لطفا به قربانیان مسافر قندوز نگاه نکنید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116541 منبع: پرینت

طالبان در جریان اختطاف تعداد زیادی از مردم ملکی و غیرنظامیان در شاهراه قندوز_تخار، 16 تن از مسافران ربوده شده را به فجیع ترین وضع تیرباران کرده و کشتند.

براساس اخبار واصله، طالبان هم اکنون در یکی از مساجد شین تیپه ولسوالی علی آباد قندوز دادگاه صحرایی برگزار نموده اند تا در مورد سایر مسافران ربوده شده تصمیم بگیرند و این در حالی است که منابع مردمی در ولایت قندوز می گویند که مسافران ربوده شده به دستور یکی از فرماندهان حزب اسلامی در روستای شین تیپه ولسوالی علی آباد که با طالبان همکاری دارد، تیرباران شدند.

بر بنیاد این خبر با پا در میانی بزرگان قومی طالبان، 8 تن از مسافران را آزاد کردند اما 10 تن دیگرشان هنوز در بازداشت بسر می برند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703522892.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703522145.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703524078.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703523089.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703522649.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703522583.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010703523627.jpg

 

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ع وغ را چه اولاد انها در خا رج از کشور است واه به حا ل غریب و بیچا ره که دربه در شد

>>>   در سا ل از عمر حکو مت وحدت ملی می گذرد تا به ما وزیر دفا ع و ریس امنیت سر پرست داریم شما قصا وت نما ید

>>>   این مسلمانی است؟ این کار کافر نیست که اجیران پاکستانی کردند. ادریس نورین از کندز

>>>   کسانی هستند که در داخل نظام به نفع دشمن استخبارات منطقه به خصوص پاکستان به چنین اعمال دست میزنند.
قانت از کندز

>>>   لطفاً به برادران ع و غ توهین نکنید آنها فقد ناراضی هستند الفاظ رکیک و توهین آمیز در شان این برادران ارگ نشین نمی باشد
محاجر

>>>   جای تعجب این است:
که این عملیات طالبان در روز روشن برای یک ساعت با چند موتر 304 کلان در حالیکه میشد از هوا و زمین دیده شود جریان داشته ولی ما از امکانات هوایی هم همواره سخن میزنیم . کجا بودند این هوا بازان . بدون شک مسوولین امنیتی قندوز باید باز خواست شوند.

>>>   خدایا چه وضعیت آمده گناه مسافرین چیست
.... اشرف وعبدالله

>>>   از چنین اوضاع نابسامانی واقعا دلگیر شدم . فعلا در افغانستان بنام اسلام هر کاری میشود .
حبیب الله یوسفزی

>>>   هوالله
این را میگویند منافقت
به این معنی که طالبان هم اکنون درهر نقطه از کشور بنابر عدم بیعت با امیرالمونین دیرزو وامروز درهرگیر نبرد های سرسختانه هستند وچی بسا که که قومانان حزب اسلامی دستور قتل مسافرین صادر نموده وقوماندان طالبان انهارا به شهادت بی رسانند جای بسا تاسف هست که این گون شرارت ها همه ما را به گودال نیستی ثوق داد مگر عبرت وپند نمیگیریم

>>>   اشرف و همکارانش با چه وجدانی به این عکسها می نگرند؟ آیا آنان غیرت دارند که در برابر این وضعیت هیچ عملی جدی انجام نمی دهند؟ و باز بر طبل صلح با این جنایت کاران می کوبند؟ آیا صلح با این موجودات اصلا معنا دارد؟ اگر ای جانیان از غیر پشتونها بودن آنگهی می دید که بچه هو زنهای شان را هم می کشتند و هیچ درنکی را جایز نمی شمردند ولی الان که این جانیان از قوم خود شان هستند نمی خواهند آنان را از بین ببرند و یا اقدامی بر علیه آنان بکنند!

>>>   این هم خدمت دیگرازناقلین اگرغم ناقلین درشمال خورده نشوداین آش است واین کاسه

>>>   ایا میدانید چرا این نوع جنایت های فزیحانه صورت میگیرد مگر طالب انسان نیست ؟رحم وعطوفت ندارد ؟وراستی تا این انازه قسی القلب وبی روت است ؟ و...شاید همه ای اینها راباشد اما کار از بالا ها خراب است جهان کفر طی یک موافقه وپروتوکول هنگام خروج روسها از افغانستان باین نتیجه رسیدندکه باید نهضت های اسلامی واقعی را از میان بردارند وکشور های اسلامی را خورد وضعیف سازند وثروت های ملی انها را به یغما ببرند برای تطبیق این مامول باید گروه های را از داخل انها تشکیل وتربیت نمود تا انها ازیک طرف همدیگر خودرا به فجیح ترین صورت به قتل برسانند وهرقدر که کشته شوند انها به هدف های از پیش تعیین شده نزدیک تر میشوند واز سوی دیگر ان تصویر هارا در جهات پخش نموده وجهه وشهرت و صورت اسلام ومسلمان را به جهانیان کریه وبد معرفی نمایند وانها در پیاده نمودن این برنامه با موفقیت کامل به پیش روان هستند وبه هرکاری قادر اند مگر اینکه چاره ای اراده ای پروردگار را نیافته اند که چگونه العیاذا بالله ان را منقلب سازند ونخواهند توانستانشا ء الله
شیح علی بلخابی سرپلی

