حمله بر خبرنگاران تلاش پنهان سازی جرایم طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۵/۳/۱۷ کد خبر: 116750 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی را که در اثر آن ذبیح الله تمنا خبرنگار افغانستانی و دیوید گیلکی عکاس رادیو ملی امریکا کشته شدند، به شدید ترین الفاظ محکوم کرد.

رییس جمهور گفت: "طالبان به صورت بزدلانه بدون تفكيك به افراد ملكى منجمله خبرنگاران حمله نموده و بدين طريق قساوت خویش را بيشتر از پيش به نمايش گذاشتند. ذبيح الله تمنا و ديويد كه مصروف خدمت مقدس خبر رسانى بودند، نيز قربانى اين جنايت شدند. نام آنان ماندگار تاريخ خدمت به آزادى معلومات است و آنانيكه عامل اين جنايت اند، نفرين تاريخ خواهند ماند."

رییس جمهور غنی گفت که حمله بر اهداف و افراد غیر نظامی در مخالفت کامل با ارزش های اسلامی، انسانی و افغانی و در مغایرت با قوانين بين المللى قرار دارد که به هیچ صورت قابل توجیه نیست.

رییس جمهور یکبار دیگر تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به خاطر حاکمیت قانون، حفظ ارزش های دموکراتیک و اسلامی، در چوکات قانون اساسی افغانستان تمام تلاش خویش را به خرج خواهد داد و هیچگاهی اجازه نخواهد داد آزادی بیان که دست آورد با ارزش مردم افغانستان است با این چنین حملات بزدلانه محدود گردد. او همچنان به نهاد های امنیتی دستور داد تا در تأمین امنیت خبرنگاران، رسانه ها و دست اندرکاران رسانه یی از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان در حاليكه امروز با مردم، نيروهاى امنيتى و زخميان قواى امنيتى هلمند در اين ولايت ديدار مي كرد، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این حادثه، ابراز می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که در خدمت بیگانگان هستند مجرم هستند .
حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است