حکم زندان ملکه زیبایی برای توهین به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116519 منبع: پرینت

دادگاه ترکیه ملکه زیبایی سابق این کشور را به اتهام توهین به "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در شبکه های اجتماعی به 14 ماه زندان تعلیقی محکوم کرد.

به نقل از رسانه های ترکیه، "مروه بیوک ساراس" 27 ساله که اکنون مدل لباس است، متهم به توهین به کارمند دولت ترکیه بوده و در صورت محکوم شدن مجدد، حکم صادره درباره وی اجرا خواهد شد.

وی که در سال 2006 میلادی ملکه زیبایی ترکیه شد، پس از سرودن قصیده ای تمسخر آمیز علیه اردوغان در "اینستاگرام" در سال 2014 برای مدتی کوتاه بازداشت شد.

دادستان وقت استانبول، این اقدام را توهین به اردوغان دانست که در آن زمان نخست وزیر بود.

از هنگام ریاست جمهوری اردوغان در سال 2014 تا زمان حاضر حدود 2 هزار شکایت درباره توهین به وی مطرح شده که در چارچوب قانونی است که توهین به رییس جمهوری را منع می کند، اما این قانون قبل از اردوغان به ندرت استفاده می شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   توهین به انسان گناه و جرم است واگرملکه زیبایی هم باشد ،بهترین زیبای سخن نیک است وتوهین به انسانها کار عدم خرد وناتوانی عقل است .
عبدالله ریحان

>>>   به نظر دهنده اول!
اگر قرار بر این باشد که بخاطر دشنام کسی را محکوم به زندان کنی، چه فکر میکنی که چقدر مردم افغانستان بندی خواهد شد؟
اولش خودت.آیا در زندگی با کسی جنگ نکرده یی؟ کسی را دشنام نداده یی؟
رییس جمهور یک کشور نیز مانند تمام اتباع دیگر یک کشور دارای حقوق و مکلفیت های مساوی در یک جامعه است و از نگاه قانونی هیچ امتیاز حقوقی برتر نظر به افراد دیگر جامعه ندارد و میتواند مورد انتقاد قرار بگیرد .
مقصد من این نیست که من از دشنام و یا توهین پشتیبانی کنم، بلکه مقصد من آن است که جزایی که برای آن در نظر گرفته میشود، منصفانه نیست. در غیر آنصورت هر دریوری که در هنگام دریوری با یکدیگر پرخاش میکنند و یکدیگر را حرف های رکیک و توهین آمیز و دشنام میدهند، باید محبوس شوند. این یک کار عقل مندانه و عادلانه نیست.

>>>   توهین به فرزندان یهود گناه است نا بخشودنی
محاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است