چرا از امام خمینی در افغانستان تجلیل می شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۵/۳/۱۴ کد خبر: 116619 منبع: پرینت

14جوزا سالروز رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (رض) بود و در افغانستان از این روز یادبود و تکریم برگزار گردید.
برخی این پرسش را مطرح می کنند که امام خمینی متعلق به ایران است تجلیل از او در افغانستان توجیهی ندارد! و برگزار کنندگان را با اتهام های گوناگون مورد نکوهش قرار می دهند.

در پاسخ به این سوال و پرسش، بدون درنظرداشت شرایط کنونی کشور و حتی اتهام های مانند جاسوسی و غیره باید کمی عمیق و ژرف بیندیشیم.
انسان به اندازه تفکر و اندیشه خود بزرگ است، به هرمیزان که نگرش و اندیشه وسیع و فراگیر داشته باشد به همان میزان بزرگ و قابل تکریم است.

برخی اندیشمندان و متفکران و رهبران انقلاب ها نمی توانند حتی در کشور خود به محبوبیت و شهرت قابل قبول برسند اما برخی دیگر در سرزمین خود به شهرت قابل قبول می رسند اما در میان آنان هستند کسانی که شهرت و محبوبیت شان فراتر از یک سرزمین و جغرافیای خاص است مانند مهاتماگاندی از هند، ماندلا از آفریقای جنوبی و.... امام خمینی از ایران
در این صورت به جای این پرسش که چرا از امام خمینی تجلیل می کنند اینگونه بپرسیم که امام خمینی چه ویژگی هایی دارد که توانسته از قلمرو جغرافیای ایران فراتر رود.

در این صورت است که باید اندیشه سیاسی، ویژگی های علمی و مدیریتی و نیز ویژگی های فردی امام خمینی را مورد بررسی و مطالعه قرار بدهیم تا روشن شود که چرا امام خمینی فراتر از ایران است؟
1-امام خمینی بعنوان مرجع تقلید شیعیان مقلدان زیادی در کشورهای مختلف داشته است.
2-شعار انقلاب اسلامی ایران نفی بلوک شرق و غرب بود و از جانب دیگر حمایت از مستضعان همواره دغدغه امام بود بنابر این مستضعفان عالم ندای امام را شنیدند و علاقمند شدند.
3-امام خمینی فقیهی عارف بود، آرامش او نشانه ارتباط او باخدا بود. هرکس باخداوند معامله نماید و برای رضای خداوند گام بردارد خداوند محبتش را در دل انسان ها قرار می دهد.

بنا براین از امام خمینی بعنوان یک شخصیت ایرانی تجلیل نمی شود تا سوال مسموم و غرض آلود برخی حلقات مطرح شود بلکه ویژگی های علمی سیاسی امام و هر دانشمند دیگری که الهی و جهانی فکر کند نیز در فضای فکری جهان خواسته یا ناخواسته مطرح می گردد.

تجلیل از امام خمینی به خاطر ایرانی بودن نیست؛ بلکه بخاطر اندیشه والا و ویژگی های برجسته است؛ که هرکسی دیگری هم در هر کشوری چنین اوصاف را داشته باشد قابل ستایش است.

هاشمی اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درود و رحمت خدا بر بت شکن زمان یعنی امام روح الله خمینی عزیز.واقعا مرد بود و مردانه وار انقلاب کرد.امروز جمهوری اسلامی مدیون تفکرات و اندیشه های والای آن شخصیت والامقام است که باعث پیشرفت، ترقی، تعالی، آزادی و خود کفایی کامل شده اند.ایشان نه تنها متعلق به ایران و ایرانیان بود بلکه رهبر همه مستضعفین جهان بود.روحت شاد و یاد و خاطراتت جاودان باد و نابود باد دشمنان اسلام به هر شکل و لباس که هستند.

>>>   امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است. او امام مسلمانان است هر جا که مسلمان است سرزمین اسلام است و امام خمینی پیشوای مسلمانان است. افغانی ها باید بیش از دیگران از این عزیز سفر کرده تجلیل نمایند. در اندیشه امام اسلام مرز ندارد.
کسانی که ایراد می گیرند مریض اند باید معالجه شوند. سلام بر خمینی و سلام بر آرمان های خمینی و سلام بر راهروان واقعی خمینی.
مجاهد افغانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است