استانبول ناآرام شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۵    ۱۳۹۵/۳/۱۸ کد خبر: 116771 منبع: پرینت

تظاهرات حامیان نمایندگان کُرد در پارلمان ترکیه، استانبول را ناآرام کرد.

به نقل از روزنامه حریت؛ بیش از صدها نفر از مردم استانبول با مشارکت در راهپیمایی حامی حزب اپوزیسیون کُرد "دموکراتیک خلق" به لغو مصونیت برخی از نمایندگان کُرد در پارلمان اعتراض کردند.

دولت ترکیه مصونیت حدود 140 قانونگذار اپوزیسیون را به اتهام ارتباط آنها با شبه‌نظامیان کُرد لغو کرده است.

بسیاری از این نمایندگان اپوزیسیون که مصونیت آنها لغو شده از حزب حامی کردها موسوم به دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) هستند و دولت آنکارا قصد دارد به بهانه ارتباط آنها با شبه‌نظامیان کرد این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

"صلاح‌الدین دمیرتاش،" از رهبران حزب دموکراتیک خلق، در این باره گفت: در روزهای آتی روند دادگاهی ما آغاز می‌شود. هراسی نداریم که دادگاهی شویم؛ اما این حق ماست که انتظار داشته‌ باشیم که از سوی یک قوه قصائیه مستقل محاکمه شویم. آیا چنین چیزی وجود دارد؟ خیر.

لایحه لغو مصونیت از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه موسوم به آک پارتی پس از آن به پارلمان ارائه شد که "رجب طیب اردوغان،" رییس‌جمهور ترکیه، حزب کردها را به کمک به شبه‌نظامیان کرد متهم کرد و خواستار آن شد تا آنها به اتهامات مرتبط با تروریسم محاکمه شوند.

به گفته دمیرتاش، اردوغان هنوز به دنبال آن است تا انتقام پیروزی حزب دموکراتیک خلق در انتخابات پارلمانی ژوئن سال گذشته را بگیرد. دمیرتاش با اشاره به عملیات‌های دولت در مناطق کردنشین جنوب‌شرق ترکیه گفت: برای همین است که او از تانک و خودروی زرهی و توپ به صورت ظالمانه‌ای علیه مردم استفاده می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است