آیا صلاح الدین ربانی استعفا می دهد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۵/۳/۱۳ کد خبر: 116599 منبع: پرینت

شنیده می شود که رییس جمهور اشرف غنی طی یک تماس تلفنی از صلاح الدین ربانی خواسته است تا از وزارت امور خارجه کشور استعفا دهد.

صلاح الدین ربانی که همزمان با وزارت امور خارجه کشور، مسوولیت رهبری حزب جمعیت اسلامی نیز برعهده دارد، شنبه هفته جاری در مراسمی که از طرف حزب جمعیت اسلامی گرفته شده بود، از ناکارامدی رهبران حکومت وحدت ملی انتقاد کرد.

انتقاد صریح صلاح الدین ربانی به مذاق رییس جمهور خوش نیامده با صلاح الدین خان تماس تلفنی گرفته و از وی خواست تا از پست وزارت امور خارجه استعفا دهد.

عکس العمل دیگر جناب اشرف غنی در برابر سخان صلاح الدین خان این بود که وی در جلسه رسمی کابینه سخنان صلاح الدین را غیر مسوولانه خواند.

آیا صلاح الدین ربانی استعفا می دهد یا منتظر فشار بیشتر جناب رییس جمهور می ماند؟

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   والله بايد استعفا بدهد.
چون وزير خارجه بيشتر وقت به سفرهاي خارجي است، به محض اينكه از سفر خارجي بر مي گردد، سفرهاي داخلي شروع مي شود. لذا هيچ وقت براي كار كردن در وزارت ندارد. بناءً كسي وزير خارجه شود كه فرصت و علاقه به كار داشته باشد. تمام مصروفيت جناب رباني صاحب سفرهاي خارجي و نوشتن اعلاميه هاي حزبي است.
حق نواز
از هرات

>>>   اگر ربانی صاحب هم از وزارت کنار زده شود باز داماد ملا عمر را اشرف غنی توسط نفری خود یعنی عبدالله عبدالله همانطوری که قاتل شهید استاد ربانی را معرفی کرد به چوکی این وزارت خواهد شاند.
میرویس از پنجشیر

>>>   هم ریس جمعیت و وزیر امور خارجه ؟

>>>   دوتر بوز به یک دست گرفته نم شود ـ باید استعفآ دهد در راس وزارت خارجه یک شخص کاری دیپلمات قوی باتجربه به کار است نه آقای ربانی درصورتیک میراث بازی ختم گردد ـ

>>>   خدا کند که بر طرف کرده شود که طور متفق علیه من وزیر خا رجه جدید کشور شوم الهی آمین
م ی

>>>   استعفا کند بهتر است به نفع اش است از چوکی تشریفاتی

>>>   غنی خان!
وقتی صلاح الدین ربانی ریاست جمعیت اسلامی را بدوش داشت چرا در تناقض با ماده هشتادم قانون اساسی که میگوید: " وزراء نمیتوانند در زمان تصدی وظیفه از مقام خود به ملحوظات لسانی، سمتی، قومی، مذهبی و حزبی استفاده نمایند" ، او را وزیر خارجه ساختید؟؟؟!!
شاید بگویید برادر تو هم زور ادم هستی " مه و رییس اجراییه کی مطابق قانون اساسی مقرر شدیم"
ف و ق

>>>   اگر قضاوت منصفانه کنیم پست وزارت خارجه برای صلاح الدین جان گرنگی می کند. او هنوز به این پختگی سیاسی نرسیده است. بهتر است این وزارت کلیدی را یک شخص واجب و الشرایط و بی طرف که منافع ملی کشور را ترجیح داده و ممثل خوبی افغانستان در صحنه بین المللی باشد.

حسیب از آلمان

>>>   ناکارآمدترین وزارت فعلآوزارت خارجه میباشدآن وقت صلاح الدین خان ازبقیه انتقادمیکند

>>>   جناب ربانی با آنکه انسان خوبی است اما کفایت وزارت خارجه را ندارد او فکر میکند اپوزیسیون است که از عملکرد حکومت انتقاد میکند

>>>   به نظر دهنده اول!
وزیر خارجه وظیفه اش سفر های خارجی است.
اما سفر های داخلی وی به ارتباط رهبری حزب جمعیت است نه به ارتباط وزارت خارجه.

>>>   یکی از خصلت های روسای جمهور گپ نا شنو و تند مزاج و انتعقاد نا پذیر خود خواه ازخود راضی همین است که اگر از کار کرد نادرست ان انتعقاد کنی بلادرنگ با خشم وخشونت حرکات احساساتی از خود تبارز میدهد اشخاص متعملق وچاپلوسی خوشش میاید که خواسته ونا خواسته از ان تعریف وتمجید کند .

>>>   تشويش نداشته باشيد عمر تان كم ماند فقط سه ماه دير حكومت نمايد بعدا تمام است
اين

>>>   ربانی بنام وزیر خارجه است کدام صلاحیت اجرایی ندارد مثلا اگر بخواهد سفیر مقرر کند نمیتواند رییس جمهور خودش سفرا را مقرر میکند.

