هدف رفت و آمد خبرنگاران پاکستانی چیست؟(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116537 منبع: پرینت

هدف از برنامه رفت و آمد خبرنگاران پاکستانی به افغانستان چیست؟

برخی از خبرنگاران پاکستانی درکابل: برخی می خواهد فعالیت های رادیو پشتونخواه را در افغانستان ترویج دهند. از آنجاییکه هیچگونه اطمینانی به رژیم پاکستان نیست، هر گونه فعالیت خبرنگاری که آنرا بگونه ای میتوان استخباراتی خواند محکوم نموده و از حکومت می خواهند راه برای فعالیت های استخباراتی پاکستانی ها در افغانستان مسدود نماید.

حالا توجه بفرمایید به برنامه ای که اسدالله داوود زی که احتمالآ پسر عمر داوود زی سفیر سابق اقغانستان در پاکستان می باشد. اسدالله داودزی مسوول برنامه رفت و آمد خبرنگاران افغانستان و پاکستانی موسسه اکوال اکسیس روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت: هدف از راه اندازی چنین برنامه‌ها تقویت روابط رسانه‌ای میان دو کشور و شریک ساختن معلومات میان خبرنگاران می‌باشد.

به گفته آقای داودزی، برای خبرنگاران که در این برنامه 8 روزه از پاکستان به کابل آمده‌اند تا با همکاران افغانستان در رابطه به خبر رسانی گفتگو نمایند.

ثنا اعجاز یکی از زنان خبرنگار رادیو پشتونخواه در صحبت با رادیو آزادی گفت: ما کلتور و زبان مشابه داریم اگر برای ما در اینجا کدام مشکل به میان آید این درد مشترک همه ما است بعضی اوقات نیاز است تا بخاطر احساس درد یک دیگر رفت و آمد نمایم.

خانم ثنا خبرنگار رادیو پشتونخواه شاید زبان مشترک داشته باشم ولی از فرهنگ مشترک چیزی را که ما از پاکستان دیده ام فقط فرهنگ خشونت و ادم کشی چیز دیگری نمی باشد.

مردم افغانستان به این رفت و آمدهای افراد نامعلوم به افغانستان به دیده شک و تردید می نگرند. پاکستان از رفت و آمد این خبرنگارن فقط اهداف استخباراتی داشته و می خواهد. مانند همیشه بر پیکر خونین افغانستان بیشتر ضربه بزند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010643353159.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010643354110.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606010643351815.jpg

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مــــــــا هرگز با ترورستان منا فقان وجه مشترک نداریم وازانها نفرت داریم هرپاکستانی دشمن ماست به هرمسلک که باشد

>>>   ای اس ای پاکستان از هر وسایل ممکنه که بتواند از طریق ان هدف جاسوسی شانرا بدست اورند کار میگیرد تا امروز که هزاران جنایت ضد بشری وانسانی توسط افراد استخدام شده ای اس ای در این کشور انجام داده اندهمین خبر نگاران کجا بودند چرا صدای شانرا بلند نکردند وجلو اعزامی هایای اس ای را که از سرحد پشتون خوا داخل کشور ما ساخته شده اند جلو شانرا نگرفتندبا روزنامه نگارانوخبر گذار ما هوشیار باشند تا زمانیکه مطمین صد در صد از صداقت انها در کار خبر نگاری مطمین نگردند اخبار ویافته ها شانرا با انها شریک نسازند وضمنا ریاست امنیت ملی در مورد همین اشخاص که از پشتون خواه خود را معرفی میکند وادعای خبر نگاری ازادانه را دارند جدا متوجه انها باشند قهرمان ملی کشور احمد شاه مصعود را از نام خبر نگاران بشهادت رساندند متوجه اینها باشند که همچو حالت دوباره تکرار نشود .

>>>   ما سر و سرو حكومت گنده را نفاميديم پشت پرده چيست خدا ميداند

>>>   کلتورتان تو سرتان بخورد ننگ بر شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است