>>>   .... بر طالبان بی... که عقده دل شانرا از کشتن رهبر بدنام شان منصور جنایتکار بر مردم مسافر بی دفاع ملکی میکشند همیشه این لجوجان و... از مساجد سنگر میسازند واز مساجد محکمه صحرایی درست میکنند ودر مساجد بخاطر کشتن نمازگذاران بمب گذاری میکنند ودر مساجد بنام ملا وچلی خود را مخفی میدارند این گروه مزدور نام نهاد شده پاکستان بر مزدورا وجاسوسان شان بنام طالبان اعمال ضد اسلامی وضد انسانی وبشری را در کشور ما انجام داده که این اولین واخرین ان هم نیست تا زمانیکه این خاینین وجنایتکاران بشری از بین نروند به این کار شان ادامه خواهند دادند اما میدانیم عمر ظالم خدا ناترس کم است زود است که این گروه بدنام یا کشته در این خاک شوند ویا گریه کنان دوباره به نزد باداران شان فرار کند به پاکستان کسیکه غیرت.... خودرا نکند از انهانباید گله انجام کار انسانی را داشت .

>>>   خداوند ریشه ظالما را از روی زمین بر کنه....بر ظالم.به چی گناهی اینطور قتل عام شدن این مظلوما؟!!

>>>   نداشتن استخبارات فعال ووطندست نتیجه اش همین است در اخبار امروز خواندیم که پولیس دو.تن از منسوبین ریاست ده امنیت ناملی را به جرم آدم ربائی دستگیر کده اند امنیت ما مصروف سرقت آدم ربائی دسیسه بازی است تا زمانیکه این کمپنی خصوصی به اداره ملی تبدیل نشود این کنمبودی در دستگاه حکومت موجود است در فاصله پنج کیلومتری خود از اشرارذ خبرنیستند که چی جریان دارد

>>>   ....براین قاتلان ومزدودوران دشمن اسلام اینها چه گناه داشتند من برای مردم خود وعده میدهم که افسرارتش هستم هرگاه طالب{یهودان معاصر}ویا دست داشتن با طالبان رادردست من بی افتند یک لحظه وقت زنده ماندن را برای شان نمیدهم وبه همه منسوبین نظام میگویم که با لای اینها رحم نکنید>>>
حق پرست مزارشریف

>>>   خدا این گروه خشک مغز را نابود کند

>>>   ظالمانه است
جوزجانی

>>>   عاملین این جنایت ها را که ناقلین وحشی اوغان است باید از شمال و مرکز کشور بیرون کرد۰

>>>   مردم در برابر این گروه وحشی سکوت می کنند
و دولت هم بی برنامه قتل این ها اوج ستم گری و حیوانیت این گروه خونخوار نشون می ده
واسع کریمی
فراه

>>>   افسوس بحال این مردم اشکم گرسنه وبیچاره ولعنت خدا برهرکیکه این را کرده... برحکومت خاین وتماشاچی وبیغم باش .
مسافرجبری

>>>   مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِكَ فِي الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ (32-مائده)
از اين روى بر فرزندان اسرائيل مقرر داشتيم كه هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پيامبران ما دلايل آشكار براى آنان آوردند [با اين همه] پس از آن بسيارى از ايشان در زمين زياده ‏روى مى‏كنند./

>>>   هم وطنان گرامي اين رفتار وحشيانه اي كه در شمال ميهن عزيز ما روخ داده!
كاري يك روز دو روز نيست!
ديروز در زابل گلوي خواهر 9ساله ما بريده شد ! اما ما آن درد را از خود ندانستيم!
امروز برادران ما به بدترين شكلش به شهادت ميرسند ! ولي ما غم مردم شمال ميدانم!
و آن را مرز بندي مي نمايم تا حس انساني خود را مجاب نماييم.!
اما: اما اگر هسته اين وحشي ها را در جايش(ارك) نخشكانيم،شايد همين حالا يا فردا
و يا ... نفر بدي اش من و تو باشيم.
به پا خيزيم تا ريشه جاهليت را بخشكانيم ، من و تو (ما)
هوادار جنبش روشناي
ل م

>>>   من پشتون هستم من ناقل هستم من خجالت هستم از کار قوم های خود کاش ما ای رقم نبود .
گل زمان خان

>>>   عاملین این کشتار هیچ طالبی نیست بجز ارگ
اشرف غنی وباند پشتونی اش با جان ودل تلاش میکنند تا تمام اقوام افغانستان را تضعیف نموده وقدرت پشتونیمی را در افغانستان حاکم نموده وافغانستان را به همان شکل چتلستان و کوچیستانش حفظ نماید دیگر هیچ انگیزه خدمت برای این قوم موجود نیست.
تنها راه رسیدن به هدف تامین امنیت در افغانستان همدستی دیگر اقوام درمقابل پشتونیستی است اگر دیگر اقوام دست زیر الاشه بنشینند و نظاره کنند همه به چاه نابودی رفته اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است