>>>   دقيقاً همينطور است. آقاي وزير امور خارجه خبر ندارد دور و برش چي مي گذرد، تا حال خو كسي ازين آقا ابتكار مهم نديده و تنها دو نفر بچه جوان و فرصت طلب رئيس دفتر و معين اداري برنامه هاي شخصي شان را سر اين وزير عملي ميكنند. خودش مصروف سفر در داخل و خارج است و كمي بيكارتر كه شوه به جاي طرح و برنامه ريزي و رسيدگي به امور وزارت و مامورين، باز سفر تركيه ديدن اولادا و فاميل شروع مي شود.
الهام
بدخشان

>>>   هر گز نه او هچ گاهی استعفا نمی دهد این چ. کی ها میراثی با قی ما ند ه است

>>>   صلاح الدین ربانی نسبت به ریس جمهور صابقه خوبی در کشور دارد بهتر است اول خود اشرف استفعا دهد بعدآ دیگران
بدخشانی

>>>   فعلاً رابطه وزير خارجه با رئيس جمهور خراب است. لذا به خودش خوب است استعفا دهد. زيرا نا كام است. يكدانه سفير مقرر كرده نمي تواند پس براي چي نشسته است مثل كنه خود را محكم به چوكي چسپانده؟
در مقرري هاي كه انجام داده هم به بدخشي بازي و جميعت بازي شروع كرده:
١- راغي قونسل مشهد بدخشي
٢- نجم پور مستشار در تهران بدخشي
٣- معصوم بدخش مستشار وزير مختار در دوشنبه بدخشي
٤- سيد نبي مستشار وزير مختار در سعودي جميعتي
٥- قطره مستشار در اسلام آباد بدخشي
٦- نجيب الله صافي بچه بي سواد و بي تجربه رفيق معين اداري معاون يك رياست

>>>   اگر این عمل را رهیس جمهور انجام دهند یک عمل بسیار خوب وبجا است بخصوص در ساحه دیپلوماسی در افغانستان و وزارت خارجه. چون صلاح الدین در دیپلوماسی مانند یک طفل خورد سال است.زبان مادری خودرا درست یاد ندارد چه رسد به زبان دیپلوماسی. او یک انسان بیوفا وبد قول برای دوستان وهمرزمان خوداست. او برای وزارت خارجه یک شی اضافی بیش نیست.میتوان در مورد وی چیز های که واقعت دارد نوشت ولی احترام قلم اجازه نمدهد.

>>>   خدا کند که ازاین وظیفه ماقوف گردد چون یک شخص با شرم و باحیا است استعفا وی را ارزو مندم.

>>>   هنوز چه خورده چه برده كه مفت استعفا بدهد عبدالله است مربي داري مربا بخور .

>>>   به نظر بنده خيلي به نفع صلاح الدين خان است كه استعفا بدهد، چرا ؟
دليل اش اين است كه رئيس جمهور به درخواست هايش مثبت عمل نمي كند و آنقدر بيچاره را خورد و خمير مي كند كه نتواند به عنوان وزير پرُقدرت كار نمايد، لذا ميشه وزيري بيكاره، مورد انتقاد و بيچاره. در نهايت آنقدر اورا خورد كنند و خورد كنند كه ديگر آدم بر توانايي هايش باور نداشته باشد و ترديد كند. يا اينكه اين غني خان او را از طريق پارلمان به استيضاح بكشاند و بدنام از وزارت بكشد كه او وقت بيخي رسوايي و افتضاح است، استيضاح به افتضاح مبدل مي شود و از صحنه سياست نيز تا حدودي رانده مي شود. عبدالله هم نامردي است كه در هيچ گامي صلاح الدين را همكاري نكرده و نمي كند. عطا اگر كمكي هم بكند خودش در خطر است، و از جانب ديگر او دانشيار نفر عطا تيشه را به ريشه وزير زده ميره با رفيق بازي هايش و وزير را بدنام تر مي كند. همچنان معينك اداري به جاي همكاري، او را تيله ميكند. جالب است اين روزها در هرجاي نوشته مي كند (سرپرست وزارت امور خارجه و معين اداري) چوكي ناديده منتظر است وزير كابل نباشه. سابق هر معين نوشته مي كرد (معين سياسي / اداري و سرپرست وزارت خاجه). شاد باشي معين جان چند روزي بدرنگان من هم همين قسم آمر ضعيف داشته باشم خودم را به جايش به چشم مردم ميزنم.
قدرت الله صداقت
از مسكو

>>>   صلاح الدین بچیم مقاومت کن.
ع

>>>   اقای صلاح الدین ربانی از طرف داکتر عبدالله عبدالله نظر به تقسیمات پنجاه پنجاه بحیث وزیر امور خارجه تعین وتوظیف گردیده اشرف غنی نمی خواهد ونمیتواند که انرا از وزارت خارجه کنارکند قومگرایان ومعتصبین قوم وزبان و منافقین به اینکار ارزوی تان موفق شده نمیتوانید ....

>>>   اقای صلاح الدین ربانی مانند خود در وزارت خارجه که دیپلوم های ساختگی و پاکستانی دارد یا خلاف رشته چون نلدوان برقی دوکتور طب اشخاص نظامی از وزارت دفاع و وزارت داخله را جمع نموده ایا با موجودیت چنین اشخاص روابط دیپلوماسی کشور بهتر میگردد. وطنداران عزیز این خواب است و خیال.

>>>   دستان عزیز قضاوت بدست شما :ایا صلاحالدین ربانی باوزرای اسبق وزارت خارجه وطن عزیزتان چون موسی شفیق . نوراحمد اعتمادی . دوکتور شاولی. شاه محمد دوست دوکتور عبداله .دوکتور اسپنتا قابل مقایسه است؟ دستان را باکنید واز خداوند <ج> تقاضا نمایم این چه بدبختی را بالای این بنده های بیچاره ات اوردهی تو رحیمی رحم کن.

>>>   او ماقوف نمیگردد ادرس وی از اذرس اقای اشرف غنی کرده بالاتر است و مجاهدین را سپر نموده ولی ادرس بالاهی وی انگلستان است. کویند: بچشم دوستان خاک زنید ولی بچشم مردم نمتوانید. به گفته نورمحمد خان ترکی < دخلق زور د خدای زور دی>.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است