هند را با بند سلما می شناسیم
امروز هم هند را با بند سلما می شناسیم که سرچشمه نور و روشنایی برای ملت افغانستان است. امروز با افتتاح بند سلما، فصل اول پروژه های کمکی هندوستان به پایان می رسد و امیدواریم فصل دوم این کمک ها به زودی آغاز شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116665 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور غنی دقایقی قبل در افتتاح بندر سلما گفت: امروز آرزوی دیرینه مردم افغانستان بواسطه کمک های هند به ثمر رسید.

وی افزود: به روح سردار محمد داوود خان درود می فرستم که سبب و عامل شروع پروژه بند سلما بوده وهمچنین از تمامی نیروهای امنیتی کشور که در این راه جان داده و تلاش کردند، قدردانی می کنم.

رییس جمهور گفت: افغانستان رابطه دیرینه و دوامدار با هندوستان داشته و میلیون ها نقطه پیوند دارد و در عرصه های فرهنگی، تجارتی، اقتصادی و سیاسی همواره مناسبات خوبی با هند داشته است.

وی تاکید کرد: کمک مردم و دولت هندوستان و افتتاح بند سلما روابط هند و افغانستان را تحکیم می کند و نقش نمادینی برای آغاز یک راه جدید در روابط همکاری ها و آبادانی ها دارد.

غنی ادامه داد: برای پاسداشت شایسته تر از آب و توجه بیشتر به محیط زیست و همچنین برای پایان دادن به رنج های مردان و زنان مصیبت دیده و همچنین در راه مبارزه با خشکسالی، افتتاح بند سلما بهترین اقدام بوده است.

رییس جمهور گفت: از هندوستان دو چندان سپاس می گوییم که الگویی را ارایه کرده که سازندگی و آبادانی را با یک همکاری خوب می آموزد و تمامی همکاری های هند با افغانستان همراه با خاطره خوب بوده که نمونه آن ساخت ساختمان پارلمان است.

وی تاکید کرد: امروز هم هند را با بند سلما می شناسیم که سرچشمه نور و روشنایی برای ملت افغانستان است.

غنی، با بیان اینکه بند سلما تداوم رابطه کابل را با دهلی بیشتر می کند، گفت: امروز با افتتاح بند سلما، فصل اول پروژه های کمکی هندوستان به پایان می رسد و امیدواریم فصل دوم این کمک ها به زودی آغاز شود.

رییس جمهور تصریح کرد: افغانستان در همین جا متوقف نخواهد شد و با وجود مشکلات این اراده در تک تک فرزندان افغانستان وجود دارد و ما با وجود هزینه های سنگین این جنگ تحمیل شده گام مهم برای انکشاف و آبادانی بر می داریم و با وجود تروریسم، امید در ما خاموشی نمی پذیرد.

وی ادامه داد: آب خود را با رعایت قوانین بین المللی مهار می کنیم تا زمین های تشنه ما که سال های متمادی از خزان زدگی درد می کشیده اند سرسبز شوند، ما دو کشور برخلاف یک عده که بزرگترین هنرشان خرابی است، مسوولیت دشوار آبادانی را به دوش می کشیم و مطممین هستیم که جبهه آبادانی بر جبهه تخریب پیروز می شود.

غنی گفت: همیشه صلح حق است و جنگ باطل و هموواره حق طلبی پیروز است و اراده ملت ما برای ساختن فردای بهتر، اراده ایس آهنین بوده و در این مسیر تنها نیستیم و در این راه تایید الهی را داریم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: زنده باد دوستی افغانستان و هند...

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد دوستی هند و افغانستان

>>>   برادر مودي.
ما افغان ها هميشه مديون شما خواهيم بود.
اجمل احمدزي لندن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است