حرمت رمضان را نگاه داریم
اکرام ایتام و سر زدن و دلجویی از فقرا و خانوارهای داغدیده و قربانی ناامنی و بی سرپرست بیش از آنکه مایه ی عبرت و آموزه ی دینی دولتمردان در رمضان المبارک باشد دستآویز ریاکاری و فخر فروشی و تبلیغات سیاسی آنان قرار می گیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۳    ۱۳۹۵/۳/۱۷ کد خبر: 116758 منبع: پرینت

با حلول ماه مبارک رمضان ماه خیر و برکت و بندگی و عبودیت، مطابق معمول تبریکات مسوولان به مردم ملکی مخابره شد، تعداد ساعات کاری کارکنان دولتی کاهش یافت و قیمت برخی ارزاق عمومی در بازارها افزایش پیدا کرد اما بعدهای ارزشی و معنوی مورد غفلت واقع شدند.

با فرارسیدن این ایام روحانی در ماه میهمانی خداوند، سفره های رنگین اغنیا و خواص و ارگ نشینان برای همقطاران و دیگر منسوبان حکومتی یا زورمندان محلی یا رهبران احزاب گسترده می شود و اسراف و افراط به اوج خود می رسد.

همچنین، اکرام ایتام و سر زدن و دلجویی از فقرا و خانوارهای داغدیده و قربانی ناامنی و بی سرپرست بیش از آنکه مایه ی عبرت و آموزه ی دینی دولتمردان در رمضان المبارک باشد دستآویز ریاکاری و فخر فروشی و تبلیغات سیاسی آنان قرار می گیرد.

اما با همه ی سخنرانی ها و حرکات نمایشی و تبلیغات و شعارهایی که بزرگان و چهره های شاخص در این ماه سر می دهند همچنان فاصله میان مردم ملکی و حکومتی ها روز به روز بیشتر می شود و احتکار در خانه ی سران احزاب، نان خشک مردم را نیز از سفره های خالی شان می رباید.

مهمتر و اصلی تر از تمام مسایلی که گفته شد و هیچ یک نه از آموزه های الهی و نه از درس های اخلاقی ماه میزبانی خدا از میهمانان مومن خود بود؛ می رسیم به ناامنی و جنگ و انتحار و اختطاف و انفجار و باج گیری از مردم و دادگاه های صحرایی و فساد و پخش برنامه های مبتذل از کانال های عمومی و غیره.

بر مخالفان مسلح اعم از طالبان و داعش و دیگر گروهک های تروریستی فعال در افغانستان که داعیه دار اسلام ناب هستند و غربزدگی حکومت را بهانه ی مخالفت و جنگ با دولت و ملت قرار داده اند؛ فرض است که اگر اعیاد بزرگ دینی و ایام سوگواری محرم و صفر و دیگر تاریخ های حرمت دار را زیر پا گذاشتند و به ارزش های اسلامی بی حرمتی کردند حداقل ماه مبارک رمضان را حرمت نگاه دارند.

افراد مسلح بر کوه بالا شده لحظه ای درنگ کنند که آیا می شود برای یک ماه هم که شده کشت و کشتار و غارت و چور و چپاول را متوقف کرد تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند و ادامه ی سرسپردگی و اطاعت محض فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کرد یا خیر؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حرمت ماه رمضان را طالبان صهیو نیستی خوب نگهمیدارد اول بچه....دوم سر جدا کردن سوم به جای چای یک پیاله خون به جای نان گوشت ادمهای مظلوم
چهاروم اکر دلش خواستن نسوار چیلم سدریگ وبعدسوغات
ارباب شان از طرفی وهابی شراب این است حرمت طالبان
در ماه رمضان تا دیده شود که چه میشود
خر چه دانند حلوا قند نباط= جوال گاه باشد باری تطهی روباط

