آیا سیاف به معجزه اعتقاد دارد؟
آیا فقط حکومت می خواهد جهادگران و در راس آنان سیاف را به حاشیه براند و یا او هم دیگر توان انجام کاری نداشته و فقط از پشت تریبون این محفل و آن محفل حرف می زند و هشدار می دهد و خط و نشان می کشد و میدان عملی دیگر نیست که نیست... 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116416 منبع: پرینت

شعله های انتقاد سیاف اینبار در گرامیداشت شهدای 8 جوزا زبانه کشید و عبدالرب رسول سیاف بازهم تکرار مکررات کرد، از داغی که حکومت وحدت ملی بر دل مجاهدین گذاشته و روزگاری که عبدالرب مجاهد را به انزوا کشانده است.

سیاف نام آشنا هم آخرین خط و نشان ها را برای حکومت کشید و با تاکید بر اینکه "پدر سران حکومتی هم نمی تواند مجاهدین را کنار بزند" بار دیگر در صحنه قدرت نمایی مجاهدین، عرض اندام کرد.

سیاف هم هر محفل و گرامیداشتی را بهانه می کند تا بگوید حکومت مشوره وی را نمی پذیرد و به همین دلیل شکست های پی در پی سیاسی را تجربه می کند و یا اینکه سران حکومتی در ارگ و سپیدار اگر نصایح پدرانه سیاف را آویز گوش خود کنند، در حکومتداری خوب از فرش به عرش خواهند رسید و اما سوال اینجا است که داعیه های سیاف یعنی وی پیامبر و سفیر مشکل گشا در افغانستان است و یا اینکه در یک شب و روز با نصایح و مشوره های خود در افغانستانی که هر گوشه اش را بگیری، مشکلات و بی ثباتی ها از گوشه دیگر سرریز می کند، می تواند معجزه کند؟

و دیگر اینکه خط و نشان های این مجاهد نام آور برای حکومت تا کجا ادامه خواهد داشت و به کجا ختم خواهد شد؟ از دید سیاف سقوط حکومت یا اصلاح؟ مساله کدام است؟

بی تردید سیاف این جهادگر سال های 50 تا 70 و این استاد علم حدیث حرف های زیادی برای گفتن دارند اما نکته اینجا است که آیا فقط حکومت می خواهد جهادگران و در راس آنان سیاف را به حاشیه براند و یا او هم دیگر توان انجام کاری نداشته و فقط از پشت تریبون این محفل و آن محفل حرف می زند و هشدار می دهد و خط و نشان می کشد و میدان عملی نیست که نیست...

اینکه مدام سیاف و حزب متبوع اش اعلام می کنند اگر تا پایان ماه سنبله حکومت در رفتار خود با آنها تجدیدنظر کرد که هیچ و اگر نکرد چنین می کنیم و چنان می کنیم... به تبع سوال ما هم این است که دقیقا چه اقدامی قرار است انجام دهید؟ و در این دو سال جز سخن زدن های انتقادی در این گوشه و آن گوشه برای این ملت و مردم ملکی چه کردید؟

در این آشفته بازار افغانستان، هر کسی راهی را انتخاب کرده و یکه می تازد و می رود و دیگران هم می نشینند و ملامت می کنند و بس! و بعد همه دور هم می نشینیم و از هم می پرسیم چه شد که افغانستان به این روز افتاد؟

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سیاف ... است . بیش 45 سال است که سران رهبری ما می گویند جهاد می کنیم و سخنان بیوده که ارزشی ندارد ما هرگز با جنگ نمی توانیم پیروز شویم فقط تنها راحل صلح افغانستان سیاسی است . اگر دیروز با شوروی می جنگیدیم امریکا برایمان سلاح میداد و اگر امروز با امریکا میجنگیم روسیه برایمان اسلحه میدهد . من دیگر از امروز از طالبان حمایت نخواهم کرد و نه از دولت کابل . تنها راحل صلح افغانستان سیاسی است وبس .
حبیب الله یوسفزی

>>>   محتــــــرم استاد سیاف فعلا پیـــــــر شده باید از سیاست کناره بگیرد ومــــــــصــــــــــروف عبادت گردد

>>>   دیشب در تلویزونها گوشه ای از سخنرانی استاد سیاف را نشان دادند. راستش چندان گوش نگرفتم. ولی سر قانونی صاحب بسیار دلم سوخت چون بیچاره حیران حیران گاهی اینطرف و گاهی آنطرف سیل میکرد.

