چین برای مقابله با آمریکا در اقیانوس آرام آماده می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۵/۳/۱۰ کد خبر: 116425 منبع: پرینت

بدنبال افزایش تنش بین آمریکا و چین بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، پکن قصد دارد تا زیردریایی‌های هسته‌ای را برای نخستین بار در تاریخ به اقیانوس آرام بفرستد.

به نقل از اسپوتنیک، در حالی که تنش در روابط آمریکا و چین بر سر مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، به شدت رو به افزایش است، پکن در نظر دارد تا برای نخستین بار در تاریخ، زیردریایی های هسته ای خود را برای گشت زنی به اقیانوس آرام اعزام کند.

این اخبار نخستین بار زمانی فاش شد که روزنامه گاردین اعلام کرد که پکن در نظر دارد تا نخستین گشت زنی بازدارنده هسته‌ای در اقیانوس آرام را انجام دهد. این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نظامی چین افزود: این گشت زنی ها تنها ابزاری برای تامین امنیت چین در برابر سامانه های تسلیحاتی آمریکا خواهد بود.

در حالیکه مقام های چینی هنوز درستی یا نادرستی این اخبار را اعلام نکرده اند، روزنامه مردم چاپ پکن با انتشار مطلبی به این گمانه زنی ها دامن زده است.

این روزنامه چینی افزود: در حالیکه تنش بین آمریکا و چین رو به افزایش است، این مساله برای چین لازم است تا قابلیت های هسته ای خود را تقویت کند. این مساله به برقراری تعادل در منطقه آسیا اقیانوسیه کمک خواهد کرد و تمایل آمریکا را برای دستیابی به صلح با چین، افزایش می دهد.

روزنامه مردم نوشت: چین در توسعه فناوری های هسته ای در زمینه شلیک موشک هم از زیر آب و هم از زمین به موفقیت های بزرگی دست یافته است. تاریخ نشان می دهد که برقراری توازن قدرت بهترین تاثیر را در ایجاد صلح دارد. چین باید تعداد سلاح های اتمی خود را افزایش دهد و قابلیت های خود را برای نابود کردن اهداف ارتقا دهد. این مهمترین اصل در راهبرد امنیت ملی چین به شمار می رود.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده بود که چین احتمالا نخستین گشت زنی بازدارنده هسته ای خود را در سال 2016 میلادی انجام خواهد داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا خودرانگاه میکند نمیجنگد اگر بجنگدافغانستان ارام میشود بارهم برابشان جنگ. نا خنک

>>>   تا زمانیکه در جهان بیلانس قدرت طلبی میان ا
قدرت های بزرگ تامین نگردد یکطرف با استفاده از قوه خویش همیشه در فکر از بین بردن طرفین درگیر میشود ازینرو موجودیت قدرت چین در جهان یک امر ضروری است در غیر آن از زمانیکه روس از هم پاشید امریکا به تنهایی صرف جهان را ویران ساخت نه آباد, بناً ما منحیث باشنده های کشور های روبه انکشاف موجودیت قوای دوگانه یا سه گانه قدرت جهانی را بخاطر تامین صلح لازمی میپنداریم البته این تبصره قطع نظر از داشتن کدام تیوری و اندیشه خاص است.
وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است