غنی، سرقوماندان اعلای بی کفایت در تامین امنیت
رییس جمهور به عنوان سر قوماندان اعلی مسوول تمام بی کفایتی ها است، وقتی خواهر، برادر، پدر و مادر ما را در چند کیلومتری پست های دولتی می رباین، در برابر پس گرفتن آنان اراده ای وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۵/۳/۱۳ کد خبر: 116602 منبع: پرینت

رییس جمهور به عنوان سر قوماندان اعلا، مسوول تمام بی کفایتی ها در زمینه امنیت است و باید جواب ملت را بدهد، وقتی خواهر، برادر، پدر و مادر ما را در چند کیلومتری پست های دولتی می ربایند اما در برابر پس گرفتن آنان اراده ای وجود ندارد، در چنین شرایطی آیا ملت حق اعتراض دارد یا نه ؟ حرف ما به رییس جمهور این است که کشور را با وعده نمی توان اداره کرد.

احمد زکی فعال جامعه مدنی و از اشتراک کنندگان در راهپیمایی اعتراض آمیز به خشونت های طالبان و کشتن مسافران ربوده شده شاهراه قندوز_ تخار در برنامه "همگام" گفت: پیام این راهپیمایی به ملت رنج دیده افغانستان این بود که بگوییم براساس قانون اساسی امنیت و آزادی از حقوق اولیه مردم بوده و این حق مردم ملکی است که در برابر کوتاهی های دولت در تامین امنیت و یا ارایه خدمات اعتراض، انتقاد و یا راهپیمایی کنند.

وی در انتقاد دولت به حرکت های اعتراضی که عنوان می کند " این حرکات با ایجاد جنگ روانی در وهله اول نارضایتی مردم را نسبت به حکومت افزایش داده و موجب می شود بخشی از انرژی حکومت در جنگ با مخالفان زایل شود."، پاسخ داد: زمانی که عوامل کوتاهی و نارسایی از جانب حکومت رفع شود، قطعا حرکات اعتراض آمیز توجیهی ندارد.

این فعال مدنی ادامه داد: اگر بدانیم حکومت به حدی رسیده است که تمام مسوولیت هایش را بدون کم و کاست به نحو احسن انجام می دهد ما هم به جای برگزاری راهپیمایی ها، در جهت بهبود اوضاع مردم و در همکاری با حکومت به فعالیت های مدنی می پردازیم اما زمانی که مسوولان در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند، اگر ما هم خاموش باشیم نه تنها اوضاع بهتر نخواهد شد بلکه کشور به سمت نابودی کشیده می شود.

زکی با ذکر اینکه ضعف مدیریت و کمبود تجهیزات عامل اصلی بروز مشکلات امنیتی در کشور است، اظهار داشت: ضعف در مدیریت موجب ناهماهنگی میان نیروهای امنیتی و نهایتا موجب بروز چنین فاجعه هایی می شود اما تجهیزات ما هرچند کم باشد، گروه های طالبان به همین اندازه ما هم از امکانات برخوردار نیستند اما گویا تعهد و اراده آنها در پیروز شدن، قویتر از نیروهای ملی است.

وی در پاسخ به اینکه طالبان و حامیان طالبان در داخل ارگ چه کسانی هستند، یادآور شد: ما در حکومت حمایت علنی می بینیم و نیازی نیست نامی مشخص از افراد ببریم، از حکومت می خواهیم ذهنیت خود را نسبت به طالب و حامیان آنها تغییر دهد چرا که در صورت ادامه این روند گروگانگیری در شاهراه قندوز_تخار آخرین مورد جنایت هایی از این دست نخواهد بود.

این فعال مدنی گفت: حکومت کسانی که در برابر طالبان قرار بگیرند را تضمین جانی نمی دهد و علت اصلی آن این است که آنان در ضدیت با طالبان عزم جدی ندارند و در بین مردم و جامعه مدنی هم نسبت به اراده حکومت در نابودی طالبان شک وتردید وجود دارد.

وی با اشاره به صدور فرمان جنگ در هلمند و برخی ولایت ها توسط رییس جمهور عنوان کرد: جنگ نیاز به وزیر جنگ و به نقشه های از پیش تعیین شده و به استخبارات و اطلاعات بر علیه دشمن نیاز دارد، تا میدان جنگ را برای نیروهای امنیتی مصون نگه داریم ولی زمانی که هنوز رییس امنیت ملی از پارلمان رای اعتماد ندارد و وزارت دفاع بدون وزیر و با سرپرست اداره می شود، تنها با یک اظهار نظر و فرمان از سر ناچاری نمی توان نیروی انسانی را به قلب دشمن فرستاد.

