چه کسی به گروه های قومی سلاح می دهد؟
آمریکایی ها آنقدر برای مردم افغانستان صادق نیستند که بتوانند برای روحیه و تجهیز نیروهای امنیتی ما کار کنند. برعکس آنها روحیه مردم افغانستان و نیروهای امنیتی مردم را ضعیف می سازند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116651 منبع: پرینت

تلفات سنگین نیروهای امنیتی افغانستان و جنگ های شدید در سال گذشته، جدول زمانی نیروهای ناتو برای آموزش نیروهای افغانستان را با چالش مواجه کرده است. چرا هر سال گزارش از تلفات سنگین نیروهای امینیتی افغانستان داده می شود و چه زمانی این تلفات به پایان می رسد؟ چرا حکومت صادقانه جنگ را مدیریت نمی کند تا پیروز شود؟ و چرا در حالیکه وزیران دفاع و داخله افغانستان به میلیونرها تبدیل شده اند، نیروی هوایی نداشتیم و گفته اند که به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم آن را به وجود آوریم؟

عباس ابراهیم زاده، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: آمریکایی ها آنقدر برای مردم افغانستان صادق نیستند که بتوانند برای روحیه و تجهیز نیروهای امنیتی ما کار کنند. برعکس آنها روحیه مردم افغانستان و نیروهای امنیتی مردم را ضعیف می سازند.

وی، ادامه داد: در حکومت افغانستان هم روحیه صحیح جنگ و صلح وجود ندارد. جنگ منظم نیست. حکومت کسانی را به جنگ می فرستند که نه تجربه جنگ دارند و نه می توانند مدیریت خوبی داشته باشند. هر روز تعداد زیادی از اردو و پولیس ما شهید می شوند. این در حالی است که جنرال های کارکشته بسیار خوبی داریم که باید به راس بیایند، تا بتوانند از تلفات سنگین جلوگیری کنند. مقام های آمریکایی باید همانطور که تلفات سنگین اردو و پولیس ملی را اعلام می کند، تلفات جانب مقابل و مخالفان مسلح را نیز اعلام کند که نیروهای امنیتی ما روحیه خود را نبازند.

ابراهیم زاده، علت موفق نشدن جنگ در افغانستان را عدم صداقت مسوولان امنیتی دانسته و بیان داشت: در سیزده سال گذشته، تجارتی برای دولتمردان افغانستان وجود داشت. کسانی که در راس قدرت افغانستان بودند مافیای قدرت افغانستان بودند. آنها به فکر کشور نبودند. آنها به خاطر منافع شخصی خود در راس قدرت بودند و قراردادهایی داشتند که میلیاردها دالر را با آن، از افغانستان دزدیدند. دولتی پاک و دور از فساد هم نداشتیم که از آنها بازخواست نماید. امروز نه تنها وزیر دفاع، بلکه وزیر داخله نیز پول های هنگفتی دارند که همه را از راه دزدی از مردم به دست آورده اند. آنها در واقع با آمدنشان به قدرت، افغانستان را چور و چپاول کردند و به یغما بردند و هیچ کس نبود که جلو آنها را بگیرد. آنها از طرف گروه های خاصی حمایت می شوند و امروز هم می خواهند دوباره در قدرت افغانستان سهیم شوند. اینها پول ملت را خوردند و به یغما بردند و نیروهای هوایی به علت فقر بودجه ای افغانستان به وجود نیامد.

نماینده مجلس، حکومت را حکومتی نالایق خوانده و ابراز کرد: متاسفانه کشور ما هر روز به عقب برمی گردد. حکومت فعلی هم چنان ضعیف است که نمی تواند حتی یک والی فاسد را از کارش برکنار کند. همچنین نگاه قوم گرای وی افغانستان را به تقسیم بندی هایی مشخص دچار کرده است. علاوه بر آن مافیای قدرت افغانستان است که افغانستان را به دست گرفته است که افراد آن هیچگونه شایستگی هم برای این کار ندارند. افراد شایسته و وطن دوست، در خانه های خود نشسته اند و بیکار هستند. مشکل بزرگ دیگری که هم اکنون افغانستان را تهدید می کند این است که نیروهای امنیتی در حال به کنار زده شدن است و از بالا و از سمت حکومت و یا هم ابرقدرت های جهان به گروه های قومی سلاح داده می شود که این موضوع بسیار خطرناک است و امکان دارد جنگ های داخلی بالا بگیرد و برای مردم بسیار گران تمام شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه، بی تفاوتی در حکومت افغانستان، در وزارت دفاع و وزارت داخله وجود دارد، و با این وجود تلفات ما بیشتر از سال های گذشته هم خواهد شد، گفت: اگر این بی تفاوتی ها ادامه داشته باشند، حتی ما اگر نیروی هوایی مجهزی هم داشته باشیم و حتی اگر هزاران طیاره هم در اختیار ما قرار بگیرد تلفاتی بیشتر از امسال خواهیم داشت. متاسفانه علاوه بر بی تفاوتی که در حکومت و این وزارت ها وجود دارد، خیانت هم دیده می شود. گروه های تروریستی که به افغانستان وارد می شوند، به راحتی و بدون مشقت وارد می شوند. آنها توسط همین خاینان با موترهای لندکروزر، با تانک، با تمام اسلحه هایشان از راه های بسیار امن به داخل، آورده می شوند و امنیت ملی افغانستان به جای اینکه این خاینان را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارد خاموش نشسته است.

در نهایت هم این، فرزندان این وزیران و خاین ها نیستند که شهید می شوند و فرزندان غریب این وطن هستند که در بدل ده هزاریا پانزده هزار شب و روز می جنگند و جان خود را از دست می دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان ما از دیگران انتقاد دارند درحالیکه مردم همه اینهارا کمیشن کاران میگویند اینها انگشت شان طرف دیگران است

>>>   سلاح را خیل وختک سلاح الدین ربانی تقسیم میکند تا از غنیمتهای ایشان محافظت کند

>>>   گپ ها مفت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است