سعیدی: رهبران قومی در تامین امنیت مفید هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۵/۳/۱۷ کد خبر: 116742 منبع: پرینت

شهروندان کشور انتقاد دارند که برخی مقام های حکومت به جای خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات جامعه، به کارهایی می پردازند که مشمول گستره صلاحیت هایشان نیست.

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی گفت: دولت توانایی هیچ گونه مبارزه ای علیه دهشت افکنی ندارد و بسیار ضعیف و ناتوان است. وجود این رهبران قومی می تواند مفید باشد. حداقل این است که می توانند از قوم خود حمایت کنند و آنها را حفظ نمایند.

وی افزود: امروز در افغانستان دولت مطرح نیست. بلکه شخصیت ها مطرح هستند و تا وقتی که شاخص ها جای شخصیت ها را نگیرند در این کشور آرامش برقرار نمی شود.

این آگاه سیاسی با بیان اینکه، حاکمیت در سرتاسر افغانستان وجود ندارد و دولت توان جلوگیری از دشمن را ندارد، افزود: رهبران مردمی هم که به خاطر رای مردم به این جایگاه رسیده اند، از آنها دفاع نکنند، چه کسی می خواهد از مردم دفاع کند؟

سعیدی گفت: این وضعیت هم برخاسته از سیاست های دو پهلوی رییس جمهور غنی در برابر احزاب سیاسی و شخصیت هایی همچون جنرال دوستم، وزیر خارجه و همچنان احمدضیا مسعود است. آنها مجبور هستنند با این اوضاع، راه خود را از حکومت جدا کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اتفاقا ما امروز بیشترین ضربه را از همین رهبران قومی میخوریم که هر کدامشان برای خود در هر سمت حکومت درست کرده اند ما باید یا یک دولت داشته باشیم ویک قانون وهمه طبق قانون پیش رویم یا معلوم شود افغانستان یک حکومت فدرالیست وهر حزب وگروهی برای خود سمت ومنطقه ای را مستعمره خویش قرار داده وحکومت کند این بزگترین وخطر ناک ترین پیشنهاد است که جنابعالی دادید اتفاقا بای هر روز از قدرت رهبران محلی وقومی کم شود ودر هر قوم احزابی مختلف وافکار مختلف تشکیل شود تا از قدرت رهبران محلی وقومی کم شود تا قدرت در هر قوم تقسيم شود تا دیکتاتور ی وخود کامگی این رهبران فعلی از بین برود.ومردم ما بایو به هوش باشنر که کم کم رهبران قدیمی را پس زده رهبران بالیاقت ودلسوز وعلم روی کار اید وهمیشه قدرت در اختیار تعداد وشخص خواص نباشد مردم نباید فریب بخورند.

>>>   سعیدی صاحب!
خدا خیر کند یکی شما را داشتیم که همواره و برحق تیکه داران قومی را مایه بدبختی این کشور میدانستید . سعیدی صاحب مطمین باشید بزرگترین اشتباه تان سقوط به موضعگیریهای قومی و دفاع از انهاییست که در بالا ازان نام برده اید.
اتفاقا در هنگام دیدن مقاله تان ، رادیو آزادی در مورد استخراج غیرقانونی لاجورد بدخشان توسط یک زورگوی یا رهبرمحلی قومی بنام مالک صحبت میکرد و در اخیر صحبت خود گفت که مالک خان در همین سال 1359 در حدود 160000 دالر بعنوان قسط اول به طالبان پرداخته است!!! بطوریکه مشاهده میکنید رهبران قومی مثلا در قصه قوم خود در بدخشان که شاید از گرسنگی مجبور به خوردن علف باشند، نیست!! او به انهایی دالر میپردازد که در هنگام استخراج و قاچاق لاجورد مزاحمت ایجاد نکند!! راستی مایه تعجب اینست که بر اساس گفته رادیو آزادی قاچاق لاجورد به کشور "دوست" ما چین صورت میگیرد.
شاید یکی از نتایج سفر اخیر عبدالله جان به چین، در پهلوی اعلان چین طی یک و دو هفته قبل که گفت" چین طرفدار صلح در افعانستان است ولی درین پروسه در پهلوی پاکستان قرار دارد" یکی هم اجازه دادن و ترغیب قاچاق لاجورد به چین باشد؟؟؟!!!
رزمنده

>>>   در اضهار نظرم (دوم) بحای سال 1395 سال 1359 تایپ گردیده پوزش میخواهم
رزمنده

>>>   مالک خان مربوط جمعیت اسلامی است که یکجا با مجددی و برادر مجددی باشتراک طالبان سالها به چور و چپاول لاجورد مصروف بوده اند!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است