شیوه مبارزه با فساد را از دولت بیاموزید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۵/۳/۱۹ کد خبر: 116849 منبع: پرینت

مبارزه با فساد در دولت یعنی تغییرات گسترده در اداره ها و وزارتخانه ها و جایگزینی کاکا و بچه کاکا به جای نیروی متخصص و کارآمد.

مطمین هستم که هر تحقیقی در مورد فسادها در اداره های دولتی انجام شود، نتیجه آن آشکار می کند فساد از داخل ارگ نشات گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان امروز 19 جوزای 1395 در صحن علنی پارلمان با اشاره به تغییر و تبدیل های گسترده در اداره های دولتی و وزارت ها گفت: در این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد تبدیل و تغییر پست ها در اداره ها و دستگاه های دولتی هستیم که به بهانه فساد اداری از سمت و جایگاه خود اخراج می شوند و فردای آن کاکا و بچه کاکای خود را جایگزین کرده و بعد هم همین تغییرات را علم می کنند و می گویند با فساد مبارزه کردیم.

وی افزود: براساس آمار مستند 26 رییس از اداره امور، 40 رییس از دادستانی کل و نیز در شهرداری کابل بسیاری را به بهانه فساد برکنار کردند، همچنین وزیر شهرسازی نیز روز گذشته دست به تغییرات گسترده ای در وزارتش زده در حالیکه اخراجی ها فریاد می زنند که اوراق فساد ما را افشا کنید تا بدانیم کجا مرتکب خطا شدیم اما جواب درستی از سوی اداره های دولتی و وزارت ها نمی گیرند.

این عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد: پارلمان باید در این مورد تحقیق گسترده کند که و البته بنده از همین حالا نتیجه آن را اعلام می کنم و می گویم که منشا هر فسادی از داخل ارگ است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شیوه شیوه غنی است وشیوه غنی شیوه مبارزه با تاجک،ازبک وهزاره است غنی تلاش میکند تا دیگر اقوام را به هرنحو که شده از پست های مهم کنار بزند.
وقتی غنی میخواهد این کار راکند آنوقت بعضی از وزرا و روئسای با صلاحیت نیز همین کار را میکنند که خود میشود "گد ودی" وفساد
"شفق"

>>>   کاملا موافقم با جناب رحمانی عزیز.

>>>   رحمانی صاحب ! وقتی زاخیلوال -وزیرمالیهء دولت حامد کرزی - را برای استیضاح، به مجلس فراخوانده بودید و به خیال خود ، میخواستید به بهانهء عدم رضایت ار کارکرد ها و عدم قناعت وکیلان دانشمند از استجواب آن وزیر چالاک، وی را سلب صلاحیت کنید، وزیر مجبور به افشا گری شد و فساد های اداری و اقتصادی و قاچاقبری چند تن از وکلا ، منجمله از شما را، دلیرانه به رخ تان کشید که در چند دقیقهء محدود، هم خود را از مهلکه ، نجات داد و هم عده یی از وکلا را روسیاه ساخت . در آن لحظه من ، اتفاقا" چهره ء غمناک و حالت بد روانی تانرا به خاطر دارم که مثل یک طفل درس نخوانده در برابر معلم سختگیر، شما در برابر اتهامات وارده برخود، هیچ دفاعی از خود کرده نتوانستید و در نتیجه، طرح شما هم به ناکامی انجامید و زمینهء کاربرد متل افغانی " چاه کن در چاه است "را در عمل دیدیم. بعد از دو سه روزی پریشانی و راءی زنی ، بالاخره در تلویزیون ها ظاهر شدید و یک دفاع منفعلانه از خود کردید که به جایی نرسید و آخر الامر هم موضوع را ربط دادید به مسایل قوم گرایانه !!!
رحمانی صاحب! شنیده ییکه گفته اند:
" آن کس که خود گم است، کی را راهبری کند؟!"
حال که ما به صداقت در گفتار و کردار وکلایی از قماش شما، اعتبار و باوری نداریم، این حرف های عوام فریبانهءشما هیچ تاءثیری بر ما نمیگذارد . برای اینکه بنده را هم متهم به گرایش قومی نکنی ، به عرض میرسانم که من مرید جناب بشر دوست هستم که حرف دل و زبانش یکی هست و دو رنگی ، در قاموسش ، جایی و معنایی ندارد ! فرق نمیکند اگر از قوم و تبار رمضان بشر دوست نباشم. ولی سخن حقی که از دل بر خیزد، لاجرم بر دل مینشیند و سخنان دروغین و سخیف، هیچگاهی چنگی به دل نمیزند چون گویندهء آن ، خودش به درستی حرف خود باورمند نیست!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است