آیا حزب جمعیت اسلامی احساس خطر می‌کند؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۵/۳/۱۰ کد خبر: 116461 منبع: پرینت

یک منبع گفته است که استاد عطا محمد نور و صلاح‌الدین ربانی تلاش دارند تا حزب جمعیت اسلامی را هر چه بیش‌تر منسجم‌ بسازند تا به عنوان یکی از بزرگترین بسترهای مردمی در مسایل مهم کشوری نقش بازی کنند.

اما چرا جمعیتی‌ها حالا به این فکر افتادند؟
پس از حرف‌ و حدیث‌های آمد آمدِ گلبدین حکمتیار و گپ و سخن‌هایی از توافق حکومت با حزب اسلامی، حالا احساس می‌شود که جمعیت اسلامی وارد فصل جدیدی از فعالیت‌های سیاسی اش در کشور می‌شود.

حضور شخص گلبدین حکمتیار و فعالیت‌های رسمی حزب اسلامی در توافق با حکومت با امتیازاتی ‌که به این حزب از سوی حکومت در توافقنامه ذکر شده، زنگ خطر برای حزب جمعیت محسوب می‌شود.

همچنان حضور چند روزه سرپرست ولایت بلخ و ملاقات‌های پی هم او با سران حزب جمعیت حتی با آنانی ‌که اختلافاتی پس از انتخابات 93 نیز در میان بوده، نشان می‌دهد که حزب جمعیت احساس خطر می‌کند و می‌خواهد دست به کار شود.

راستی‌هم رهبران جمعیت اگر هرقدر منسجم حرکت کنند، به سود شان خواهد بود. یا به عبارت دیگر، برگشت حکمتیار سبب انسجام حزب جمعیت اسلامی شده است، حزبی ‌که پس از کشته شدن استاد ربانی، به ویژه در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری دچار اختلافات درون‌ حزبی شده بود.

نسیم نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در واقع از سالیان متمادی جمعیت اسلامی لگد ای اس ای وپاکستان را میخورد که اقای حکمتیار وحزبشان هم پس لگدی انها بوده نه از امروز بلکه مدتهاست که اثرات منفی این پس لگدی را احساس وان را با جسم وجان لمس مینمایند بیچاره جمعیت وجمعیتی ها که مانند یتیم بچه ها ازسوی همه از داخل وخارج مورد تهدیدوسرزنش بوده چهره اش نزد بی دینها وتکنوکرات ها و ملحدین وکمونیست ها خنک به نظر می اید زیرا اینها هرگز معامله گری و تنازل وسازش رابلد نبوده همیشه به صراط المستقیم وراه راست روان اند از مدت ها بدینسو حزبی ها وبادران شان قوماندان هاوافراد این سازمان ملی ومسلمان را قتل وقتال نموده هربار که شمشیر کین را متوجه اینها نموده اند کمتر از بیست تاسی فرمانده ای انها را نکشته انداگر اقای حکمتیار وگروهک شان در شرایط اینها قرار میداشت بیست سال قبل در دیار عدم ونیستی رهسپار میگردید وکنون اثری از انها دیده نمیشد
هرگاه فقط ضربات خارجی متوجه اینها بودی کار ساده واسان بود انفجاراتی از داخل هم جسم نحیف جمعیت را خرد وضعیف ساخته است بسیار کسانی از نام این تشکیلات به لب نان وجاه رسیدند ولی تمام هم وغم شان در پی تضعیف ونیستی جمعیت میباشد در پیشاور هم سازمان های استحباراتی شرایط را طوری ناهم گون میساختند که همه گروه را یک طرف وربانی صاحب را در طرف دیگر قرار داده بودند در حکومت موقت نصیب این حزب کمیته ای عمران وباز سازی شده بود ولی رهبر جمعیت چه شعاری باصفارا دران هنگام سر داد بلی ! {چون جمعیت بیشتر از همه درجهاد ومبارزه سهیم است باید کشور خود را نیز که سخت مجروح گردیده دوباره عمران وابادان سازد}
اما ازین که اراده رب العزت طوری دیگری رقم خورده بود با وجود همه مخالفت ها وممانعت های دیگرا ن این سازمان اثرات قدرت واقعی خودرا به نمایش گذاشت وحکومت اسلامی را با وجود سنگ زنی ها وجلوگیری وممانعت هایقوی ترین وبزرگترین کشورها وسازمانهای منطقوی وجهانی تا توانست رهبری کرد که بلاخره وقتی از ناحیه ای زور ونیرنگ عاجز امدند دست به ترور شخصیت های دست اول انها برامده وتاهنوز دست ازین توطءه برنداشته اندما که به صلاحی عطای اسماعیل های خود می نازیم {صلاح الدین ربانی وعطا محمد نور واسماعیل خان }به مبارزه ومقاومت ایمانی وملی خود ادامه داده وخواهیم دادتا بلاخره پوز مغرضین ومعاندین به خاک مالیده شود وما پیروز وبهروز از میدان برخواهیم امد
از تگذار سرپل