زکی در ادامه گفت: رییس جمهور به عنوان سر قوماندان اعلی مسوول تمام بی کفایتی ها در زمینه امنیت است و باید جواب ملت را بدهد، وقتی خواهر، برادر، پدر و مادر ما را در چند کیلومتری پست های دولتی می ربایند اما در برابر پس گرفتن آنان اراده ای وجود ندارد در چنین شرایطی آیا ملت حق اعتراض دارد یا نه ؟ حرف ما به رییس جمهور این است که کشور را با وعده نمی توان اداره کرد.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر 80 درصد مردم از حکومت ناراضی هستند و علت اصلی این نارضایتی بی توجهی حکومت به خواسته های منطقی و قانونی مردم است، اظهار کرد: ما به اعتراض خود ادامه می دهیم و می دانیم از طریق رسانه ها به گوش حکومت و جامعه بین الملل می رسد و حکومت هم بداند که روزی می رسد که همه مردم افغانستان به این حکومتی که توجهی به چارچوب های قانونی ندارد پشت خواهند کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای احمد زکی فعال جامعه مدنی , فسادی که جامعه افغانستان را فرا گرفته است چه ربطی به غنی دارد ؟
ما اول خودمان را اصلاح کنیم بعد مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم , آیا غنی بیش ۳۵ سال جنگ را در افغانستان راه انداخته است , بعد مشکل امنیتی افغانستان به دلیل نداشتن یک ارتش قوی , پولیس قوی و نیروی امنیتی و اطلاعاتی قوی - قوای هوایی افغانستان طیاره درست حسابی ندارد - قوای زمینی تانک و رزه پوش جدید و مناسب ندارد , امکانات روز نظامی ندارد , هر چه هست مال قدیم است که فرسوده و کهنه شده است این چیزهایی هم که آمریکایی میدهند از رده خارج است - مشکل افغانستان مردم افغانستان هستند این ملت باید یک تحول اساسی و بازسازی اساسی شود با این همه انسان جاهل و خشک مغز که در این کشور وجود دارند که نمیشود مدینه فاضله درست کرد همین ملت بودند که علیه حکومت دمکراتیک سوسیالیستی افغانستان به اسم جهاد با کفار سر جنگ و جهاد بر داشتند حالا که دیگه حکومت کفار وجود ندارد نه نیروهای کفار ,پس حالا چرا با هم سر جنگ دارند ؟ بماند که آمریکایی ها و اروپایی ها که همان ناتو هستند کفار نیستند فقط نیروهای شوروی کفار بودند , داکتر نجیب الله , ببر کارمل , حکومت سوسیالیستی افغانستان کفار بودند , حالا امروز همه غنی را مقصر میداند تاریخ همچنان تکرار میشود برای افغانستان به شکل دیگر با بازیگران جدید

>>>   دولتمردان کشور ما زنده خوش هستند به بلای شان که چه تعداد از انسان های این کشور را طالبان وطنفروش بد نام بی غیرت قتل میکنند وسرمیبرند اولاد واقارب نزدیک انها نیستند که دل شان بسوزد و در برابر جنایتطالبان اقدام جدی را کنند.

>>>   برای غنی چو کی وزارت مالیه و یا بانک منا سب بو د نه چو کی ریا ست جمهو ری زیرا در هما ن مسلک کار کرده است

