حکمتیار: جمهوری اسلامی، نه حکومت وحدت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۳    ۱۳۹۵/۳/۱۸ کد خبر: 116805 منبع: پرینت

یکی از اعضای هیأت اعزامی حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» به کابل، می‌گوید که تمام موارد اختلافی بین این حزب و حکومت حل شده، اما آنان 3 پیش‌شرط جدید به فهرست خواست‌های شان افزوده‌اند.

«انجینیر گل‌رحیم‌ گلزی» عضو کمیته اجرایی حزب اسلامی می‌گوید که این حزب و حکومت روی تفاهمنامه صلح به توافق رسیده‌اند، اما چند پیش‌شرط «ضمیمه‌ای و غیر الزامی» به آن اضافه کرده‌اند.

تهیه برنامه‌ریزی خروج نیروهای خارجی از کشور و نامگذاری «جمهوری اسلامی افغانستان» به‌جای «حکومت وحدت ملی» از جمله 2 شرط نخست هستند و اطلاعات درباره شرط سوم تاکنون در دسترس آنان قرار نگرفته است.

نماینده کمیته اجرایی حزب اسلامی می‌افزاید که این پیش‌شرط‌ ها در متن تفاهم‌نامه وجود ندارند و احتمال دارد که روی‌شان بحث شود.

سلام‌وطندار نوشت:حزب اسلامی پیش از این 2 هیأت دیگر نیز به کابل اعزام کرده بود.

«گل‌رحیم گلزی» درباره آمدن رهبر حزب اسلامی می‌گوید که پس از حذف نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل و آمریکا و تخصیص مکانی برای سکونت وی وارد کابل خواهد شد.

«عطاءالرحمان سلیم» معاون شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که درباره پیش‌شرط‌های هیأت حزب اسلامی به کابل اطلاعاتی دارند، اما تاکنون رسماً این پیش‌شرط‌ ها با آنان در میان گذاشته نشده است.

حدود 2 ماه پیش یک تفاهمنامه با پادرمیانی شورای عالی صلح بین حزب اسلامی و حکومت آماده و به گلبدین حکمتیار فرستاده شد. گفته می‌شود که این تفاهم‌نامه از سوی رهبر حزب اسلامی پذیرفته شده و هیأت تازه هم برای پیشبرد گفتگوهای بیشتر به کابل آمده است.

پیش از این 2 هیأت دیگر حزب اسلامی نیز به کابل آمده بود، ظاهراً این رفت‌وآمدها ثمربخش بوده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر نیروهای خارجی خارج شوند طالبان هم به صلح می پیوندن تنها عامل بدبختی امریکا است اگر همین امروز اشغالگران خارج شوند طالبان هم فردا صلح خواهد کرد .
حبیب الله یوسفزی

>>>   در اخبار رادیو ی ملی نشرشد که یک گلبیدین دیگر هم درجوزجان تسلیم شده او گفته است حالا من فهمیدم که فریب خورده بودم

>>>   گل رحیم گلزی فقط می خواهد برای گلبیدین یک بینی خمیری بسازد که گویا خارجی ها رفتند حکومت هم توسط وباشرایط گلبیدین اسلامی شد،یک منبع که نخواست نامش گرفته شود گفت شرط سوم آنست که هیچگاهی در مورد صوفی کرنکار واینکه گلو چرا از مکتب نظامی خارج ساخته شد حرفی زده نشود چون آن مربوط دوره خرد سالی وگذشته هاست دیگر لازم نیست ازان یاد آوری شود
@

>>>   بـــــــــــــدون شرط گلو نام حکومت اصلا جمهوری اسلامی است چنانچه می نویسند رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان

>>>   هر جا اسلام هست گرفتاری بیشتر است!
تا کی میخواهید در نا آگاهی بمانید؟ به خرد خویش باز گردید.
به گفته فردوسی بزرگ
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه بر نگذرد

>>>   راکت یار از اسلام درک درست نه دارد
سلطان کبابی کابل

>>>   می گویند که مسافر را به قریه را نمی دهند اما او می خواهد که اسپ اش را به خانه ملک ببندند . زمان ناز و نخره گلبدین گذشته و ناز برداران اش در پاکستان او را دیگر به او اهمیتی قایل نیستند .
شمس تمنا

>>>   بهتر است این ماده رندی ها را کنار گزارند و شرطک بازی را به میان نیاورد. ور نه زمان از دست میرود و گلبدین در خواب هم روی آزادی و باعزت زیستن را نخواهد دید.
کابلی

>>>   همه گپ ها پنهان است تا مردم نفهمند

>>>   گلبدین یک اجنت پاکستان است که سال ها منافع پاکستان را در اولیت کاری خویش قرار داده است حالا زور دیگر برادران اجنتش مانند انیف اتمر و غنی و دیگر جاسوسان نرسید تا یک قوم همیشه بالا دیگران به کمک خارجی ها و با فروش وطن کمک کنند حالا او را هم می آورند تا در تظیف دیگر اقوام و فروش بیشتر وطن کمک کنند.
کابلی
از کابل

