سخنگوی کاخ سفید به دروغ گویی متهم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۵/۳/۱۹ کد خبر: 116810 منبع: پرینت

خبرنگاری سخنگوی اوباما را متهم کرد که با استفاده از تریبون کاخ سفید مصرانه حرف هایی را که به خبرنگاران زده کتمان می کند و به آنان دروغ می گوید.

در کنفرانس خبری روز سه شنبه خبرنگاری با اشاره به کنفرانس خبری روز 9 ماه مه گذشته به جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید یاد آوری کرد که در این کنفرانس خبری وی در پاسخ سئوال خبرنگار فاکس نیوز مبنی بر این که آیا تا بحال هیچیک از مقامات کاخ سفید در رابطه با برجام دروغ گفته اند یانه به صراحت جواب منفی داده است.

خبرنگار مذکور در ادامه خاطر نشان کرد که در کنفرانس خبری روز دوشنبه پاسخی را که ارنست در روز 9 ماه مه داده به او یاد آوری کرده و از او پرسیده است که آیا هنوز هم بر همین پاسخ پافشاری می کند یا نه و افزود که ارنست با این توجیه که نوار ویدیویی کنفرانس خبری روز نهم ماه مه بدلیل همهمه موجود در اطاق نا مفهوم و غیر قابل شنیدن بوده او به یاد نمی آورد در آن روز چه گفته است.

وی در ادامه با استناد به متنی که از این کنفرانس خبری در دسترس خبرنگاران قرار گرفته از جاش ارنست پرسید که چرا درمتن کنفرانس خبری مذکور به این که بخشی از سخنان آن روز بدلیل همهمه نامفهوم یا ' غیر قابل شنیدن' بوده اشاره ای نشده است.

سخنگوی کاخ سفید که آشکارا خونسردی خود را از دست داده بود در پاسخ فقط گفت که او متن کنفرانس های خبری را به روی کاغذ نمی آورد و لذا پاسخی برای این سئوال ندارد.

ارنست در ادامه برای گریز از پاسخ به این سوال به تشریح سیاست های دولت اوباما در رابطه با برجام و تلاش هایی که برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح های هسته ای کرده پرداخت و جمهوریخواهان مخالف این توافقنامه را به دروغ گویی و توطئه علیه آن متهم کرد.

خبرنگار با قطع سخنان ارنست به او گفت، سئوال او درخصوص متن کنفرانس خبری است و این که چرا در این متن اشاره ای به نامفهوم بودن بخشی از گفت و گو های روز نهم ماه مه نکرده است.

ارنست با عصبانیت فروخورده جواب داد: من نمی دانم. خبرنگار با لحنی قاطع به ارنست گفت که او عملا با استفاده از تریبون کاخ سفید بر دروغی که قبلا گفته پافشاری می کند و حاضر به تصحیح اظهارات خود نیست.

وی از سخنگوی کاخ سفید پرسید که آیا حاضر است بار دیگر نوار ویدیویی مربوط به کنفرانس خبری آن روز را تماشا کند و حرفی را که در آن روز زده تصحیح نماید یا نه؟
جاش ارنست با عصبانیت وبی اعتناعی جواب داد که :نه.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است