شورای عالی صلح فقط به طالبان روحیه می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116559 منبع: پرینت

شورای عالی صلح جز روحیه دادن به طالبان، کسب منفعت های مالی برای خودش و اتلاف وقت، هیچ کارایی دیگری در آوردن صلح به افغانستان نداشته و تاکنون مذاکرات چهار جانبه که در افغانستان، پاکستان یا قطر صورت گرفته، کدام تاثیر مثبتی بر امنیت و ثبات افغانستان نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، نادر شاه بحر عضو مجلس نمایندگان امروز 12 جوزای 1395 در جلسه علنی پارلمان در رابطه با موضوع رهبری جدید طالبان عنوان کرد: از آنجایی که تثبیت رهبری جدید در گروه طالبان همواره با خونریزی مردم مظلوم افغانستان همراه بوده و وی برای جمع آوری قوای بیشتر در اطراف خود و ایجاد اتحاد و انسجام در نیروهایش دست به حملاتی علیه غیر نظامیان می زند، باید تجدید نظر اساسی نسبت به مذاکره و صلح با طالبان انجام گیرد.

وی ضمن بی تاثیر خواندن مذاکرات صلح اظهار داشت: شورای عالی صلح جز روحیه دادن به طالبان، کسب منفعت های مالی برای خودش و اتلاف وقت، هیچ کارایی دیگری در آوردن صلح به افغانستان نداشته و تاکنون مذاکرات چهار جانبه که در افغانستان، پاکستان یا قطر صورت گرفته، کدام تاثیر مثبتی بر امنیت و ثبات افغانستان نداشته است.

او گفت:خواهان تجدید نظر حکومت وحدت ملی در تمام مسائل جنگ و صلح، سیاست های داخلی و خارجی در قبال طالبان هستم.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... به اين شوراي صلح طالبي چرا از بين نميرود مردم را تباه كردن دشمن را قوي ساختند.

>>>   جایکه افرادمفتخورولاوبالی وبیکاره ازچندین قوم که حتی صابون هم ازایشان جورنمیشود کاندید شورای صلح میشوند اولا پیرگیلانی که تازه ریس شورای صلح تعین شد فتوا دادکه جنگ علیه طالبها مشروع نیست علیه دولت مشروع است ....به این خ...گپ زدن خودرایادندارد واین خلیلی که بغیر ازاینکه هرروز برضددولت به گپهای بیهوده خلیلی پیش مظاهره کننده گانش به تعقیبش چه گپ است اولا آراامی بعدش... موضوعات ضد قومگرایی راشعارمیدهند نه صلح میشود درافغانستان ونه هم آرامی وامنیت
برقرار میشود وقت ماافغانها به ششطرف همسایه های ما فروخته شدیم این یکگپ ناق است هرروزگپ صلح هرروزدرراه مردم بیگناه ازموترپایین شده بقتل میرسند هرروز فساد قتل دزدی بغاوت ترور اختطاف انتحاری زیادشده روان است غنی عبدالله درسفرهای بیهوده مصروف استند.
محمدسعیدفاضلی ازاداره امور

>>>   در افغانستان هميش مرده ها كار ميكنند، اكثريت اعضاي اين شورا بالاتر از سن تقاعد هستند، بشمول پير صاحب، و اكثر شان أمراض رنگارنگ هم دارند، از مرده چه بايد داشت. رئيس جمهور خودش از امريكا معاش تقاعدي ميگرد،

>>>   وقتی زیادتر قوم کرزی و اشرف غنی در پاکستان حضور دارند و از تمام حقوق و مزایای مردم این طرف مرز استفاده میکنند و به گونه ای از هر دو آخور میخورند به نظر شما با غرور احمقانه ای که دارند آیا حاظرند غلامی پنجابی ها را رها کنند و با دری زبانها در یک قدرت قرار بگیرند؟
در طول تاریخ 150 سال گذشته که اینها توسط بریتانیا به قدرت سیاسی افغانستان دست یافته اند و خط مرزی بین افغانستان ایجاد کردند و نیمی از خاک افغانستان را به بریتانیا تحفه دادند آیا حاظر میشوند امروز دست از غلامی بیگانگان بر دارند و در یک صلح دائمی برای آزادی پیشاور و بلوچستان از دست بیگانگان تلاش کنند؟شورای عالی صلح همه و همه یک بازی است تا جنگ افغانستان دوامدار و طولانی تر شود چیزی که از گذشته تا اکنون شاهدش بوده ایم .
علی احسان المان

>>>   شوراي عالي صلح روحيه به مردم ستم ديده خود بالأخص به نيروهاي امنيتي وجانبازان كشور خود ميدهد. جنگ وكشتن تنها راه حل نبوده ، باز مانده دريچه به كسانكه إز دل علاقه مند صلح وبازگشت به زندگي عادي در كشورشان هستند ضرورت مبرم است .
زمان مصارف كذاف ومصرف پول بي حساب گذشت اكنون نه پول بي حساب نه دست باز نه هم زمينه استفاده سوء مساعد است .

>>>   نه تنهاکه این شورای به اصطلاح عالی صلح روحیه طالبان وطنفروش را تقویت میبخشند وضر مالی بیشتر به کیسه خالی ملت وارد میاورند مزید بران روحیه وتلاش قوی مدافعین کشور را متزلزل میسازند از شانزده سال به اینطرف مردم ما بنام صلح با قاتلین ملت و وطنفروشان قرن حاضر غلامان اجنبیبنام طالبان زن ومر پیر وجوان وحتیطفل صغیر مردم ما قربانی این نام صلح گردیده اند کسیکه سالهای سال است که با گرو دادن .... دستور استخبارات بیگانه را به اغراض رسیدن هدف شوم انکشور عملی میکنند وهر باری که صدا صلح را دولت افغانستان برای انها پیشکش کرده انها با قتل وقتال وحملات انتحاری پاسخ دولت را داده اند واصرار شان در جنگ است ایا دیگر کار این شورای مفتخور که اکثریت شان از طرفداران ان گروه و حزباسلامی گلبیدین هستند وریس این شورا جنگ با طالبان را مردود میداند و با تحریک معاون ارشد همین شورا مردم را به تظاهرات خیبانی کشانده و قول وبال می اندازد وجنایتکاران مفسدین فی الارض بنام طالبان خو معلوم که چه کسانی هستند پس موجودیت چنین شورای صلح معاش بگیر مصرف کن و...وطنفروشان طالبان که استقلالیت خود شانرا ندارند فکر کردن و مصرف کردن بیشمار پول از طریق همینشورای نامنهاد عالی صلح بی مفهوم و بی قدر دانستن خون شهدای این کشور نیست که توسط همین مزدوران طالبان اله دست پاکستان ریختانده شده است پس بهتر است که ازین مضوع عجالتا الی رو اوردن خودهمین جنایتکار به صلح در وازه این شورا بسته شود وهم دولت پیشنهاد صلح را پیشکش انها نکند تا خود انها حاضر به مصالح نشوند باید قاطعانه انها را از زمین وهوا سرکوب کرد .

>>>   بيا منحيث إنسان سالن موضوعاتي را از مثبت وسالم ببينيم . ما افغان هستيم وهر افغان وطن عزيز خودرا دوست دارد خون جان ومال خودرا درين راستا قرباني داده وميدهد . ناحق وبدون مزد در خدمت بيگانه گان نباشيم . تهمتها هاي ناحق وبيجا جز افزايش نيگراني وطنداران مفادي ندارد . عفت كلام شرافت إنسان را نشان ميدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است