64 دوسیه فساد در وزارت صحت در راه پارلمان
در فسادهای صورت گرفته در وزارت صحت عامه، شخص وزیر هیچ دستی ندارد و در روند مبارزه گسترده علیه فساد تاکنون 64 دوسیه به پارلمان ارایه کرده ایم. 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۵/۳/۱۹ کد خبر: 116848 منبع: پرینت

در وزارت صحت عامه عموما افراد بر اساس روابط و سلیقه ها گماشته می شوند نه بر اساس صلاحیت و تخصص.

عمرالدین صدیقی مشاور وزیر صحت عامه در رابطه با فساد گسترده در وزارت صحت عامه و بازگو شدن آن بعد از دو سال به "محور" گفت: نکته بسیار مهم این است ما هیچگاه نمی توانیم خود را خادم صادق ملت بدانیم مگر اینکه در مبارزه با فساد جدی و قاطع عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به صراحت باید گفت در این فسادها وزیر صحت عامه هیچ دخالتی ندارد، ادامه داد: این درخواست شخص وزیر صحت بود که بطور دقیق مبارزه با فساد را در این وزارت پیگیری کنیم و تاکنون 64 دوسیه را بعد از رزیابی و بررسی کمیته های مختلف به پارلمان معرفی کرده ایم.

مشاور وزیر صحت عامه در ادامه خاطرنشان کرد: زمانیکه ما مبارزه با فساد را شروع کریم، کسانی که چند سال با بی کفایتی در پست خود باقی مانده بودند با ما مخالفت می کردند و برهمین اساس برکناری افرادی که در فساد دست داشتند را اولویت کار قرار دادیم.

صدیقی افزود: برای ما مسوولیت صحت و سلامت یک بیمار بسیار اهمیت دارد و لذا تلاش کردیم که جایگزین افراد فاسد، نیروهای متخصص و سالم را در وزارت صحت عامه باشند.

وی عنوان کرد: تاسیس کمیته ای که برای نخستین بار قراردادهای این وزارت را پیگیری و شفاف سازی می کند، خود صداقت وزارت صحت عامه را در مبارزه با فساد نشان می دهد، نکته مهم این بوده که درا ین کمیته نمایندگانی از نهادهای بین المللی و پارلمان حضور دارند.

مشاور وزیر صحت عامه در ادامه در رابطه با جدی بودن در مبارزه با فساد اداری گفت: وقتی که ما در یکسال 64 دوسیه را به پارلمان ارایه می دهیم، نشان دهنده ضمانت، تعهد و برداشتن گام های عملی وزیر صحت در مبارزه با فساد است، باور ما و شخص وزیر این است که اغماض و کوتاهی در مقابل فساد در وزارت صحت، بازی با سرنوشت اطفال، زنان و مردم ملکی است.

وی در پایان گفت: تطبیق بلاشرط قانون راه حل مبارزه با فساد است و این امر همکاری و هماهنگی همه جانبه تمام نهادها و سکتورهای حکومت را می طلبد.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مشاور صاحب!
اگر این وزیر همانست که قبلا معین بودند همه او را خوب میشناسند!! حاجت تکلیف نوشتن نبود!!!!!

>>>   وزارت صحت عامه بااین گپ اصلاح نمیشود.تجارت مریض , تجارت ادویه , تجارت اسناد , تجارت تقرربلاخره دکان سوداگریست .
احترامیکه به طبیبان محترم دارم امیدوارم دوک کنندکه دوره وندگیری جهادروبه اختتام است برویم بطرف قانونیت و انسانیت !
وطندار

>>>   اگر ما وزارت صحت داریم مردم چرا به پاکستان میروند ؟؟؟

>>>   از نگاه قانون آمر یک موسسه مکلف است که اداره را تحت نظر داشته باشد تا خیانت صورت نگیرد لذا وزیرصحت عامه مسوولیت عام وتام دارد و افشای خیانت آن وزارت مایه سر افگندگی وزیر است ،اگر خبر داشته خیانت صورت گرفته است در اینصورت مسول درج اول است اگر از خیانت خبر نداشته این هم غفلت وظیفوی است و در این صورت نیز از مسولیت بری نیست

>>>   وزیر صحت عامه بسیار یک شخص وطن دوست و فامیل دوست است.
برای برادرانش در مقابل دروازه شفاخانه چهارصد بستر یک دواخانه بنام ناشر ساخته است.
شوهر خواهرش که یک شخص لشم، ... است به حیث دستار و مشاور خود مقرر کرده است.
برادرش که فقط در چند سال گذشته در مکتب سواد حیاتی خوانده قریب است که رئیس شود!
تا چند سال پیش (وقت جهاد) هر روز در خانه استاد علم خان سگرتی زده روان بود. اما اکنون جانی واکر میخورد و چی و چی و چی و از امریکا به نام داکتر فیروز و ستانکز وایگرا و تابلیت های تقویه جنسی و سپری های جنسی فرستاده میشود.
پناه به خدا

>>>   سلام بتمام مردم غمدیده جناب وزیرصحت عامه بسیار یک شخص خودخواه ملیت پرست وفوق العاده در اختلاص تجربه کافی
دارد هیچ وقت حکومت برسر اینقسم اشخاص باید اعتباروزارت رانکنند نام حکومت وحدت ملی را به وحدت خویشخوری تبدیل میکند فقط درتمام کنفرانسها که دیده باشید فقط ازدرخواست چندملیون دالر ضرورت بشفاخانه های اطراف است ولی کارش درک ندارد مریضها درشفاخانه ها ازنبود دوا و
نبود سامان ووسایل جانهای خودرا ازدست میدهند.لطفا ازحضور چنین اشخاص که باعث نامدی درحومت میگردد خودداری گردد.

>>>   نظردهنده چهارم : بچه کاکا اینجا اداره موجود نیست فقط وند کار است آنهم ملیونها دالر فیروز خان وزیر در کابینه خریطه خودرا کلان دوخته وکار درک ندارد
مردم بخاطر یک کشیدن دندان به هند وپاکستان میروند.

>>>   وزیر صحت افغانستان باید یک قوماندان باشد بخاطریکه بسیار پول پرست است چوکی وزاذت راپیش برده نمیتواند
ازهمنرو اقای عبدالله باید برایش ۲۰۰ فرد مسلح لطف بکند
یکبار دروقت کرزی به حیث معین دراینوزارت اجرای وظیفه
کرده بود برایش پول وند کم رسیده بود برسر وریر تفنگچه کشیده بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است