>>>   بخاطر خدا و خلق مظلوم خدا تمام تروریستان و طالبان را اعدام کنید.
اعدام
اعدام
اعدام
یعنی هر روز هفته 5 نفر از تروریستان را بطور علنی درحضور مردم و رسانه ها اعدام کنند.
بخدا سوگند دیگر طالبی وجود نخواهد داشت.
غوری

>>>   مردم گردیزحرمت رمضان را نگهداری نمیکند هر روز کبک جنگی ،سگ جنگی ،مرغ جنگی دراین ولایت ادامه دارد وهمچنان موسفیدان نیزدرمیان خود جنگ وجنجال دارند آرزودارم که فرهنگ هم شهری بودن را برای آنهایاد دهید.
یک شهروندگردیز

>>>   من به نظردهنده گردیزی کاملاًموافق هستم واقعاکه این مردم هیچ احترام شهروندی را نمیدانندوخصوصاً درماه مبارک رمضان ! باهمدیگرچنان دشنام میدهندکه خدامیدانند خدا اینهارا هدایت کنند.
طوطاخیل

>>>   راست میگویند دیروز هم سرملا درشهرگردیزجنگ داشتند.
غفور لنگ

>>>   اگر واقعأ میخواهید حرمت ماه رمضان را نگاه کنید، اغنیا سفره های افطاری خویش را با غریبان تبدیل کنند.
اما خوبتر از آن آن است که شما از نگاه اقتصادی یک جامعه یی را بسازید که هیچ کس از کمبود مواد خوراکه رنج نبرد. در آنصورت شما ضرورت به روزه گرفتن نیز ندارید. زیرا روزه بخاطر یک عامل فرض گردانیده شده است. در صورتی که عامل وجود نداشته باشد، معلول نیز از بین میرود.

>>>   رمضان کجاوحرمت آن کجا ودر شهرگردیزکجا وای وای ازدست این گنهکاران ما.
سیدصوفی گردیزی


>>>   طالبان...
واقعاخسته نشدین در این ماه مبارک از این همه جنگ و خون و بدبختی و تاریکی که باعثش شدین ؟؟؟ اگه این همه تلاش رو واسه بهتر شدن اوضاع میکردین چی میشد !!! دارین خودتونو گول میزنین که دارین کار مثبت انجام میدین شما حتی بلد نیستین ادای آدامای خوب رو در بیارین

>>>   به نظر من ملا امامان و علمای ما اول تلاش کنند که خود را تصفیه کنند همین کفایت میکند . برای راهنمایی مردم.
زیرا باید خود یک الگو باشند
هر چه بر سر این مردم می آید از جهل بزرگان است.
نوریه -مشهد

>>>   صرف نظر از عده بسیار محدودی از ملا امامان و مبلغین اکثریت مطلق انها کسانی اند که "سر شان در باره اوضاع کنونی جهان و تحلیل توطئه ها و اینکه روابط کنونی در میان کشورهای مختلف جهان و مخصوصا با جهان اسلام که باید با چه مهارت مدیریت شود، خلاص نمیشود" اکثریت ملاها متاسفانه در قرن 21 به کروی بودن زمین که خداوند بزرگ با قدرت خود انرا خلق نموده ، عقیده ندارند. همین حالا در همین شهر کابل چنین ملاصاخبان در مساجد تبلیغ میکنند که: "دختران تان که جوان شد به مکتب نمانید"!! نویسنده محترم چگونه از انها خواستار انست که جهان امروزی را با تمام مغلقیت ان تحلیل نمایند و بمردم عمق توطئه های دشمنان اسلام را نمایان سازد
و من الله التوفیق
مولوی .... یکی از خطبا در یکی از مساجد کابل