>>>   پاکستانی هائیکه هیچ عمل شان مطابق دستورات اسلامی نیست برای مردم ما همان داستانهای را تکرار میکنند که در زمان حکومت داود خان براه انداخته بودند :
در نامـــه هائیکه در دور دست ترین السوالی ها وقریه ها دست بدست میشد می نوشتند: شـیـخ فلان بن فلان بن فلان بن فلان درخواب دیده که پیامبر آمده وبرایش گفته از خواب برخیز وبرای تمام مسلمانان بگو که خطری در پیش است ...... در آخرش می نوشت: هرکس این نامه رابخواند و هفت نقل ازان ننویسد ازخانه اش هفت میت بیرون میشود. خواننده نا آگاه از مکر آی اس آی هفت ورق کاغذ را کاربن پیپر میگذاشت و می نوشت وتقسیم میکرد بدون اینکه بداند نوشته آی اس آی را تکثیر میکند حالا هم همان روش را گرفته دیروز در آشپزخانه یک اداره چند کارگر مصروف خواندن نامه بودند که دختر نه ساله از بلخ فرستاده بود ودر اخیرش تاکید کرده بود که هرکس باید آنرا بیست کاپی کند وتقسیم کند.
استخبارات افغانستان مسئولینش مصروف ساختن شرکت های تجارتی برای خود هستند این کمپنی شخصی هیچ دست آوردی ندارد دست پاکستانی هاباز است هرنوع زهرپاشی میکنند با سو استفاده از اسلام ومقدسات دینی ، گاهی توسط بم وماین گاهی توسط چنین نامه های دروغین وخود ساخته !
ر

>>>   وزیر خارجه برکارهای حکومت انتقاد دارد که درست کار نمیکنند
وزارت خـــــارجه خودش از ناکامترین وزارت هاست کور خود بیینای مردم ، کشورهای آسیای میانه روسها همه میگویند باید یک ائتلاف ضد تروریزم تشکیل شود ، وزیر خارجه ما همینقدر مهارت ندارد تا این نظر را به ثمر برساند هند بنگلادیش آسیای میانه روسها تعداد زیاد سناتوران امریکائی همه از پاکستان دلخوشی ندارند کسی نیست که سازماندهی کند ویک ائتلاف را برضد پاکستان تشکیل دهد تا پاکستان بیشتر در جهان منـــزوی گردد، صلاح الدین ربانی صرف صلاح را در این می بیند که مصروف تنظیم جمعیت باشد وسفر های بدخشان برای کار های بزرگ نه استعداد دارد نه مفاد شخصی اش را دران می بیند هدف گرفتن چوکی بود که شد !
گیلگمش

>>>   جناب یوسفزی درست می گوید راه حل مشکلات افغانستان فقط سیاسی و صلح است و جنگ همه چیز را نابود می کند.
رفیق ارزگانی

>>>   مه نمی فهمم که سیاف از دولت چقدر حق میخواهد؟
رییس دومجلس بزرگ افغانستان یعنی ولسی جرگه و مشرانو جرگه هردو از حزب وی هستند. این که وزارت ها و ریاست ها و والی ها چقدر شان از حزب وی است به خدا معلوم .
پس چی میخواهد.آیا ریاست جمهوری را هم برایش بدهند؟
درست است که احمد شاه مسعود و ربانی و قسیم فهیم و بسیار نفر های دیگر جمعیت و شورای نظار را توسط دسیسه های مختلف به قتل رساند و هر وقت که دولت یک عمل انتحاری ضرورت داشت،عاجل او سر و سامان میدهد.اما این بدان معنی نیست که باید تمام دولت را به وی تسلیم کنند.

>>>   قا نو نی صا حب از امریکا ها در زمان تسلیمی برای شا ن بسیار پو ل انگفتی را گرفت و اولاد شا ن را بس است

>>>   اګراستاد محترم سیاف رهبر ونماینده مجاهدین ا ست چرادرانتخابات دوراول صرف هفت فیصدرای مجاهدین را بدست اوردوناکامی خودرا پزیرفت پس معلوم ګردیدکه مجاهدین صرف هفت فیصد می باشدولی اکنون که مشاهده میشود پنجاه فیصدحکومت وقدرت در دست مجاهدین است پس سوال پیدا نه میشود که استاد میګوید که مجاهدین به خاشیه رانده شده

>>>   هر وقت چهره های وحشیانه ی این رهبران را میبینم و می شنوم که هنوز به گذشته خود افتخار میکنند، از افغان بودن خود متنفر میشوم. خداوند اینها را در بدل کدام گناه مردم مظلوم هست کرده؟

>>>   مگر سیاف جز دولت نیست او همیشه در کنار دولت قرار گرفت ونمیدا حالا چرا این همه سر و صدا را به راه انداخته.
عبدالله ریحان

>>>   مردم افغانستان در طی چهار دهه دچار کشمکش های سیاسی اند خواسته وناخواسته تمام مردم با سیاستگران خود کاملا آشنا اند. و اکنون زمان آن رسیده که مردم عمل سیاستمدار را مشاهده میکنند نه حرف های شانرا، اینکه آقای سیاف یک عالم دین است کدام نظری ندارم اما اینکه چه عملکردی او خوانواده اش دارند، به همگان واضح است، چنایچه حادثه دو سال قبل پغمان که بالای ناموس مردو تجاوز گروهی صورت گرفت، فاعلین از هوا داران و نزدیکان همین عالم بودند.

