لاوروف خبر از جنگ جهانی سوم می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116514 منبع: پرینت

آیا جنگ جهانی سوم نزدیک است؟
"سرگیی لاوروف" وزیر خارجه روسیه خطر شعله ور شدن آتش جنگ جهانی سوم را بعید دانست.

العالم: "سرگیی لاوروف" این مطلب را در گفتگو با روزنامه روسی "کومسومولکایا پراودا" بیان کرد.

وی گفت: کشورهای جهان همچنان مصیبت های جنگ جهانی دوم را به خوبی به یاد دارند و اجازه شعله ور شدن آتش جنگ جهانی جدیدی را نمی دهند.

لاوروف آمادگی روسیه برای ادامه پاسخگویی به فعالیت های خطرناک غرب مانند توسعه ناتو را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه روسیه افزود: کشورهای غربی سیاستی برنامه ریزی شده برای بازدارندگی توانایی روسیه و جلوگیری از تکامل او در آسیا دارند و پس از پایان دوره "ایوان مخوف" کسی نمی خواهد روسیه ای قوی و دارای اعتماد به نفس وجود داشته باشد.

ایوان مخوف روز 25 اوت 1530 در مسکو متولد شد و یکی از تزاران امپراتوری روسیه بود؛ این لقب را بخاطر جنایت های بی‌بدیل ایوان در کشور روسیه به وی داده اند. ایوان چهارم از اواسط سلطنتش بدلیل خیانت بسیاری از بویارها «نجبای روسیه» دچار بدبینی شد و دست به قتل و کشتار زد. وی 12 هزار نفر از بویارها را از بین برد و زمین‌های آنها را تصاحب کرد. ایوان مخوف پس از کشتار هزاران بویار دستور داد تا اهالی شهر نووگورد در شمال مسکو را که شورش کرده بودند، در رودخانه غرق کنند؛ جنون مرگبار ایوان تا جایی پیش رفت که پسر بزرگش را نیز به ضرب چوبدستی کشت. سرانجام ایوان مخوف در سن 55 سالگی در روز 18 مارچ 1584 میلادی در مسکو بر اثر سکته قلبی درگذشت و در پی مرگش روسیه برای چندین دهه دچار آشوب و هرج و مرج گردید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لاوروف وزیر خارجه روسیه را تب بهاری گرفته وسخنان بی جا بی مهفوم از دهن اش خارج میشود ،بهتر است وضعیت فعلی مملکت خود را اصلاح کند وگپ های کلان را را کنار گزارد .
عبدالله ریحان

>>>   روسیه در تاجکستان در سرحد افغانستان خودش قوای نظامی جابجا کرده است.
آیا تاجکستان جز خاک روسیه است؟ آیا افغانستان کدام وقت اعتراض کرده است؟
همانطوری که دولت تاجکستان و روسیه بخاطر جلوگیری از خطر تروریزم ، این موافقتنامه را امضا کردند، کشور های بالتیک و اروپای شرقی نیز بخاطر جلوگیری از حملات روسیه و یا خطر های دیگر که مربوط به جنگ در شرق میانه میشود، از کشور های ناتو خواسته اند تا امنیت آنها را تامین کنند.
آیا سرزمین اصلی روس ها کجاست و فعلآ چقدر سرزمین را زیر کنترول خود دارند و در دوران شوروی چقدر سرزمین را زیر کنترول خود داشتند؟
پس کشور های اروپای شرقی و کشور های بالتیک نمیتوانند اطمینان کامل بالای روس ها داشته باشند که یک روزی دوباره آنها را زیر تصرف خویش نیاورد، بنا از کشور های ناتو تقاضای کمک کرده اند.

>>>   امریکا و ناتو موجب ناآرامی در جهان شدند

>>>   در جواب نظر دهنده دوم باید گفت بله تاجیکستان جزئی از خاک روسیه است زیرا در زمان اتحاد جماهیر شوروی جزئی از جمهوریهای شوروی سابق بوده است و بعد از فروپاشی شوروی حفاظت از این کشورها از لحاظ امنیتی و دفاعی بر عهده روسیه است برای همین است که روسیه در این کشورها فعالیت نظامی دارد زیرا حفاظت از این کشورها بر عهده روسیه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است