>>>   وقتی خارجی ها بخواهند عناصر دست نشانده واجنت های معلوم الحال خودرا مشهور بسازنداول اورا تروریست وخطرناک معرفی نموده همه را از میترسانند اورا درلیست سیاه شامل میسازند هنگامیکه به شهرت کافی رسانیدند وهمه را ازاو هراسان ساختندبعد به اوچهره ای انسانی میدهند از صلح وانسانیت وانعطاف پذیریش سخن بعمل می اورندتا بار دیگر بالابی فراواناورا به صحنه می اورند وکار های لازیم ووظایف مطلوب را از نزدش استحصال مینمایند تصویر های اورا در همه جا پخش میکنندودر مدیا واخبار وروزنامه ها اورا بزرگ ومهم جلوه میدهندو... عین همین کار رادر حق امیر حزب اسلامی صورت داده اند در هیچ بانگاه خبری وسایت الکترونی نیست که تصویر اورا پخش نکرده باشند از او یابه بدی ویا نیکی تصنعی از او یاد دهانی می کنند از هفته ها بدینسو بی بیسی ودیگر سایت های خبری این چهره ای بدنام را در صفحه ای اول خود رسم نموده ازان بعنوان های مختلف بیاناتی داردودولت کابل هم که مجبور است وزیر فرمان خارجی ها دارند قصر دارالامان را به ترمیم نمودن شروع کرده اندتا این شاه شجاع سوم را درانجاجاداده رسما حکومت پاکستان وامپراطوری نام نهاد اسلامی شان را درانجا اعلان فرمایندامید اینها یکبار دیگر نامراد وناکام گردیده وملت عزیز از شر اینها نجات یابند
کرینکار زاده از کندوز

>>>   جمعيت اسلامي افغانستان فعلاً جمعيت اسلامي شمال افغانستان است، چون فعلاً اعضاي مؤسس جمعيت در جنوب، شرق و غرب افغانستان چندان پيوند تنظيمي ندارند، بخاطريكه پروتوكولي ها جمعيت را از وسيع بودنش به سمتگرائي سوق دادند تا بتوانند به آساني أهداف خود را بدست آورند، جمعيت فعلي نه مرامنامه سابق خود را دارد و نه اساسنامه خود را نه اعضاي (اسلامي افغانستان) را، جمعيت امارت داشت، نه شهزاده و نه داماد شاه، جمعيت فعلي، ارزشهاي اسلامي و سياسي خود را از دست داده، سابقه، علم، تقوا، اخلاص معيار جمعيت فعلي نيست، معاون جمعيت شهيد رباني، سيد نور الله عماد زنده به گور شد، انجينرصاحب لالا گل(أيوب) فراري شد، نصيراحمدنور سفير ايران است، و ده ها برادر سابقه دار ديگر، از كابل ، وردك، لغمان، كنر، ننگرهار، كندهار، كندز، هرات ، و ...أصلاً جاي اين نميبود كه صلاح الدين و معلم حتي محمدنور، اينقدر خيز بلند ميزدنند. به نظر من مهاجرفقير براي بقاي تنظيم هاي نام نهاد اسلامي بهترين راه موفقيت سياسي تشكيل يك ائتلاف اسلامي است، تا بتوانند مشتركاً كتله بزرگتر سياسي باشند، در غير آن بزودي بي اثر و نا سهيم در همه امور افغانستان خواهند شد.
نيازي

>>>   جمعیت دیگر از هم پاشیده ودیگران توان مبارزه با حزب اسلامی حکمتیار ندارد،نسیم

>>>   جمعیت هم حزبی است مثل دیگر احزاب چرا حساسیت ایجاد می کنید.

>>>   باز همو خانه جنگي ها كوچه به كوچه سرك به سرك جنگ شروع ميشود مثل دهه 70 همو خرك همو درك اين جمعيتي است اين دوستمي اين كلبيديني است وأي به حال مردم بيچاره از دست اين ... ها

>>>   برادرهای محترم احزاب جهادی به لحاظ خداوند (ج) بگذارید که یک وحدت سر تاسریبین احزاب اسلامی در افغانستان عزیز ما جایگزین شود تاکی تفرقه اندازی بین مسلمانان باید بین برادران هم وطن من و مسلمانان سر تاسر جهان اخوت برادری برابری باشد وقتی هرچیزیکه برای خود می پسندی برای برادر مسلمان خود هم به پسند شاید در رسانه ها دیده و یاشنیده باشید که یهود یان در سرزمین مقدس فلسطین زن هارا برهنه می رقصاند وخودت بین مسلمانان تفرقه ایجاد میکنی بس است بس است تاکی جنگ نفرت به کسانیکه تفرقه بین مسلمانان می اندازد
برادر شما میرخیل

