تظاهرات ضد آمریکا و عربستان در یمن
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116626 منبع: پرینت

صنعا پایتخت یمن روز جمعه شاهد راهپیمایی و تظاهرات گسترده مردم یمن علیه دخالت های آمریکا و عربستان سعودی در کشورشان بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، در این تظاهرات که عصر جمعه با شعار «ملت یمن تن به محاصره آمریکایی-سعودی نخواهد داد»، برگزار شد، شهروندان یمنی شعارهایی علیه محاصره اقتصادی یمن و حملات آمریکایی-سعودی سر دادند و حضور آمریکا در خاک کشورشان را محکوم کردند.

علامه «محسن صالح الحمزی» سخنران مراسم نیز با تجلیل از استقامت و پایداری ملت یمن در رویارویی با تجاوزبه به یمن گفت که مردم یمن از کرامت و سرزمین خود قاطعانه دفاع می کنند.

وی خاطرنشان کرد که هیات ملی یمن در مذاکرات صلح کویت به پشتیانی ملت مقاوم و استوار یمن، قدرتمندانه با طرف مقابل مذاکره می کند.
وی افزود که دشمن متجاوز سعودی-آمریکایی در حال حاضر گیج و سرگردان شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین از محاصره مردم یمن به عنوان جنایت جنگی یاد کردند و از سازمان های حقوق بشری خواستند به وظیفه خود برای لغو تحریم ملت یمن عمل کنند.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی بر دفاع از سرزمین خود تا بیرون راندن اشغالگران و متجاوزان تاکید کردند.

عربستان با ایتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم حمل سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

طبق آمار سازمان ملل، این جنگ از مارس سال گذشته بیش از شش هزار و 400 کشته و دو میلیون و 800 هزار بی خانمان بر جا گذاشته است.
حملات ایتلاف به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی یمن آسیب های جدی وارد کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است