خون ملا اختر منصور به گردن ایران است؟
خون ملا اختر منصور به گردن ایران است چرا که امریکا هرگز برنمی تابد دست پرورده ها و مهره های شطرنجش به سمت گروه های رقیب متمایل شوند و یا از منابع دیگری برای تغذیه روحی روانی خود استفاده کنند خواه ایران باشد خواه روسیه 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۵/۳/۱۰ کد خبر: 116434 منبع: پرینت

رهبر فقید طالبان که اینک یا مشغول جواب پس دادن به سوالات آتشین انکر و منکر است یا در برزخ بسر می برد برای اینکه مورد عتاب و حمله امریکایی ها قرار بگیرد گناهی نداشت جز اخذ ویزای ایران، همراه شدن با هیات روسی و متمایل شدن به دشمنان بالقوه ی کاخ سفید!

درخصوص مرگ نابهنگام (و برای شاخه های یتیم و صغیر طالبان جانکاه) ملا اختر منصور گمانه زنی ها و تعبیر و تفسیرهای مختلفی صورت گرفته است و نیز برای روابط ایران با طالبان، متمایل شدن حنیف اتمر به روس ها برای کمک نظامی و تاخت و تاز تند فرزند ارشد حکمتیار به ایران، نیز از هر سری صدایی برآمد اما...

اما در این مقال و مجال مختصر برآنیم تا به دور از هرگونه قضاوت و پیش داوری و غرض ورزی نسبت به سیاست های ایران، روسیه، پاکستان و امریکا در قبال افغانستان، به کنار هم قرار دادن تکه های پازلی بپردازیم که مدت ها است مورد غفلت افکار عمومی واقع شده است.

ادعای ایران مبنی بر همراهی و حمایت ضمنی از طالبان برای مقابله با نفوذ داعش در منطقه و دلایل نهان و آشکار حنیف اتمر برای گسترش همکاری های نظامی امنیتی با روسیه را به حاشیه می رانیم و به متن اصلی می پردازیم که همانا واکنش امریکا در قبال رهبر پیشین گروهک تروریستی طالبان است.

از این رو، می توان مدعی شد که خون ملا اختر منصور به گردن ایران است چرا که امریکا هرگز برنمی تابد دست پرورده ها و مهره های شطرنجش به سمت گروه های رقیب متمایل شوند و یا از منابع دیگری برای تغذیه روحی روانی خود استفاده کنند خواه ایران باشد خواه روسیه.

غرب با انواع و اقسام بازی های سیاسی و پرده پوشی های حرفه ای خود این حمله ناگهانی به منصور را توجیه کرد و متاسفانه تاحدودی توانست اذهان عمومی افغانستان را تحت الشعاع شعارهای دروغین خود قرار دهد اما نباید از نقش ایران و روسیه در مرگ و زندگی و سرنوشت رهبران زندانی و آزاد گروهک های تروریستی غافل شد.

پیش از این نیز رقابت تنگاتنگ و دشمنی آشکار روسیه و ایران و امریکا و اسراییل و انگلیس را در حمایت از گروه های مختلف درگیر جنگ در لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین دیده و شنیده ایم اما افغانستان نباید به صحنه ی نزاع بین المللی ابرقدرت ها تبدیل شود.

این مهم به عهده و وظیفه ی مسلم تک تک مردم ملکی، مطبوعات و رسانه ها، نهادهای مدنی و رهبران احزاب و نمایندگان ملت است که نفرت و انزجار از سیاست های خارجی کشورهای همسایه و غرب را برای مدتی وانهند و به فکر ارتقای سطح ایمنی و آگاهی و هشیاری دولت و ملت از ترفندها و توطیه های بی امان شرق و غرب باشند و بس!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مقصد اینکه کشته شوند فرقی نمیکند چرا و توسط کی؟

>>>   خون او به گردن آی اس آی

>>>   حقا که چنین است... تا کی قلاب انتقاد خود را به کشورهای منطقه و جهان بند کنیم باید به خودمان بیاییم .

