در جلسه شورای امنیت ملی چه گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۹    ۱۳۹۵/۳/۱۸ کد خبر: 116804 منبع: پرینت

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر روز سه شنبه در ارگ دایر گردید.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، در این جلسه وزاری دفاعی و امنیتی با ارایه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، لغمان، قندوز، سرپل، بغلان، فاریاب، پکتیا، پکتیکا و کنر، از شجاعت، درایت و شایستگی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنها را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند. در این راستا شورای امنیت ملی هدایات لازم را جهت جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی صادر نمود.

شوراي امنيت ملي حملات اخير تروريستي در كشور را كه منجر به شهادت تعدادي از قضات، دادستان ها و محترم شير ولي وردك نماينده مردم در مجلس گرديد را با شديدترين الفاظ تقبيح كرد و اين اعمال ددمنشانه را نمایانگر عدالت ستيزي دانست و هدايات لازم را جهت تأمين امنيت هر چه بيشتر منسوبين ارگان هاي عدلي و قضايي و نمايندگان مردم در شوراي ملي كشور به ارگان هاي دفاعي و امنيتي صادر نمود.

شوراي امنيت ملي همچنان افتتاح پروژه بند دوستي افغانستان - هندوستان (سلما) را به عنوان یک پروژه حياتي و دستآورد بزرگ در راستاي انكشاف و خودكفايي به همه مردم كشور تبريك عرض نمود و ترتيبات امنيتي اتخاذ شده جهت تأمين امنيت آنرا مورد تمجيد قرار داد.

سپس جلسه پالیسی حقوق امتیازات شهدا و معلولین نیروهای دفاعی و امنیتی که بخش اول آن به بازمندگان شهدا و مفقودین نیروهای دفاعی و امنیتی و بخش دوم آن به معلولین و مجروحین نیروهای دفاعی و امنیتی اختصاص یافته است، مورد بحث قرار داده و با ابراز سپاس از نهادهای ترتیب کننده این پالیسی، به نهادهای ذیربط هدایت داد تا پالیسی یادشده را در روشنایی بحث های جلسه، نهایی و به منظور تصویب آن به یکی از جلسات شورای امنیت ملی ارایه نمایند.

در اخیر شورای امنیت ملی گزارش ارزیابی درمورد منابع تمویل طالبان، داعش و سایر شبکه های تروریستی را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم را به منظور خشک نمودن چشمه های عایداتی تروریستان صادر نمود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یگ چند نمونه از شدید ترین الفاظ که حکومت اعمال اشرار رابه آن محکوم میکند نشر کنید تا ما هر روز در اوقات بیکاری ازان علیه طالبان استفاده کنیم ، ایا پدر مادر دشنام میدهند؟ یا چیز های دیگر است؟؟؟
ر

>>>   تقبیع کردن به الفاظ شدید به عملکرد ضد اسلامی وانسانی وحقوق بشری که از جانب طالبان وطنفروش اعمال گردیده اینکار مردم است اما وظیفه دولت ورفع مسولیت انها به این تقبع کردن ها رفع نمیگردد وظیفه شورای امنیت وسر قوماندانی اعلی قوای مسلح که ریس جمهور ریاست انرا بدوش دارد تا مین امنیت مردم در شهر ها وراه ها و جلوگیری از دستیابی گروه های مزدور وطنفروش طالبان وشبکه حقانی و داعش وغیر وسر کوب حراس افگنان در کشور ماست این تقبع شورای امنیت وریاست جمهوری درد ملت را دوا کرده نمیتواند چرا ریس جمهور به تلافی از عمل طالبان از تطبیق حکم اعدام صادر شده محاکم کار نمی گیرد و ۷۰۰ زندانی محکوم به اعدام ترورستان را به تعویق انداخته وتطبیق حکم انرا عملی نمیکند که عملکرد طالبان را پس از کشتار وقتل وسربریدن مسافرین شورای امنیت در راس ان ریس جمهور غنی میگویند ما عملکرد طالبان را به شدید ترینالفاظ تقبیع میکنیم چیزی که امکان عملی ان قانونا واصولا وجود دارد انرا انجام نمیدهند و یگ گپ بی تاثیر شانرا پوف میکنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است