چرا حکومت از برقی کردن شناسنامه ها می ترسد؟
ورود به این حکومت افتخاری برای ما ندارد چنانکه برای کسانی که در آن مصروف هستند جز سر افکندگی و پشیمانی حاصلی نداشته است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۷    ۱۳۹۵/۳/۱۷ کد خبر: 116756 منبع: پرینت

ورود به این حکومت افتخاری برای جبهه ملی نوین افغانستان ندارد چنانکه برای کسانی که در آن مصروف هستند جز سر افکندگی و پشیمانی حاصلی نداشته است.

رییس جمهور طرح شناسنامه برقی را توشیح کرد اما علت اهمال در اجرایی کردن وعده هایش، بیم از شفاف شدن و کنار زده شدن به واسطه تبعات شناسنامه های برقی است، این تبعات قطعا گریبان افرادی را که در راس حکومت هستند را خواهد گرفت.

سید جواد حسینی سخنگوی جبهه ملی نوین افغانستان طی گفتگویی که در برنامه "محور" داشت در ضمن انتقاداتی شدید از نحوه عملکرد حکومت وحدت ملی، ابراز داشت: دولتی که پس از 2 سال تصدی امور کشوری توان تبدیل سرپرست یک ولایت به والی ویا تعیین شهردار و حتی توان تعیین وزیر دفاع را ندارد، چیزی جز ضعف در تصمیم گیری و اداره امور را به نمایش نمی گذارد.

او افزود: رهبران با مردم صادق نیستند و غرق در کارهای شخصی و نیات قومی خود هستند.

حسینی با اشاره به افزایش نارضایتی مردم نسبت به حکومت گفت: بر طبق آمار موسسات معتبر 80 درصد مردم از حکومت ناراضی هستند وعلت اصلی آن در پیش گرفتن روش شعار محوری و وعده های پوچی است که رهبران در پیش گرفته اند.

سخنگوی جبهه ملی با عنوان تهدیداتی که شناسنامه های برقی برای پست های دولتی دارد، گفت: رییس جمهور طرح شناسنامه برقی را توشیح کرد اما علت اهمال در اجرایی کردن وعده هایش، بیم از شفاف شدن و کنار زده شدن به واسطه تبعات شناسنامه های برقی است، این تبعات قطعا گریبان افرادی را که در راس حکومت هستند را خواهد گرفت زیرا در پی اصلاحاتی که در نظام انتخاباتی خواهد آمد افرادی به پارلمان و شوراهای ولسوالی راه خواهند یافت که مطابق میل رهبران عمل نخواهند کرد و در پارلمانی که این افراد شرکت می کنند دیدگاه هایی مغایر خواسته های حکومت وحدت ملی را اعمال خواهند کرد.

حسینی افزود: ما خواهان تبادل نظر با حکومت وحدت ملی هستیم اما حکومت از گفتگو با احزاب و اپوزیسیون در مورد مسایل ملی دریغ می کند.

او در خاتمه گفت: ورود به این حکومت افتخاری برای ما ندارد چنانکه برای کسانی که در آن مصروف هستند جز سر افکندگی و پشیمانی حاصلی نداشته است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام بشیر هستم ساکن ایران برای حکومت وحشت ملی جای شرم است وعده های دوروغ اگر شناس نامه بدن اینها آیند خودشانه درخشترمی بیند

>>>   سلام چرا آقای اشرفغنی در مورد تسکره چیزی نمیگه لاف میزنه ملی هستم حرفهاش دروغ است جهوری اسلامی افغانستان شامل همه افغانستان میشه چرا اجازه نمیده توزیع شناس نامه آغاز شه

>>>   هنوز 50 میلیون پشتون آنسوی مرز (پشتونستان) پاکستان در افغانستان جابجا نشده اند، دشت کیله گی، ساحات تخار، بغلان، دند غوری و دند شهاب الدین، ننگرهار، نورستان، پکتیا، پکتیکا، خوست، زابل، قندهار، هلمند، فراه، نیمروز هرات، بادغیس، غور، فاریاب و غیره جاها شاهد اند که چی مردمان ...به نام پشتون به آنجا رفته اند و بعد از مدتی کمی آن مناطق نا امن شده اند، وقتی مکمل جابجا شدن باز تذکره الکترونیکی توزیع میشود که بگوید که پختون 60 پیصد است.
...

>>>   زیرا هنوز اجازه ندارن 9

>>>   .... را این حکومت تحمل ندارد، در همان لاک قبلی تان ... شما ماجراجوایان بیش نیستید که بعد از دست دادن چوکی ها و قدرت تان در تلاش مذبوحانه برای لانه کردن دوباره در وجود یک نظام مسوول و خدمت گذار هستید، تاریخ شما گذشته است، مردم شما را بهتر از همه می شناسند. چانسی هم برای شما باقی نمانده است، در مورد شما روبا ها خوب گفت اند که: دستم به آلو نمی رسد، باز الو ترش است.
با احترام
دلدار از گذر

>>>   من اعتراض دارم باكساني كه هميشه ازدرج هويت سخن گفته درحاليكه خودم ازبيك هستم اما دركشوري بنام افغانستان زندگي مي كنم ، آيا يك كشور سراغ داريد كه دران در تذكره تابعت شان درج هويت قومي باشد مثل هندستان ، تركيه ، جرمني ، انگلستان ، عربستان ، وصد كشور ديگر آنها هم تنها مربوط يك قوم نيست وامروز درافغانستان متاسفانه اينها كه درج هويت قومي ميگن درفكر قوم خود نيست بلكه بخاطر امر ارباب ودشمن افغانستان اين كار را مي كنند كه همين اقدام نيك تطبيق نشود وبس ...
جوزجاني

>>>   ازانجایکه درتبلغات روز اول شان میگفت هیچ افغانستانی ازافغانستانی دیگر بر تر نیست درعمل میبینیم که اینطور نیست بخاطر یک کلمه افغان که در ج شود درتذکره توضع آنرا به تعویق انداخته هم وطنهای عزیز درکجای دنیا شما دیده‌اید که اسم یک قوم روی شناسنامه یک کشور درج شده باشد یا اینکه واحد پول یک کشور بنام طایفه یک کشور باشد (یک اسکناس را میگوید ده افغانی یا هزار افغانی یعنی ملت افغان اینقدر بی ارزش هست که با یک اسکناس سنجیده میشود ریشخندی بخدا سران محترم بگذارید مردم زندگی شان بکند شما دلتان به طوایف افغانستان نمیسوزد فقط دلتان به جیب تا ن میسوزدبا احساسات ملت بازی نکنیدازخدا بترسید(محمدعلی صادقی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است