار وعبدالحی بشیری وشرکت علی بابا بودند که هیچ یک درین محفل حضور نداشتند چند دریور وپیمان کاراز العین امده بودودوسه نفر بی کار ودوکاندار هم از دبی وراس الخیمه من بادیدن این مجمعه ای قلیل وعادی اب شدم وخجالت کشیدم ولی پخش این نوع اخبار مبالغه امیز را انتظار داشتم راستش تجار دبی از بس امده اند وخیرات واعانه جمع کرده اند وهم میدانند که ازین ها در امنیت وسرمایه گذاری خیری متصور نیستاز بزرگان وبزرگ نما ها هراس دارند وباسانی خودرابه دام انها نمی اندازند وتعدادی هم از دزد های کابل بانک اند مانند جسین فهیم ومحمود کرزی وداود نصیب وطاهر ظاهرو نثار احمد صوقی و غلام سرورعیدی زاده وپاینده ای خانه ابادی از ترس اینکه پول کابل بانک رانخواهند نمی ایند خلاصه این مجلس به نشرش نمی ارزید حتما اعضای سفارت ابوظبی وکنسلی دبی همه حاضر در مجلس بودند
یکی از دوکانداران راس الخیمه

>>>   تعداد قابل ذکر تاجران در دوبی به مافیای افغانستان تعلق دارند کنترول فعالیت هایشان در داخل افغانستان قابل نظارت جدی است. چون تشکیل رژیم کنونی افغانستان خود مافیایی و قابل سوال است نمیدانم رییس جمهور که بر بنیاد بی قانونی قدرت را غصب کرده چگونه میتواند جلو مافیا گری را بگیرد.
مثلآ یک شخص معلو م الحال که رفیق اشرف غنی صاحب است و در دوبی فعالیت دارد در وقت انتخابات هم پول زیاری به به اشرف غنی کمک کرده ودر اولین روز های شروع به کار اشرف غنی زمینه سازی کرده و مکتوبی را از اشرف غنی صاحب گرفت که زمین های غرب میدان هوایی کابل به او داده شود و این مسله رسانه ای
شد و چندین مثال دیگر ازین قبیل . افتضاح شهرک سازی محبوس ده ساله به حمایت قاطع اشرف غنی درامه ای کلان و رسوایی آفتابی است که اشرف غنی بعدآ تحت فشار مردم و رسانه ها و فشار یکی دو کشور خارجی وجامعه مدنی آنرا لغو کرد ومنقار خود را به ... پاک کرد که درحقیقت پاک نه شد و آلوده گشت
یکی از مشاورین کابل

>>>   به تاید نظرات مشاور صاحب نه تنها در دبی حتی در داخل هم امور وکاروبار بدست مافیای بین المللی است حتما قصه ای الکوزی را که مشاور صاحب بیان داشتند او سالانه ملیارد ها دالر محصول دولت را نمی پردازد سگرت را در کانتنر بار نموده بلای سیگار چای الکوزی ویا کاغذ تشو بار میکند محصول سگرت که صد درصد ویا اضافه تر استنمی دهد وتنها یک درصدی از محصول چای وکاغذ را می پردازدباین حساب سالانه ملیارد ها دالر سیگار اسیای میانه وایران را که ازداخل قاچاق انتقال میدهد تا انجا بدون محصول میبردواز افغانستان به بعد بطور قاچاق انتقال میدهد گرچه یک مرتبه در دبی میان این قاچاق بر معروف ومغز متفکر دوم جهان در دبی پرخاش صورت گرفته بود وقتی الکوزی از مالیات وملیونها دالرمحصول به دولت صحبت کرد دران زمان وزیر مالیه ای دولت کرزی که اقای غین بودند برایش گفت این را هم بدان که سالانه چقدر افغان وانسان را به مرض سرطان مبتلا مینمای! اما باز با مهارت حودرا با او نزدیک ساخته با دادن مصارف کمپاین و... توانسته خودرا به ارگ نزدیک بسازد کسی دیگری از مافیا طاهر ظاهر نام دارد که او وپسرش ملیونها دالر دولت وکابل بانک وحتی دخترا مسکینکانادا وامریکا را کلاه برداری نموده یک روزی در کنسل گری رفته خود را نماینده ای خاص ارگ معرفی کرده است وتقریبا بیست ملیون دالر کابل بانک را دزدی نمودهوبا پرداختن رشوت به اعضای تصفیه چند جایداد محدود خودرا در تضمین گذاشته یکی دوماه قسط تصقیه راپرداخته وبعد بازرنگی وسازش با تصفیه ای کابل بان از پرداخت اقساط سرباز زده وهمان جایداد های ناچیز خودرا که دوصدهزاردالر هم ارزش نداردبه تصفیه واگذار کرده وخودرا از قرضه ای کابل بانک نجات داده است ومتباقی جایدادهای خودرا باسم خانم وفرزند واقربا تغییر داده است وتمام جایدادهای پدر ورا تصاحب نموده به ماد وخواهر وبرادر خود اصلا حق قایل نیست ازین مافیا در هرجابی وطن بسیار اند
ملیجه از کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است