>>>   افغانستان جای قدرت طلبی امریکا و روسیه و پاکستان عربستان و ایران نیست . ما از بیگانگان بیزاریم. بیایید به حال یک دیگر گریه کنیم و شاید از حال و روزه یک دیگر با خبر شویم و نباید برای هدف دیگران و خرابی افغانستان کشته شویم. تنها میتوانیم با متحد شدن زخم های کهنه خود را مداوا کنیم و استقلال و ازاد خود را بدست بیاوریم . ما هم انسانیم و شما هم انسان هستید بیایید به وظیفه انسانی خود در قبال ملت مظلوم و ستمدیده افغانستان انجام وظیفه کنیم اندیشه و اتحاد ما افغانستانی را بهتر از امروز می سازیم .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   خون جوانان بی گناه ما که توسط این کثیف به قتل رسیده به گردن کی است ای کاش این ملا منصور زود تر مرتد میشد خوب است بفکر فامیل های شهدا که بی کناه کشته شده انی باشید این مردار خون ندارد شاید زمین خون این کثیف را قبول نکند و در بدنش خشک شود

>>>   بلی جناب یوسفزی همانطوریکه قبلا نیز در رابطه به نظریات شما در مسایل ملی و ملیتی نوشته کرده بودم در گوناگونی بودن ما وشما حکمت خداوندی است پیش خداوند هیچ ملتی و یاقومی یا هم فردی نزدیک نیست مگر افراد با متقی بگذار دین و ملیت در جایش باشند و ما و شما به حیث یک ملت روی منافع خود متحدانه عمل کنیم تازمانیکه مردم ما خود در آبادی مملکت خویش تلاش نکنند، نباید از دیگران توقع بُرد تا وطن مارا آباد سازند.
و این حرف های ضد ونقیص هنوزهم به درد می افزاید. از شما تشکر میکنم زیرا نظریات خوبی را در این روزها از شما دیدم .
ولسلام

>>>   اين جاى بسيار شرم است برأى بهً اصطلاح دولت افغانستان كه خود دستنشانده و غرق است در مزدورى ٤٢ مملكت مكر بسيار بى شرمانه به ديكران انكشت انتقاد نوًكرى ميكيرد!!! در افغانستان حالا سران دزد و نوكر مردم را به غلامى تشويق مى كنند!! همان زمان كارمل وارى!!!!

>>>   من هم موفق استم با شما در باره درست کردن افغانستان دولت وددت ملی قول داد کی افغانستان از این بوران نجاد دهد اما به قول خود عمل نکرده خائن استن چرا با طالبان صلح نمی‌کند فقد این سیاست داران استن کی میخان ملت بیچاره باشه، چون جای خودیشان امنیت است

>>>   طالبان خوب گریه میکند برای جدا کردن سری یتمان
طالبان خوب گریه میکند برای نوکری به وابی شیطان
طالبان خوب گریه میکند برای ازدست رفتن شش ولایت
ننگ تان باد به شیطنت مکاری وبچه بازی
این طالبان صهیو نیست = پیروی هیچ دینی نیست==

>>>   من هم با اقای یوسفزی هم عقیده هستم. اگر منصور کشته می‌شود دل ما می‌سوزد اون ادمی جاهل که فریب خورده و خود را منفجر می‌کند دلم برایش می‌سوزد اخر تا کی بی عزتی تا به خود نیاییم هم دیگر را تحمل نکنیم و این شعار زنده باشد که یک قوم همیشه حاکم باشد. این بلا از گردن ما خلاص نمیشه. اخر افغانستان پر از نعمت است امریکا عاشق ابروی مانیست برای منافع خودش امده است در منابع خدا دادی ما چشم طمع دوخته است. بیایید همین نعمت را در کنار یکدیگر به ارامی بخوریم و خدا را شکر کنیم. نوکر این و ان بودن درد را دوا نمی کنه. سیاست مداران ما به هوش باشند. به امید روز که کشور به استقلال برسد. اگری این وضعیت ادامه یابد بدانید چند ین ملای بیچاره کشته خواهد شد.
خدا خیر پیشه کنه.
یک هموطن از ایران

>>>   حبیب یوسفزی اگر عاقل باشی بدانی این کارهای شما به ضرر مسلمین است شما افغانستان را نابود و تباه و فغان نسازید آبادی پیشکشتان....

>>>   حبیب یوسفزی اگر عاقل باشی بدانی این کارهای شما به ضرر مسلمین است

>>>   جناب یوسفزی وقتی رهبران تان راه جهنم شد شما به یاد انسانیت می افتید؟ هزاران زن،مرد،پیر،جوان وکودک حتی مسافران وجوانان جاهل وبیگناه خودتان را قربانی طمع قدرت خود ودسیسه ای بیگانه گان میکنید به فکر انسانیت نیستید؟یک لحظه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است!
نادر

