به آمارهای گلوبل ویتنس شک داریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۵/۳/۲۰ کد خبر: 116889 منبع: پرینت

مشخص نیست نام هایی که در گزارش گلوبل ویتنس در مورد استخراج غیرقانونی معادن بدخشان منتشر شده، صحت دارد یا خیر.

ریشه اصلی قاچاق معادن بدخشان، ناامنی است و اگر در این ولایت امنیت برقرار باشد وزارت معادن در حوزه استخراج قانونی بهتر می تواند کار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محی الدین نوری سخنگوی وزارت معادن در نشست خبری مشترک با وزارت داخله در ارتباط با قاچاق معادن بدخشان گفت: اگر وضعیت امنیتی بدخشان بهبود یابد، طرح استخراج قانونی لاجورد نیز به شکل بهتر اجرایی می شود.

وی افزود: از هر گزارشی که در استخراج قانونی و شناسایی عاملان قاچاق معادن به ما کمک کند، استقبال می کنیم اما در مورد گزارش گلوبل ویتنس و اسامی منتشره، وزارت معادن هنوز نمی داند آن اسم ها و افراد صحیح است یا خیر.

سخنگوی وزارت معادن یادآور شد: در یک سال گذشته وزارت معادن با همکاری نیروهای امنیتی از بیش از یکهزار و 200 مورد فعالیت در زمینه استخراج غیرقانونی معادن جلوگیری کرده و در مواردی نیز علیه عاملان اصلی شکایت کرده است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزیرمعادن به همین خاطر استعفا کرد زورش به دزد های چپه شاخی چون بسم الله خان وهمانند او سایر جنگ سالاران نمیرسید بنا کوچه بدل کرد
ر

>>>   گرچه در فساد مقامات گذشته شکی وجود ندارد اما گلوبل ویتنس از طریق حکومت افغانستان تغذیه شده و هدف آن بدنام سازی شخصیت ها است بخصوص آنانی که در قوم با رئس حکومت مشترک نیست و یا در مخالفت سیاسی دولت قرار دارند. شرکت گلوبل ویتنس چرا راجع به وزات مالیه تحقیق نکرد؟ چرا در هیچ از گزارشات نهاد ها بین المللی اسامی طرفداران دولت افغانستان همچو زاخیلوال، اتمر، احدی، همدرد، ....

>>>   من تمام گزارش گلوبل را خواندم. همه اش حقيقت را گفته اند. در طالب سازى بدخشان هم بسم الله محمدى و هم زلمى مجددى به دستور كرزى نقش اساسى داشتند. و در چور و چپاول معدن هم هردوى شان رقابت و وقش اساسى داشتند. من از منطقه هستم و در طول بيست سال اخير در جريان واقعات قرار دارم.
موچى

>>>   صد در صد واقعیت دارد به چهره معصوم این غاصبین بازی نمورید اینها اگر چنین کار های خلاف نمیکنند اینقدر سرمایه را از کجا آوردند تنها مصارف کمپاین هایشان را محاسبه نمائید معلوم است که اینها غاصبین هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است