>>>   اگر رییس حکومت از رای مردم بود جمهوری بود اما حالا که رای تقلبی شد اما حال حکومت وحشت ملی به ریاست مغر متقلب جهان

>>>   جالب است که رهبران طالبان و حقانی کشته می شوند و در عوض شان رهبران جدید می آیند و یک تحول در کارشان ایجاد میشود، اما رهبری حزب اسلامی هیچ تغیری نمی کند و از سی و پنج سال بدینسو همین حکمتیار رهبر آن است. بعدأ دعوی نیز میکنند که در اسلام دموکراسی است، کدام دموکراسی؟
اگر امریکا توسط طیاره های بی پیلوت، رهبری آنها را تعویض نکند، هیچکدام شان داوطلبانه از قدرت کنار نمیروند.

>>>   ده ای سر پیری و ده ماه رمضان گلبیدین بیچاره ره ایقه آزار نتین گناه داره. ریش سفید اس و شیخ فانی به کمک ما صرورت داره. خیره دلش سیاه باشه.
عتیق فراهی

>>>   همین گلبیدین وگروه طالبان این دو مزدوران سرسپرده پاکستان ووطنفروشان خیانتکاران دین درزمان حکومت اسلامی خو یک نفر از خارجی ها در حکومت انزمان وجود نداشت چرا کلبیدین در حالیکه صدراعظم حکومت هم بود با دولت مجاهدین میجنگید وشهر کابل را با پرتاب راکت های کور اش به ویرانه تبدیل کرد و۶۵۰۰۰ هموطن بیگناه ما را کشت همچنان طالبان خاک فروش بی غیرت که بهانه موجودیت خارجی ها را بهانه کرده وبدستور پاکستان وحمایت مالی وتسلهاتی انها از طریق سرحد سین بولدک قندهار با سلاح ها پیشرفته ولشکر ملیشه پاکستان زیر نام طالبان داخل خاک کشور ما گردیدند وبا حکومت اسلامی جنگ را اغاز کردن و مدتی اکثریت خاک کشور ما را اشغال کردند تا اینکه به کمک جامعه جهانی به رهبری امریکا از خاک ما رانده شدند درحالیکه در حکومت مجاهدی یکنفر از خارجی نبود بدستور ای اس ای وکمک مالی ونظامی انها جنگ را اغاز کردن پس بهانه باد رو ارد جو شما جاسوسان ای اس ای پاکستان و غلامان ان نه مردم را به این بهانه دروغین تان مردم را فریب داده نمیتوانید که جنگ تان بخاطر بودن خارجیها در کشور است ونه مردم افغانستان به این سخنان تان فریب میخورند بمردم این کشور بکلی ثابت شده که شما ازخود اراده نداریدبدستور ای اس ای پاکستان عمل میکنید وحکومت دست نشانده پاکستان را در این کشور میخواهید و بس .

>>>   درست فرموده اند، بدون آنهم نام افغانستان، جمهوري اسلامي افغانستان است، اما من هم منحيث يك افغان از حكمتيار ميخواهم كه نام خود را تغير بدهد، مطابق به اسلام يك اسم اسلامي انتخاب نمايد، چون نام فعلي ايشان (گلبدين) ، سالها جنجالي بوده، در جرائد عربي هميش يا كلبدين، يا قلبدين، كه كلب معني ... را و قلب هم قلب را دارد، و در دري و پشتو هم بي معني است.

>>>   مثلیکه یک پوستین جای گرفته که اکنون خواست نادرست و دور شدن نام وحدت را که به اسم دولت اسلامی افزوده شده کرده است وازهمین تقاضایش معلوم است که گلبیدین از وحدت ملی خوشش نمی اید ومنظور تفرقه اندازی را دارد پس از امدن چنین شخص قاتل ملت ناقص حقوق بشر و سر سپرده پاکستان کرده نیامدن ان بهتر است از سال ها است که جنگ و قتل وقتال وترور که انجام داده بنام ایجادحکومت اسلامی بضم خودش را میخواهد وسال ها است با همین نام میجنگد از زمان حکومت سردار محمد داوود خان که به بهانه همین نام با ترور وزیر پلان زمان حکومت داوود خان به پاکستان رفته تا امروز در تقابل با ریاست جمهوری اسلامی زمان سردار داوود خان و حکومت اسلامی مجاهدین و حکومت اسلامی کرزی وبعدش حکومت وحدت اسلامی فعلی یکی هم پسنداش نبوده فقط حکومت اسلامی خودش را میخواهد که در ان گلبیدین حاکم باشد انوقت است حکومت حقیقی اسلامی که انرا شامل کانفدراسیون پاکستان و صوبه پینجم انکشور اعلان کند برایش قانع کننده است وبس .

