هند در جایگاه دوم کاربران اینترنت جهان قرار گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۴    ۱۳۹۵/۳/۱۶ کد خبر: 116691 منبع: پرینت

براساس گزارش یک موسسه بین المللی،هند با رشد 40 درصدی کاربران اینترنت در سال 2015 باعبور از امریکا در جایگاه دوم کاربران اینترنت در جهان قرار گرفت.

موسسه بین المللی ماری میکر که در موضوعات اینترنت فعالیت می کند روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد:هند با 227 میلیون کاربر اینترنتی تنها کشوری در جهان است که کاربران آن در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته است.

این تعداد کاربر اینترنتی ،هند را بعد از چین در رتبه دوم جهان قرار می دهد.
براساس این گزارش تعداد کاربران اینترنتی در هند درسال 2014 ،حدود 33 درصد رشد داشته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است تعداد کاربران اینترنتی جهان در سال 2015 با 9 درصد رشد به سه میلیارد نفر رسیده که این میزان 42 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

درادامه این گزارش اضافه شده است در صورتیکه رشد هند را حذف کنیم، تعداد رشد کاربران اینترنتی در جهان تنها 7 درصد خواهد بود.

براساس این گزارش، هند دارای ظرفیت عظیمی در رشد کاربران اینترنتی است و تاکنون اینترنت تنها 22 درصد از بازار هند را تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسان،بر این باورند که این گزارش، نوید یک رشد بزرگ در بازار گوشی های هوشمند در این کشور را می دهد.

براساس گزارش موسسه ماری میکر ، بازار گوشی های تلفن همراه جهان در سال 2015 ، با 21 درصد رشد در مقایسه رشد 31 درصدی سال قبل با رکود مواجه بوده است.

منطقه آسیا - اقیانوسیه که شامل کشورهایی مانند هند نیز می شود،52 درصد از سهم کل بازار گوشی های هوشمند را در جهان به خود اختصاص داده ،که این بخش نیز با رکود روبرو بوده است.

کروبا شانکار رییس موسسه هندی بیزینس بلاگینگ گفت: افزایش چشمگیر کاربران اینترنتی در هند به دلیل رونق بازار گوشی های همراه است که دیگر مختص قشر ثروتمند جامعه نیست.

وی افزود:با کاهش چشمگیر قیمت های گوشی های همراه، اکنون اقشار کم درآمد، روستاییان و دانش آموزان می توانند به راحتی گوشی همراه تهیه کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:دلیل افزایش کاربران اینترنتی در هند تنها به نفوذ اینترنت در این کشور مربوط نمی شود،بلکه در دسترس بودن گوشی های همراه ارزان قیمت ازدلایل مهم در افزایش کاربران اینترنتی در هند است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است