>>>   تبریک و تهنیت ماه عظیم و پر از خیر وبرکت رمضان بر تمامی عالمیان !انشا الله که نصیب همه در عید فطر اجر وعیدی این ماه (قرب الی الله )بگردد.فرصت ها مانند ابر در گذر است و بهترین وقت جوانی است٫همه و مخصوصا این قشر عزیز و نیروی عظیم جامعه باید بکوشنئ تا از برکات این ماه٫از سحرهای ان٫با انس به قران و تدبر در ایات الهی کمال استفاده را ببرند.
وخداوند نیز به قشر موثر روحانیت روز به روز بصیرت و روشنگری و قدرت مبارزه با طاغوتیان را مرحمت بفرمایدکه انتطار و نیاز به الگو گیری مردم از این قشر بسیار میباشد.التماس دعا فرج از همه شما مهمانان خوب خدا.
خدمت گذار کوچک شما از جامعه روحانیت

>>>   ماه رمضان ماه نزول تمام برکات نعمت ها ی پرورد
گارعالمیان است ازخداوند ج تمام افغانها درماه رحمت دراین ماه که اصلا دعارد نمیشود بخواهیم ودعانمایم الله به فضل خود ماازشردشمنان اسلام ووطن ما نجات داده وامینت سرتاسری به وطن مان بیاید که دیگرمردم این ملت رنجیدیده درحقارت زنده گی نکنند.
عبدالقادر"دژکام " غور

>>>   اگر واقعآ امام هستند و به الله ايمان دارند بايد مردانه وار بگويند که وطن ما توسط کفر جهاني اشغال شده و جهاد مقدس بالاي فرد فرد اين وطن فرض است.
شکيب از مکروريان

>>>   بسیار...
یعنی اینکه در ماه رمضان جنک نه کنید بعدا حتما جنگ را شروع کنید.

>>>   ... بر طالبان

>>>   خداوند متعال به برکت این ماه مبارک که ماه نزول قرآنکریم وماه بخشایش است این طالبان مزدور و کاسه لیسان چتلستان (پاکستان ) را که ذره ای بوی از انسانیت واسلامیت نبرده اند ودرین ماه پرفیض هم از قتل وقتال هموطنان مطلوم ما دست بردارنیستند با تمام بادارانشان وکسانی که اینهار ا حمایت می کند درقهر وغضبش گرفتار کند . درین دنیا آنها را خوار وذلیل ودر آن دنیا در تا ترین طبقه جهنم به اندازد.
نبی از ده دانای کابل

>>>   کی میگوید که طالبان مسلمان واقعی هستند !!!!!
جز اشخاص جاهل کی طالب میشود.
ملا محی الدین سیوشانی از هرات

>>>   طالبان نه قران را میشناسند ونه هم خداو پیغمبر مارا .ودر تبانی با سردمدار جهانی و کشور مستعمرات اش (چتلستان)در پی کسب وانتشار یهودیت وعیسویت است وتوسط جاسوسان شان یعنی طالبان نام نهاد عملی میشود ...
غم خورک کابلی

>>>   طالبان نه پروای دین رادارد ونه پروای قران وپیغمبر را این کور دلان از خود شریعت جدا دارند که در نزد امریکا یها ونصرانیها است با لنگوته و لباس.. شان که پنجاه سال بشوی ازچرک و... پاک نخواهد شد این ... بما اسلا م را تعریف ولاف از اسلام میزنند.
برادر سیو شانی ازهرات هیچ درشبکه دیده نمی شی تو کجا هستی ببین که طالبان سفاک.. چی پخش کرده این خاینان وطن وملت.
باحترام امان الله.ورسجی

>>>   خدایا این قوم .. رابه راه راست هدایت نما، که این مردم زجردیده وبیچاره یی ما دیگر تحمل حریق شدن خانه های محقرانه و به خاک و خون نشستن عزیزان شان راندارند. آمین یا رب العالمین.

>>>   طالب موجودی ..که جز نابودی خرابی ویرانی انتحار و انفجار کار دیگری از انها ساخته نیست. اطلاق کلمه اسلام و انسان به آنها نابجا و غلط است.
جنت گل

>>>   طالب یعنی سرنجی از مواد شیمیای و هسته یی که هرجا و هر آن سبب نابودی بشر و جامعه انسانی می شود..فقط باید دفن شوند جایی دور از انسان ها.اگر حریق ساخته شوند ممکن .. هوا را آلوه کرده و تنفس را نا ممکن سازد .
حسن

>>>   آفرين غمخو رك كابل بجا گفتي
طالبان بولدزر هاي مسيحيت اند كه رآه را براي مسيحيان باز ميكنند.

