رویدادهای عراق در سه شنبه 18 جوزا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۳    ۱۳۹۵/۳/۱۹ کد خبر: 116819 منبع: پرینت

به گزارش رسانه های عراقی، انفجار بمبی در منطقه الشعب واقع در شمال شرق بغداد دستکم یک نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند.
همچنین برخی منابع خبری از وقوع انفجاری در کربلا خبر دادند، که بر اساس گزارش برخی رسانه های عراقی، در این انفجار که ناشی از یک حمله تروریستی به شهرکی در حومه کربلا بود، دست کم چهار نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

بازگشت بیش از 700 خانواده آواره به 'جلولا'ی عراق
وزارت مهاجرین و آوارگان عراق امروز سه شنبه، از بازگشت 721 خانواده آواره به بخش جلولاء از توابع شهرستان خانقین در شمال استان دیاله خبر داد.

کشته شدن 41 داعشی در شمال رمادی
نیروهای نظامی عراق امروز از خنثی سازی حمله گروه تروریستی داعش به شمال شهر رمادی مرکز استان الانبار و کشته شدن 41 داعشی خبر دادند.

پیام کتبی نخست وزیر عراق به رییس امارات تسلیم مقامات آن کشور شد
خالد العبیدی' وزیر دفاع عراق با 'شیخ محمد بن زاید ال نهیان' ولیعهد و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات دیدار و این نامه را تسلیم وی کرد.
درباره جزییات نامه مطلبی منتشر نشده اما گفته می شود که مسایل مورد علاقه طرفین و تحولات بین المللی و منطقه ای به ویژه رویدادهای مربوط به عملیات فلوجه در نامه مورد توجه قرار گرفته است.

مقام عراقی: سفیر عربستان در اموری که ربطی به او ندارد دخالت می کند
حمید الهایس رییس شورای نجات استان الانبار عراق گفت: «ثامر السبهان» سفیر عربستان سعودی در اموری که هیچ ربطی به وی ندارد، دخالت می کند.
اظهارات سفیر سعودی واکنش و اعتراض بسیاری از شخصیت های عراقی را در پی داشت و برخی آن را نشانه مخالفت ریاض با آزادسازی فلوجه دانستند.

تظاهرات شبانه در بغداد
ده ها تن از شهروندان عراقی سه شنبه شب در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کردند. آنها همانند ماه ها تظاهرات در هر جمعه ، خواستار مبارزه با فساد و انجام اصلاحات در دستگاه های دولتی و بهبود خدمات عمومی شدند.
در همین حال نیروهای امنیتی عراق از بعد از ظهر سه شنبه باردیگر خیابان ها و پل های منتهی به میدان التحریر در مرکز بغداد را پس از آنکه اعلام شد قرار است بعد از افطار تظاهراتی در مرکز بغداد برگزار شود، بستند.
در چارچوب این تدابیر امنیتی، پل های سنک و جمهوری و مناطق کراده مریم، العلاوی و صلاحیه در غرب و کلیه خیابان های منتهی به میدان التحریر در شرق دجله با سیم های خاردار و بلوک ها و دیوارهای سیمانی بسته شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است