>>>   استاد محترم در افغانستان دیگر زمینی برای غصب نمانده حتی قبرستان های فامیلی های چهار راهی قمبر را برادرزاده ات جناب ممتاز خان مجاهد غصب کرد اگر اعتماد نیست خودت خو از ترس مردم افغانستان رفته نمیتوانی که صحنه را ببینی اگر کدام مجاهدیکه از شما کده با ایمانتر است جویای احوال شوید اگر علاقه زیاد بغصب زمین هستید لطفا یا به سوریه ویا به عراق بروید.
ص ر 4 راهی قمبر

>>>   استخبارات دنیا میخواهد جنگ در افغانستان تداوم پیداکند ای کاش برادران ما یک بار فکر عمیق داشته باشد سخن گفتن تو فوتبال نیست هرطرف پرتاب کنید برادر از فکر کار گرفته بعد سخن بگو عجب است سگ شوی ها بیاید قدرت را به دست بگیرد ملت که سینه خود را سپرتیر دشمن ساخته در خانه ها کاشانه ها بیکار باشد سخن هم نگوید.

>>>   من نمیدانم این سیاف چیقدر خودش را مسلمان میداند دقیقا ؟؟؟
جناب سیاف اگر مسلمان هست و اگر واقعا ایمان دارد و اگر واقعا از خدا میترسد یکبار هم که شده دهان باز کند و از غصب زمین هایکه توسط خودش در کابل انجام گردیده حرفی بزند تا بدانیم که حد اقل او دزد نیست ؟

>>>   جان برادر محترم ر !
نه تنها ملاها و افراطیون پاکستانیها از قدیم این نوع نامه ها را که حضرت پیامبر را بخواب دیدند و آنحضرت چنین فرمودند و چنان فرمودند، و این نامه را هر کس باید 15 یا 20 کاپی کنند و گر نی چنین میشود و چنان میشود از قدیمها تا کنون میکردند و میکنند و این کار را "علماِی" دینی سیاسی ما هم کرده اند و میکنند. حقیقت اینست که ما نباید انها را ملامت کنیم انها به تحریک اجانب اینکار را انجام میدهند تا مردم را هر چه بیشتر احمق بسازند. ولی یک چیز را باید اعتراف کرد که میاسفانه اکثریت مردم ما هم بیسواد و جاهل اند که شکار همین نوع توطیه ها میشوند. سالها سالها قبل یادم میاید که وقتی در پوهنتون بودم آوازه انداختند که کدام زن در پغمان خشوی خود را که نابینا بود مواد فاضله داده تا بخورد و اینک آن زن به خر مبدل شده و صبح وقت این زن خر و مسخ شده را از راه کوته سنگی با باغ زنانه میبرند. میدانید چه شد اکثریت محصلین پوهن

>>>   میدانید چه شد اکثریت محصلین تاکولته شرعیات و طب از سر شام تا صبح در کنار سرک صف کشیده بودند که زن "خرشده" را ببینند در حالیکه هم دین مسخ شدن در دنیا را رد میکند و هم طب نمی پذیرد که انسان به خر مبدل شود. در خاتمه دعا میکنیم که خدایا انسان را از جهل و خرافات نگهدار.

>>>   سیاف بغیر از دالر و کلدار به هیچ چیز اعتقاد ندارد!!!

>>>   این سر و صداها از سیاف نیست بلکه بادار ش میگوید که
چنین کن و چنان بگو او نه استاد است و نه سیاست مدار .... است که از نا اکاهی عوام استفاده مینما ید وبه فرمان بادار داد سخن میزند . اگر چهار نفر هم به دور و پیشش دیده میشوند از ترس رسوا شدن شان است که دراین سی سال مرتکب شده اند . این عمل او یک علت دیگر هم دارد . ان امدن حریفش حکمتیار است .ببینید مردم که بادار این ادمها چه کار های را انجام میدهند . در زمان کرزی سیاف گل سر سبد بود حالا دور دیگری اورده اند که به جای سیاف باید گل سر سبد حکمتیار باشد . مردم از خواب غفلت بیدار شوید .که این ادمهای خاین به وطن نوکر بودند . وهستند و خوا هند بود وبه این عمل ننگین خویش افتخار هم میکنند .کرزی . احمد زی و... و سیاف و حکمتیار و و... همه از یک قماش اندو طالب پر ور و نوکر اجانب و...ی سیاسی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است