>>>   تروریست هم .. میشود دشمن خدا همشه دشمن است
این ها از خدا ترس ندارد چه رسد به ماه رمضان.. همه
است این ها بی راهه رفتن نمیشود برکشت ندارد
فرسنده یک طالیب بی را هه از خدا بی خبر

>>>   ... اگر عقل ميداشت خود را انتحار نميكرد وقتي خودرا انتحار ميكنند ديگر پشت ماه مبارك رمضان چي ميگردد.

>>>   از طالبان گلایه ای نیست؛ زیرا آنان طالبان علم نیستند، بلکه طالبان جهل و مزدور سازمانهای جاسوسی و نوکر روپیه و دالر اند که با بستن کلیدهای چوبی جهنم اقدام به خودمردارگری میزنند. اما سؤال این است که آیا به راستی مولوی صاحبان به عنوان کارشناسان مسائل دینی، عمل ننگین طالبان را نسبت به کشتن افراد بیگناه تأیید میکنند؟ اگر با آن مخالف اند، چرا در سکوت مرگبار و ذلیلانه به سر می برند؟ چنانچه این قبیل اعمال را تأیید میکنند چه دلیلی عاقلانه ای برای آن دارند؟
امان از وجدانهای خفته و مرده و بردة جماعتی که خود را نمایندگان دین میدانند و از ساعت 3 بجه صبح تا 10 بجه شب صدای نماز و قرائت قرآن شان از اسپیکرهای مساجد بیرون میایند!!!
ابن الرسول، کابل

>>>   سلام. چرا ملت افعانستان به فکر کشوروخودشان نیستند چرا امنیت را فقط با بودن اشغال گران میدانند ، درحالی که اگر ملت به فکر کشورو خودشان باشند خودشان را برادر یکدیگر گفته دست در دست هم بدهن و خودشان اینبار یک جبهه ملی را تشکیل دهن وبه جای عساکر خارجی خودشان مردانوار از وطن ،ناموس وخودشان دفاع کنند البته دفاعی که خدارا درنظر بیگیرین نه اینکه هنگام دفاع چوروچپاول و تجاوز به ناموس وطن صورت بگیرد . با فرار کردن چیزی به دست نمیاد جز نابود شدن مردمان مظلوممان .رییس جمهور وزیرا وکیلا رییسا معاونان شما که انقدر در رسانه ها طرف داری مردم و کشورمان را مکنید پس چرا صادقانه خدا را درنظر نمگیرید تا از وطن ومردمان وطن دفاع کنید چرا به فکر منافع شخصیتان هستید برای یک بارهم که شده فکر بکنید که خدای ناخواسته اگر افغانستان بازهم بحرانی شود شماها که نام خدا ازسرپناه تا هوتل ورستورانت در ممالک خارجی شخصی برای خودتان ذخیره کردین تا بایک ناامنی بااولین پرواز بدون دغدغه خودرا که وطنپرست مگفتی به آسایشگاه خود برسانی پس باقی مردمان وطن که که چشم به راه آرامی بودن ازسوی دولت آنها در گردوغبار جنگ به کجا بروند واگرهم بروند باکدام سرمایه باکدام پول وپیسه وباید در همان جاشاهد بدترین شکنجه ها باشن که خون همه ی این مظلومان به گردن این دولت میباشد که درظاهر یک شکل دارن ودر باطن شکل دیگر وبه فکر این نمیباشد که چگونه سرخود را پیش خداوند بالا کنیم و جواب خدارا بدهیم .پروردگارا به عظمت این ماه پرفضیلت دشمنان وبدخواهان افغانستان عزیزمان را سرنگون و ریشه کن کن آمین ...
آستانه سمندری ترنتو کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است