لطفا بیش از این تاریکی منتشر نکنید...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۵/۳/۱۱ کد خبر: 116488 منبع: پرینت

تقلیل دادن یک جنبش سترگ اجتماعی به رقابت های سخیف شخصی، شرم آور و بزرگترین جفا و استهزا نسبت به وجدان بیدار جمعی توده ها و جوانان مدنی خواه است که قدرت تغییر و پویایی را در همایش های خیره کننده ی خیابانی می دانند.

نشانه های زوال اخلاق سیاسی و انحطاط باورها و تعهدات اجتماعی را از همین نوع صف بندی های تفرقه افگنانه و سطح گفتارهای کودکانه ی جاری در میان مدعیان حق مردم، می توان به روشنی دید.

بسی جای تأسف است که جنبش روشنایی، بجای آن که مبدأ خیزش های بیدارگرانه و مرجع قدرت مشروع مردمی و مظهر ظهور بلوغ اجتماعی باشد، دارد به عرصه ی خود بزرگ بینی های متفرعنانه ی عده ای و سکوی تهمت و تلون و تجدید اعتبار و تمدید اقتدار گروهی دیگر تبدیل می گردد.
جامعه ی هزاره ظلم و جفا و دروغ و دغل از حاکمان زیاد دیده است؛ حال دوستانی که خو درا دایه های این مردم و

"دالایی لاماها"ی جنبش روشنایی میخوانید، مردم از عدالت طلبی تان تیر هستند، لطفا این جامعه را با تنش و چالش، فرسایش و لرزش، کاهش و ریزش جدید دچار نسازید...

لطفا بگذارید این مردم همانگونه که تاحالا راه خودرا از خرابه های تاریخ به سمت شاهراه آموزش و پرورش، دانش و دانایی، صلح جویی و مدنیت خواهی، آراستگی و آرامش پیدا کرده اند، به این راه خویش، خود پس از این هم ادامه دهند.

شما اگر از آدرس این مردم و از مجرای رأی و حمایت آن ها، رهبر و سرور شده اید، اگر وکیل و وزیر شده اید. اگر استاد و رهیاب شده اید. اگر سخنگو و سخت گو شده اید. اگر پولدار و سرای دار شده اید. اگر صاحب زره و فربه شده اید. اگر محترم و معتبر شده اید، اگر ارگ نشین و صدر نشین شده اید نوش جان تان، خدا خیر و برکت به مال و عیال و شال و کمال تان بدهد، این مردم از شما معجزه ی"روشنایی" نمی خواهند؛ لطفا بیش از این، "تاریکی" منتشر نکنید...!

حمزه واعظی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برقی شدن یک مملکت ازجمله ای پروگرام های بنیادی یک کشور به شمار میرود.انرجی برق نه تنها برای روشن ساختن منازل ضرورت مبرم است، بلکه برای تسخین، پخت و پز، تنویر جاده ها واقتصاد وصنعت مملکت حتمی میباشد. تمام باشنده گان یک سرزمین بدون تبعیض وتعلق به یک قوم وزبان ومنطقه به روشنایی وگرمی آن نیاز دارندو مستحق آن میباشند.اما شوربختانه درافغنانستان این اساسی ترینحق انسان هم به معامله وکشمکش های سمتی وملیتی روبرو است.یک تعداد انسان های خاین ، مزدورورانده شده برای ارضایی عقده های تفرقه افگنانه وغیر انسانی شان تلاش دارند ازین نیاز بشری مردم ماسو استفاده وآنرا بیک معضل سیاسی وقومی تبدیل نموده تا بهاغراض شوم وغیر انسانی نایل گردند.درمملکتی که پلان گذاری سنجیده شده موجود نباشدو چند پادشاه وشحنه داشته باشد،حال مردم بینوا بهمین منوال است!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است