>>>   کشته شدن رهبر طالبان در پاکستان یکبار دیگر دشمنی پاکستان با دولت وملت افغانستان را بخوبی آشکار کرد. پیداشدن یک پاسپورت درمحل آنهم کاملا سالم نشان ازیک توطئه علیه ایران است که پاکستان طراحی کرده که ایران را شریک جرم خود درحمایت از رهبران طالبان معرفی کند . ایران وامریکا هرچند مشکلاتی باهم دارند ولی همواره در مبارزه با تروریسم درافغانستان با یکدیگر همکاری کرده اند وخواهند کرد .ملت افغانستان نباید فریب نیرنگهای پاکستان را بخورد.
حمید ازایران

>>>   خونی ندارد که به گردن کسی شود . خون نامردن به ریختن است
بدخشانی

>>>   قوت ما در وحدت ماست، اگر ما با هم متحد باشیم هرگز دشمنان افغانستان در بین ما رخنه کرده نمیتواند.

>>>   من یک مها جر هستم ولی انقدر میدانیم که ایران امروز
ایران دورئ سلطان حسین نیست و ایران سال پنجاه هفت نیست
یا پنجاه نه نیست همان طوری که در دهنی امریکاه زدند
دهنی طالیب وداعیش را نرم خواهید کرد خواب خر گوشی
را از زهنی تان دور کنید ایران در خواب نیست بیدار است
اکر مرد هستید مطلب را پاگ نکید
وسلام هم وطن مهاجر

>>>   اینکه روسیه طالبان راحمایت می کندایا واقعیت دارد؟. بااین اخبارمعلوم می شود که امریکاو روسیه واذنابش دررقابت و دخالت درافغانستان هستند وآنهم به بهای کشتار مردم وپلیس باتقویت بدترین افراد تروریست !
شیوا

>>>   حبیب الله یوسفزی اگر گروه مزدور وطنفروش طالبان دست از جنگ وکشتار بکشد ودیگر حلقه غلامی پاکستان را از گردن های شان بدور اندازد وبکشور خود شان اگر افغان باشند برگردند و متحدانه کار وفعالیت را انجام دهند بواقعیت که هم در کشور امن وامان میاید وهم پیشرفت وترقی میکند کار بحرف انجام نمیگردد بلکه عمل می خواهد وصداقت وایمانداری وپایمردی وطندوستی میخواهد که همین اکنون در جود طالبان اجیران پاکستان دیده نمیشود علاقه انها به پاکستان است نسبت به افغانستان طالبان حکومت دست نشانده پاکستان را میخواهند ومردم ازاده افغانستان حکومت انتخاباتی خود شانرا پس اول خودوهم گروه خود را به اسلامیت و انسانیت اراسته کنید بعدا چنین حرف تانرا بیان کنید حرف بی عمل فایده ندارد . .

>>>   همين مطلب را كدام نويسنده نوشته كه خون اين شخص كثيف به گردن كي است ؟ او بي احساس خون اين پوليس هاي ملي أفراد بي كناه را كه ميكشن او به دست كي است.

>>>   خون همه ما به گردن خود ما است و مسوول خود ما، نادانی و نافهمی ما، نفاق و خوشباوری ما است.
کشور های خارجی همه از الف تا یا بفکر منافع و اهداف خود هستند. یکی شان بنام اسلام در خطر است ما را به جنگ میاندازد، دیگری بنام قوم، دیگری بنام دموکراسی و آزادی، دیگری بنام زبان و مذهب! نتیجه چی؟ هموطن خود را میکشیم، خود کشته میشویم، زن ما بیوه میشود، طفل ما یتیم و بی سرپرست میشود، خانه و زمین ما میسوزد، سرک، پل، مسجد، شفاخانه و دیگر وسایل رفاه عامه میسوزد و ویران میشود و ...و...
بسیاری ما مثل مهره های شطرنج توسط کشورهای دیگر استعمال میشویم. اگر ما اتحاد میداشتیم و دست به هم میدادیم و بجای کشتن یکدیگر، خراب کردن و ویران کردن خانه و کاشانه یکدیگر، کشور خود را آباد میکرد بیوه و یتیم وطن خود کمک میکردیم به این حال و روز نمیرسیدیم.
شما خود یکبار نظرات خود را در این جا مقایسه کنید و خود قضاوت کنید!!!

>>>   ... آی اس آی با پاسپورت پاکستانی بنام غلط و شهرت غلط پاکستانی به ایران رفته بود۰ خون این... به گردن بادار پاکسانی او است۰

>>>   ما دل ما نه به منصور جنایتکار میسوزد، نه به انتحاری ها و انفجاری ها، نه به این یوسفزی ...پاکستان، ونه هم به دیگر ....های غم شریکشان۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است