ضعف سیاست خارجی افغانستان در مقابل پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116656 منبع: پرینت

ممنوعیت ورود بدون ویزای افغانستانی ها به پاکستان اجرایی شد.
ضعف سیاست خارجی افغانستان و جسارت مقام های پاکستانی علیه دیپلمات افغانستان در پشاور.
توقف موتر جنرال قونسل افغانستان.

نوشته رادیو آزادی: در عین زمان مشکل دیگری میان دو کشور بوجود آمده است. نیروهای امنیتی پاکستان روز سه شنبه موتر جنرال قونسل افغانستان در پشاور را در نزدیکی دفترش متوقف کردند. این اقدام باعث شد که جنرال قونسلی افغانستان در پشاور برای یک روز بسته بماند، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان دراین زمینه گفت: «به گفته مقام های پاکستانی، موظفان امنیتی که در این پاسگاه بتازگی گماشته شده بودند، از روی بی خبری چنین رفتاری در برابر جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان داشتند؛ اما این هرچه باشد برخلاف عرف دیپلماتیک و کنوانسیون های بین المللی است.

اینکه مقام های امنیتی پاکستان در پاستگاه بتازگی گماشته شده بودند دورغی بیش نبوده، در حقیقت این توهین آشکار به حکومت افغانستان و جنرال قونسل افغانستان در پشاور می باشد. ممنوعیت ورود ویزا برای افغانستانی ها در پاکستان اجرایی شد.

دیچه وله گزارش داده است که رسانه های پاکستانی، مقام های این کشور منع سفر افغانستانی های بدون ویزا به پاکستان را اجرایی کرده اند. وزارت خارجه افغانستان در اینباره اعلام کرده است که در پی یافتن راه حلی برای این مشکل است.

ممنوعیت سفر افغانستانی ها به پاکستان بدون ویزا زمانی صورت می گیرد که روزانه صدها نفر پاکستانی و ترویستان پاکستانی و بین المللی از راه های هوایی و زمینی از سرک های خام و پخته و کوه های بلند حتی توسط خر، اسپ و قاطر مرتب وارد افغانستان می شوند. دکان، مغازه و صرافی دارند و هیچ یک از مقام های نظامی و سیاسی افغانستان جرات آنرا ندارند تا از ورودشان به افغانستان جلوگیری نماید ولی پاکستانی ها طوری رفتار می کنند که گویا افغانستان بخشی از سرزمین پاکستان می باشد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است