>>>   جمعیت اسلامی را بنا به تعریف از حزب، نمیتوان یک حزب سیاسی پنداشت! این حزب نه دارای کدام تشکیلات است و نه کدام تیوری! داشته ها و نداشته های این حزب، فقط همان سخنان یک بار مصرف جهاد و دفاع از اسلام بودند که یکباره با روی کار آمدن دولت نامنهاد مجاهدین، به زباله دانی انداخته شدند، چیزیکه از جمعیت باقی مانده است، همان سران یا قوماندانان جمعیتی اند که با اندوخته های غنیمت گرفته شده در دوران جهاد زندگی مجلل را بخود ساخته اند!
استاد؟ عطامحمد نور: شخصیتی که در اندک زمان بعد ورود بولایت بلخ، صاحب شأن و شوکت عالی و مال و دارایی بیرون از حساب شد، او اینک به آن گاو خسی شده میماند که از ترس بقه گاو ها، در عقب ماده گاو (دولت وحدت ملی) دوان است! او خود را قهرمان میدان جلوه میدهد و دیگران هم او را قهرمان فکر میکنند اما هرگز چنین نیست! او در غم مال و دارایی باآورده اش است، هر آن برای حفظ و نگهداشت آن پلان میسنجد، که یکی از این پلانهای نا فرجامش، انسجام حزب به اصتلاح جمعیت خواهد بود تا با این بتواند خود را نیرومند و دارای پایه های مردمی بداند اما افسوس حالا کسی از عقبش بکوه نخواهد رفت!
یکی از امتیازاتیکه حزب اسلامی گلب الدین در مبارزه علیه جمعیت دارد، این است که: حزب اسلامی گلب الدین چیزی برای از دست دادن ندارد، در حالیکه در هرقدمش میتواند چیزی را بدست بیاورد! سرگروپها و قوماندانان حزب اسلامی زندگی پر زرق و برق شهر ها را کمتر تجربه کرده اند، داشتن سرمایۀ بادآورده تا حدی در فکر شان هم نیست، اما قوماندان و خرد ترین سرگروپهای جمعیت اسلامی با اندکترین فشار میتوانند بسیار چیزها را از دست بدهند منهای استاد عطا، صلاح الدین ربانی و امثال شان که شاید اکثر سرمایۀ شان در خارج کشور سرمایه گذاری کرده باشند و این امر به همه حامیان جمعیت هم معلوم است.
نقش صلاح الدین ربانی با فاش شدن اینکه ایشان تبعۀ انگلیس اند، نمیتواند در این حزب کارا باشد، زیرا او اینک یک انگریز است و یک انگریز نمیتواند رهبر یک حزب در افغانستان باشد. این امر میتواند تفصیل بیشتری داشته باشد اما منحیث یک جملۀ آخری باید بگویم که حزب جمعیت، دیگر وجود نخواهد داشت.
میهن زرغون

>>>   گلبدین شخصی است که از طرف طرفداران جمعیت اسلامی به مدتی خیلی زیاد فرار داده شد و نامش گوم بود . این حزب تنها مربوط به صلاح الدین نمی شود صلاح الدین فقد از نام حزب به نفع خودش و خیشانوندان اش استفاده میکند. مگر طرفداران این حزب هنوز زنده هستند که هچ ترسی نه از صلاح الدین دارند و نه از گلبدین. باز فرار اش میدهند.
بدخشانی

>>>   حزب جمعیت واعضای رهبری آن همیشه در حالت پراگنده شدن است ،آنها حالا همه سرمایداران اند ومرام وهدف حزبی از وجود شان دور شده و به فکر اندوختن آینده خویش اند ، در مقابل حزب اسلامی اهداف و برنامه ریزی خود را دقیق پی ریزی کرده در دانشگاه ها و مکاتب صفوف عسکری بمانند سابق فعال است وبا وجود این حزب همیشه توسط اوباشان از طریق رادیو تلویزیون وآژانس های تبلیغاتی در نظر مردم بد جلوه داده میشد اما آن صلابت و بارزندگی خود را حفظ کرده .
عبدالله ریحان

>>>   اگر صلاح الدین ربانی پاسپورت انگلستان دارد اشرف غنی که رسمی خارج ازدین است خودش زنش واولاد هایش که فعلا خودرا رئیس جمهور یک کشور اسلامی است آیا شایسته یک کشور اسلامی است که یک بیدین رئیس جمهورش باشد
به همه معلوم است که خاک فروش است وکی مدافع وطن تاریخ را باید مطالعه کرد

>>>   جمعيت اسلامي و رهبر فقيدش هيچ وقت خواهان بيرون راندن و يا بيرون ماندن كدام شخص و يا گروئي نبود، و استاد فقيد رنج ميبرد كه در دوران ظاهراً حكومت وي برادران و همسنگرانش زمينه خدمت به دين و ملت را نداشتند، بشمول حكمتيار و حقاني، اما متأسفانه استاد از طرف گرو پنچرمين و بقاياي پرچم گروگان گرفته شده بود، نام از استاد بود، و عملكرد از ديگران، استاد مخالف درگيري هاي كابل بود، كه اين را همه ميدانستند و ميدانند.