>>>   آنچه رئیس جمهور غنی ممکن ساخت و انجام داد!
1. کار ساخت پروژه تاپی آغاز شده است.
2. دولت افغانستان برای نخستین بار در مصرف بودجه انکشافی رکورد شکستاند.
3. دولت افغانستان در جمع آوری عواید نسبت به تمام سالهای گذشته رکارد شکستاند.
4. عواید افغانستان به معیار های بانک جهانی و صندق بین المللی وجه ی پول برابری نمود.
5. عضويت افغانستان به تجارت جهاني
6. زخایر ارزی افغانستان از صفر به ده میلیارد دالر آمریکایی رسیده است.
7. بانک جهانی رشد اقتصادی افغانستان را در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲ ٪ پیش بینی کرده در حالی که قبلا صفر بود.
8. کار ساخت کاسا 1000 آغاز شده است.
9. بند سلما بزودی افتتاح می شود.
10. ختم فاز دوم بند آبی کمال خان ولایت نیمروز.
11. ماه آینده بندر چابهار بر روی تاجران افغان گشوده می شود.
12. کار ساخت پروژه توتاپ در آستانه آغاز شدن است.
13. تولید گاز و نفت افغانستان چهار برابر شده است.
14. کار ساخت نخستین بازار بورس سنگ‌های قیمتی افغانستان آغاز شده است.
15. سفیر چین می گوید که راه لاجورد را احداث می کند.
16. کار روی ساخت بیست بند آبی در کشور آغاز شده است.
17. خط آهن هرات - خواف فاز آخرش در آستانه ریل گذاری است.
18. میلیون‌ها دالر در کمیته‌ی ملی تدارکات افغانستان صرفه جویی شده است.
19. فابریکه سمنت جبل السراج فعال شده و دو فابریکه ساخت سمنت در هرات و سمنگان به علان گذاشته شده است.
20. جاده خوست - گردیز تکمیل شد است.
21. ساخت خط ریل پشاور - جلال آباد روی دست گرفته شده است.
22. کار ساخت سرک دوم جلال آباد - کابل آغاز شده است.
23. کار ساخت قصر تاریخی دارلامن آغاز شده است.
24. تعیمر وزارت دفاع، وزارت داخله، شورای ملی و وزارت پارلمانی افتتاح شدند.
25. بانک جهانی تعهد نموده است که به کمک های خویش به افغانستان ادامه می دهد.
26. بانک جهانی برنامه های دولت افغانستان را موثر دانسته و آنرا حمایت می کند.
27. شفاف ترین امتحان کانکور تاریخ افغانستان تدویر یافت.
28. پاسپورت های افغانستان جدید شدند و این روند جریان دارد.
29. مشکلات اقتصادی کارگران افغان در کشورهای عربی از جمله عربستان صعودی حل گردید.
30. پلان پنج ساله امنیتی برای کنفرانس ورسای تهیه و ترتیب شده است.
31. برای نخستین بار نیروهای هوایی افغانستان فعال گردید و چندین فروند طیاره جنگی در اختیار دارند.
32. بیش از سد پیلوت در داخل و خارج کشور آموزش دیده اند.
33. کار ساخت بند پلتوی پکتیکا از بزرگ ترین بند های آبگردان کشور آغاز می شود.
34. وزارت زراعت افغانستان ماستر پلان کاری وسیعی را تهیه نمود.
35. برای حفظ جنگلات گفتگوها با کوریایی جنوبی آغاز شده است.
36. کار ارتباط افغانستان به اروپا از طریق راه لاجورد در آستانه ی نهایی شدن است.
37. ده ها میلوین دالر از قرضه های نوی کابل بانک به دولت برگشتانده شد.
38. شورای امنیت جمهوری اسلامی افغانستان از حالت بی کاره به یک نهاد تاثیرگذار و موثر تبدیل شد.
39. طالبان به دو گروه تقسیم شده اند و حزب اسلامی آماده مذاکرات است.
40. تعریف واضح از دوست و دوشمن کرد و حکم برخورد قاطع را با تروریستان صادر نمود.
41. زندانیان تروریست را اعدام نمود.
42. کارهای خورد و کوچک که قابل بحث نیست!
این همه دست آورد در حالی است که هزاران سرباز خارجی، که سالانه میلیون ها دالر را در افغانستان به مصرف می رسانند، از کشور بیرون شده اند و کمک های بین المللی به پایین ترین حد خویش رسیده است؛
خوب، این حکومت در یک و نیم سال گذشته این همه دست آورد دارد و بی انصافی است ک این ها را نبینم؛ تفاوت این حکومت با حکومت گذشته در این است که کارهای اساسی و زیربنایی را انجام می دهد که آینده مصئون افغانستان را در منطقه تضمین می کند.
من با اینکه می دانیم کاستی های زیادی هم وجود دارد، حل این کاستی ها همه د گرو خلق همکاری های اقتصادی‌ِمحور منطقه ای است که تا حالا کار آن به خوبی پیش می رود.
سربلند باد افغانستان
نوت: یک تعدا از این برنامه ها سیزده سال بخاطر خوش ساختن همسایه گان گروگان گرفته شده بودند؛ برنامه‌های موفق شورای امنیت، وزارت امورخارجه و وزارت های مربوطه باعث تحقق آن در حکومت وحدت ملی شده است؛ مثلا بند سلما، تاپی و کاسا یک هزار!

>>>   جناب نظردهنده اول آ يا يك چوپان ياشبان از حفاظت رمه وياگله خود مسئوليت دارد ياخير پاسخ تان چيست؟ دوباره بنويسيد من به سراحت مي گويم ازهرقطره خونيكه دراين وطن بناحق ريخته ميشود،يادزدي ميشود،يا فردي اخطتاف ميشود ويا بالاي كسي تجاوزميشود ازهركدام اين جنايات خدا(ج) ازرهبران پرسان ميكند ومسوليت نزدخدا ومردم دارند. قندبرادر كمي درك اسلامي داشته باشيد.
حق شناس

>>>   بزرگوارمحترم چندماده ديگرفراموشتان شده است.
1- همه روزه برتعداد بيكاري افزوده ميشود.
2- درآمد روزانه طبقه فقرا ازدونان به يك نان رسيد.
3- بنام داعش آگاهي نداشتيم كه ازقدم نيك متفكرجهان ظهوركرد.
4- تمام زندانيان جنايت كار را كه به زعم خود متفكرجهان تركيب مليتي درنظرگرفته نشده (تاجك ، هزاره، ازبيك ) وسايرمليت ها شامل زندانيان نميباشد رهاساخت.
5- هزاران پير،جوان،كودك، زن ومرد ازاثربي بيكاري در درياهاي مديترانه طعمه نهنگ ها شدند.
6- صفحات شمال كاملآ امنيت تامين بود كه ازبرك اين جاسوس فعلآ صدها جنايت روان است.
7- قرار داد تيل توسط برادر زاده اش كه قيمت في ليتر32 افغاني دربازار آزاد است كه 65 افغاني في ليترقرارداد نموده است.
8- هيچ مصروفيت وكار براي مردم متوسط وفقيرنيست درعين حال ازكريدت كارت هاي مبايل 10 وضع ميشود.
هزاران جنايات ديگر كه مستقيم اين اولاد يهود درآن دست دارد همه ازدست آورهاي آن حكايت دارد.
حق شناس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است