بمناسبت افتتاح بند سلما در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۲    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116674 منبع: پرینت

هندوستان کشور است دارای فرهنگ و ادیان گونا گون. در این کشور هندوها، مسیحی ها، سیک ها، مسلمانان بودایی ها و سایر ملیت ها مختلف در کنار هم زندگی می کنند. چیزی که آنها را بهم وصل می کند سرزمین شان است. مردمان هند مردم آرام یگدیگر پذیر بوده چنانچه مسلمانان هندوها سیک ها مسیحی ها و اقوام مختلف دیگر با صلح و آرامش در حدود یک و نیم میلیارد انسان در کنار یگدیگر زندگی می کنند.

جنگ قومی و مذهبی در بین خود ندارند. احزاب و گروهای مختلف سیاسی با برنامه و پروگرام های مشخص خود فعالیت های سیاسی دارند. چیزی که بسیار مهم بنظر می رسد این است که این کشور با وجودیکه کشور زیاد ثروتمندی نبوده اما دارای همت عالی است که تا حالا در بازسازی افغانستان نقش اساسی داشته که ساخت بند سلما خود یکی از نمونه های آن است .

اگر سایر کشورهای کمک کننده به افغانستان به پیروی از هندوستان در کارهای زیر بنایی افغانستان همکاری و کمک کنند و اکتفا به کمک های بشری و روتینی ننمایند، یقینا افغانستان می تواند به پای خود بایستد و در کنار کشورهای دوست و همسایه جایگاه اصلی خود را دریابد.


خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هندوستان وظیفه خویش را در مقابل شما انجام داد. حالا نوبت شما است که وظیفه خویش را در مقابل هندوستان انجام دهید و بت های بامیان را با صورت های کامل و پاهای کامل دوباره باز سازی کنید، تا زایران ما بخاطر زیارت به بامیان بیایند و در افغانستان نیز پیروان ادیان مختلف در پهلوی هم با دوستی رندگی کنند.
اگر شما توان مالی و فنی ساخت این بت ها را ندارید،ما به شما در ساختمان آن کمک خواهیم کرد.
ناریندرا مودی.

>>>   شما که در کشور همسایه شمالی سفیر بودید کدام فعالیت برای جذب کمک های آن کشور به افغانستان کردید ؟؟وهم چرا مسلمانان مسئولیت دینی خودرا ادا نمیکنند ودیگران را نمی کشند؟؟

>>>   کاش می شد ملت افغانستان هم از اینها درس بگیرند باهم بودن یک میلیارد و نیم را ببینید و جنگ و درگیری وخون ریزی چهل میلیون را هم ببینید تازه این چهل میلیون نود و نه درصد آن مسلمان اند و یک درصد اقلیت های غیر دینی در این کشور زندگی می کنند کشورهای دیگر به افغانستان کمک می کنند و ما بلد نیستیم که چگونه آنرا مصرف کنیم . هنوز بغیر از خود خواهی دیگر خواهی را یاد نگرفته ایم . هنوز منافع ملی را یاد نگرفته ایم. هنوز به فکر جیب شخصی خودهستیم بقیه مردم به جنهم...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است