>>>   برادر نویسینده مربوط هر حزب که هستی ما را کار نیست اما تبلیغات بی مورد نکن و اذهان مردم را مخشوش می سازید. بنده عضو فعال جمعیت اسلام هستم. برنامه منسجم ساختن حزب جمعیت از پیش مطرح بود بالایش کار می شد و به آمدن گلبدیین هیج ربطی ندارد. بسیاری آگاهان سیاسی حکمتیار را یک مهره سوخته به شمار می آورند و شما شاهد تسلیم شدن او به دولت می باشد. حزب اسلام تمام شرایط دولت را پزیرفت و دستها در پشت بسته به دولت تسلیم شده است. اگر هدف تان این هیاهوی فیسبوک یا تلویزون باشد< یک عده از برادران پشتون ما بخاطر تعصب قومی و زبانی غوغوا براه انداخته است. اگر یک خر پشتون هم خود را نامزد سازد باز همین طایفه برایش چشم بسته رای می دهد. اما با گذشت فقط چند ماه در مقابل یک دیگر قرار میگیرند . خلاصه که جمعیت اسلامی یک حزب مردم شمول با یک سیاست وسط از هیچ حزبی ترس ندارد. بنده خودم پشتون هستم مگر حزب جمعیت در شرایط فعلی بهترین حزب می باشد.
گلاب احمدزی

>>>   من بحیث یک شهر وند افغان با مراجعه به تاریخ تنظیمها عقیده دارم که تمام تنظیمهای دارای پسوند اسلامی که چیزی جز سوء استفاده از اسلام نیست باید منحل شوند.

>>>   اقای گلاب
منظور شما از حزب جمیعت کدام ها است
جمیعت شورای نظار فامیل مصعود
جمیعت اسماعیل خان
جمیعت عطا محمد نور
جمعت پسر ربانی
وسایرین که امروز هرکدام ایشان بیرف مستقلی دارد
مگر هدف جمیعت همین بود که بادشمنان خدا ورسول اش یکجا شده بادشمنان شخصی خود بجنگیم
چی شد ان هدف ومرام تان
هدف شما وپرچمی ها وخلقی ها یکی هست
کارمل هم میگفت شوروی بزرگ
وربانی هم میگفت بمب های قوی قوی استعمال نمایید
انها برگاب ماتریالیسم وکمونیسم گام گذاشتند
اینها دررکاب سیکولاریست مطلق انها هم به منظور بدست اوردن مادیات قدرت از ایمان خود وطن خود گذشتند اینها هم پس فرق اینها درچیست
فرق که هست که از دور بمشام میرسد واساس جمیعت به ان استوار همانا حس نشنلستی قوم گرایی ملیت گرایی که از اینطریق مردم بیسواد وکم فکر را بد دور خود جمع مینماید ویا فامیل مصعود صاحب که یک برادر چگونه حرف می زند گویی که اصلا از اسلام بودن وایمان حرفی در سر ندارد وبرادردیگراش هم چنان
پس از شما خواهانم به مانند امرصاحب کلمه پاک اسلامی را از جمیعت برداشته برمحور قوم ملیت انتخاب نمایید
بااحترام
محمد کحمال

>>>   برادر محترم میرخیل!
"...وحدت سر تاسریبین احزاب اسلامی در افغانستان..." اولا خیال است و محال... ثانیا برای مردم این سرزمین "عذاب " است!!! وحدت اینها فقط بخاطر چور و چپاول ، "وند زدن" و قتل و غارت مردم است.

>>>   اما دریغ که ازبک ها هیچ نقشی دراین حزب ندارند. در حالی در زمان جهاد بیشترین و بهترین فرماندهان را ازبک ها و ترکمن در چوکات جمعیت تشکیل می دادند . سران کنونی جمعیت حتی حاضر نیستند که یک نفر به یک پست مهم گماشته شود از حمله وزارت خارجه . پس بهتر است گفت که این حزب جمعیت یک بخش مردم کشور است . حیف زحمات و تکالیف و قربانی های مردم بیچازه ازبک و ترکمن در جمعیت!
به نمایندگی از تعدادی از جوانان منسوب به این حزب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است