>>>   شنیده باشید که میگویندکسیرادرقافله جاه نمیدادندمیگفت شترسرهنگ ازمن است آن آقای حکمتیاراست که در هیچ نقطه افغانستان جائ پانداردبازهم می‌گوید که قانون اساسی ملغاشودبه نظر من اگر مردم افغانستان اجازه بدهندریاست شاروالی کابل برائ حکمتیارپوست مناسب خاهدبودنظری هستم از حوزه جنوب غرب

>>>   برائ آقائ حکمتیارریاست شاروالی کابل پوست مناسب خاهدبودچراکه در زمان حکومت مجاهدین نیز یک سلسله خدمات رابشهریان کابل عرضه نموده اینبارشایدبیشترمصدرخدمت برائ مردم شهرکابل شوندنظری هستم از حوزه جنوب غرب

>>>   اصلا صلح با گلبدین چه ارزشی دارد گلبدین خودش مهره سوخته است و هیچ کاری از دستش ساخته نیست. او که فهمیده دیگر هیچ جایگاهی در میان مردم وبه خصوص طالبان ندارد پیش آمده تا در سایه صلح خود را مطرح کند.

>>>   گلبیدین هیچگاهی براه اسلامی واقعی بر نخواهد کشت همه حرکت ان فریبانه وشیطانی است از یکطرف با دولت وخدت اسلامی افغانستان سند مصالحه را امضا میکند واز جانب دیگر از کشتن اختر منصور قاتل صد ها مسلمان کشور ما اظهار تاسف وغم شریکی با خانواده وپیروان ان میکند و پسر کلان وجوانش هم به پیروی از پدر نا خلف اش اظهار همدردی با خانواده اختر منصور را رسما اعلان کرده است پس دیده میشود که هنوز هم گلبیدین طور صادقانه به مصالحه رو نیاورده و دست از غلامی پاکستان بر نداشته واز کشتن غلام مثل خودش به پاکستان اظهار تاسف وهمدردی به کشتن رهبر گروه منافقین طالبان اله دست پاکستان کرده است .

>>>   جمهوری اسلامی نه وحدت ملی ؟
هر جا اسلام هست گرفتاری بیشتر است!
تا کی میخواهید در نا آگاهی بمانید؟ به خرد خویش باز گردید.
راستی کشورهایی که به اسم اسلام حکومت می‌کنند، چه اسلامی را به خورد جامعه می‌دهند؟ تا چه حد پاسخگوی نیازهای امروز مردم خود هستند؟ به چه میزان در تولید اندیشه و دانش و معرفت نقش دارند؟
آیا تصویری که کشورهای اسلامی از خود به جهان عرضه کرده‌اند، نه به جهان، به مردم خود، مورد پذیرش است؟ چرا وضع غالب کشورهای اسلامی، مطلوب و پذیرفتنی نیست؟
به عبارتی فقر مادی و معنوی گفتمان غالب در این کشورهاست؟ آنچه بیشتر موجب تاسف است، استفاده‌ ابزاری از دین در ترویج سیاستهای طیف حاکم است و وقتی که دین از محتوای اصلی خود تهی شود و تبدیل به حربه‌ای در دست سیاستمداران برای حذف، طرد و نفی دیگران شود، میشود افغانستان ۳۵ سال جنگ زده , عراق جنگ زده , سوریه جنگ زده یا میشود عربستان سعودی جاهلیت مدرن , قطر جاهلیت مدرن .

>>>   یک دوره خر شدیم اگر زمان ببر کارمل و داکتر نجیب الله خر نمی شدیم و پشتیبان همان حکومت دمکراتیک سوسیالیستی بودیم امروز سربلند و سرافراز بودیم نه اینکه بعد یک مشت ملای بیسواد آمدند حکومت کنند حالا هم که یک حکومت بی سر و ته که امثال گلبدین حکمتیار آمدند برای ما نسخه میپیچند که بگید جمهوری اسلامی نه وحدت ملی

>>>   دین و سیاست بایستی جدای از یکدیگر بوده و در امور یکدیگر دخالت نورزند خلاصه کلام این است که نه از مفهوم نبوت و نه از مفهوم امامت، هیچ ایما و اشاره‌ای به تشکیل یک نظام سیاسی که مسئولیت اجرای تکالیف دینی را بر عهده بگیرد استنباط نمیشود، تنها این خود مردم هستند که باید همانگونه در منطق و تفکر خود هستند در مورد دین خود و رفتار اجتماعی خود تصمیم بگیرند نه اینکه حکومت در مورد آنها تصمیم بگیرید که مردم چی کار کنند و چیکار نکنند مثل حکومت طالبان , به هر جهت جمهوری اسلامی حاصل آن یعنی دین زدگی جناب آقای حکمتیار بهتر است سرش توی زندگی خود باشد و بیشتر از این گلیم خود دخالت در مورد کشور نکند همین امثال حکمیتار بودند که آتش جنگ را در افغانستان بر افروختید در سال ۱۳۵۸ و موجب بدبختی و ویرانی افغانستان شدید اسم خودشان را هم گذاشتند مجاهدان اسلامی دوران جنگ فکر میکنند که افتخار آفریدند با آوارگی و ویرانی مملکت

>>>   کابلی صاحب!
همه جهان میداند که نه تنها گلبدین بلکه همه رهبران جهاد دالر و کلدار جاسوسان پاکستان و آی اس آی بوده اند بشمول عدهای که همین اکنون بر ما حکومت میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است