خارجی ها دخیل در تغییر جغرافیای جنگ به شمال
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116657 منبع: پرینت

آگاهان بر این باور هستند که ناامنی ها در قندوز، گروگان گیری در آنجا و در کل ناامنی های شمال افغانستان برنامه هایی است که از سوی خارجی ها مدیریت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر ظهیر سعادت گفت: در تغییر جغرافیای جنگ و بردن آن به شمال دست های داخلی و خارجی دخیل است. کشورهایی هستند که منافع خود را در آن طرف مرزهای افغانستان جستجو می کنند و افغانستان را به منزله پرتگاه در نظر گرفته اند. آنها قصد دارند تروریست را به آن طرف مرزهای افغانستان صادر کنند. در این میان قربانی مردم افغانستان است.

وی افزود: آنها شمال را به این دلیل ناامن نگاه می دارند تا دلیلی برای صادر کردن تروریست داشته باشند.

سعادت گفت: در داخل نظام هم کسانی هستند که تفکر طالبانی راتایید می کنند و وابستگی هایی به طالبانی دارند که علیه ملت می جنگند. این افراد با خارجی ها همکاری کرده و شرایط و زمینه را برای فعالیت تروریست ها مهیا می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاً افغانستان درجنگ نیابتی مملکتهای که درتضاد باامریکاست قرار دارد .

>>>   اگر این حرف تان واقعیتدارد چرا بی حراس منحیث وکیل پارالمان از خارجی ها وداخلی ها نام نمی برید هرکدام تان مجهول و نامعلوم پف میکنید اما از ترس است ویا دروغ است مشخص از خاینین چه داخلی وچه خارجی نام نمیگیرید خاینین را معرفی کنید تا ملت دوست ودوشمن خود را بشناسد درغیر ان این حرف های بیهوده بدرد ملت نمی خورد ودردی را دوا نمیکند تا کنون دو تن از اراکین خاین داخل نظام حسن حقانی معین و گلاب منگل وزیر وزارت اقوام وقفایل به ملت واضح واشکار شده انهم نه از جانب وکلا و تحلیلگران سیاسی وجامعه مدنی بلنظر به اعمال اشکار خود شان که همکاری وهمنوایی با طالبان را از خود نشان داده اند واز اثر عمل خاینانه حسن حقانی معین وزارت اقواموقبایل از طرف ریاست امنیت ملی بازداشت گردیدولیبعد از دو روز زندانی نظر به وساطت وپا درمیانیسران قوم کهانها از جمله طرفداران طالبان وطنفروش اند دوباره از زندان رها شد وبکار اش برگشت .

>>>   عامل جنگ خشونت جنایات مختلف قاچاق موادمخدر ترور فساد اداری خشونت علیه بشریت ببود امنیت اختلافات قومی مذهبی وسایر همه وهمه عاملش همین خارجیها
است وبا تاسف دوات ما نمیتواند بدون مشوره خارجیها از حتی یک گیلاس اًب بنوشد .

>>>   اینقدر فکر نمیکنند اگر ناامنی به شمال سرایت کند چقدر مردم بیگناه کشته میشوند چقدر کشت و زراعت مردم از بین می رود حالا برای چه این خائنین تیشه به ریشه خودشان میزنندکه باعث بربادي کشور می شود. حالا خارجی های که در لباس دوست خودشان را به ما چسباندن از انها گیله نداریم چون تاحالا در جهان ثابت شده که این ها باهر کشور که ارتباط برقرار کردن . با شیطنت منافقی و فریب کاری بوده . اما مردم افغانستان از خائنین داخلی که همیشه بخاطر منافع شخصی خودش دست به هر کاری میزنند ناراحت اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است